ליגה א' דרום: שליש לתום העונה

בתום עשרים מחזורי ליגה, שליש לפני תום העונה הסדירה, תמונת מצב בליגה א' דרום: מי תזכה בכרטיס הנכסף לליגה הלאומית, מי תהיה חבורת הפלייאוף ומי יאבקו עד הסוף על ההישארות בליגה.

  • על ידי: שי צימרמן
  • 20-02-2017
  • 13:13

המאבק על הכרטיס ללאומית - כבר הרבה שנים שלא היה לנו כזה מאבק צמוד על כרטיס העלייה. זו העונה הראשונה מזה לפחות ארבע שנים, שאין לנו קבוצה אחת דומיננטית ששפכה מיליונים רבים במטרה לעלות ליגה. אכן מרמורק השקיעה לא מעט כסף, אך בנוסף אליה גם לכפר קאסם, כפר שלם ומכבי יבנה היה תקציב פחות או יותר זהה, אך לכולן לא היה את תקציבי העתק של השנים החולפות. מרמורק פתחה נהדר את העונה אך נקלעה לתקופה פחות טובה לאחר שנעשו מספר שגיאות במועדון ובכך נתנה לנס ציונה, שעושה עונה נהדרת, לחלוף על פניה. אם נס ציונה לא תקלע גם היא לתקופה פחות טובה, צפוי לנו מאבק עיקש עד המחזור האחרון, כאשר השיא יהיה במפגש בין השתיים במחזור ה-28!! היתרונות של מרמורק על נס ציונה הם: חוליית חוד איכותית יותר, עומק בספסל וקהל משמעותי יותר. מנגד היתרונות של נס ציונה: קו אחורי שממעט לספוג, סהר לוי והמצבים הנייחים ולא פחות חשוב השקט התעשייתי השורר סביב הקבוצה.

חשוב לתזכר - אם בתום העונה שתי הקבוצות תסיימנה עם אותו מספר נקודות, לא יחס שערים ולא מאזן פנימי. ייערך משחק מכריע בין השתיים על כרטיס העלייה. 

 

בנודיס וטסלפפה - ראש בראש עד הסוף. האם יהיה משחק מכריע על הכרטיס? (צילום: יוסי סוריק וארז נעמן)

 

חבורת הפלייאוף - כפר שלם, כפר קאסם ומכבי יבנה נמצאות הרחק מצמד המובילות אך במקביל פתחו פער לא קטן מקבוצות מרכז הטבלה. כפר שלם וכפר קאסם בוודאות גדולה תיקחנה חלק במשחקי הפלייאוף, כך גם לדעתי מכבי יבנה שאחרי פתיחת עונה פחות טובה מיצבה את עצמה כאחת הקבוצות הטובות והיציבות של הליגה. למרות גל הפציעות שפוקד את יבנה, כשהיא קצרה מאוד על הספסל, יבנה עדיין עדיפה על שאר קבוצות מרכז הטבלה ולכן תתברג בחבורת הפלייאוף, מה שיחשב הישג אדיר למאמנה הצעיר אלי כהן בעונתו הראשונה בבוגרים.

 

יבנה צפויה לקחת חלק בפלייאוף. יחשב כהישג אדיר למאמנה הצעיר אלי כהן (צילום:אלעד ירקון)

 

הבטן הרכה של הליגה - מהמקום ה-6 עד המקום ה-11 נמצאות קבוצות "מרכז הטבלה" אשר לאור הפער שנפתח עם חבורת הפלייאוף, ולאור היכולת של הקבוצות העונה, אותן קבוצות צריכות להביט כל הזמן בחשש אל התחתית הבוערת. רק 6 נקודות מפרידות בין המקום ה-6 למקום המוביל אל המבחנים. אכן בטן רכה, שעם מומנטום לא טוב של אחת מהן, היא עלולה למצוא את עצמה עמוק עמוק במאבקי התחתית. 

 

אוהדי קריית גת בזמנים יפים יותר, מתחילת הסיבוב הקבוצה במומנטום נהדר (צילום: רפי נחמיאס)

 

תחתית הטבלה - זה לא סוד שבני יפו ושיכון המזרח מועמדות דיי ודאיות להיפרד בתום העונה מליגה א'. כבר בטרום העונה שתי הקבוצות סומנו כמועמדות לירידה ואכן שתיהן "עומדות בציפיות". כמו שזה נראה המאבק היחיד שנותר בתחתית הוא המאבק על ההיחלצות מהמקום המוביל אל המבחנים מול ליגה ב'. הפועל אזור שמתקשה העונה, קריית-גת הקבוצה המתאוששת של הסיבוב השני עם 10 מתוך 12 נקודות אפשריות!! ובית"ר כפ"ס נמצאות חזק בתמונת המבחנים. קריית-גת לאור החיזוק שעשתה בחלון העברות והמומנטום הנפלא שהקבוצה נמצאת, ככל הנראה תצליח להיחלץ ולשרוד בליגה. אזור וכפ"ס תילחמנה עד תום העונה, אך כאשר לפנינו עוד שליש שלם, גם אחת מקבוצות "הבטן הרכה" יכולה למצוא את עצמה במאבק. 

 

השליש האחרון בפתח וזה הולך להיות השליש הכי מעניין שהיה לנו בשנים האחרונות. בהצלחה לקבוצות ושיהיה לנו שליש אחרון ספורטיבי והוגן.

ליגה א' דרום: שליש לתום העונה (צילום: רמי גרידיש ויוסי סוריק)

הוסף תגובה
תגובות
  1. רק נס ציונה תעלה מרמורק תחכו לשעריים שיהיה לכם דרבי שנה הבאה (כתום עולה 20-02-2017, 14:39)
  2. זבל זבל זבל (יפו זבל 20-02-2017, 16:17)
    למה לא הזכירו איזה קבוצת פח יפו י אלה תרדו ליגה כבר
  3. גם מחנה יהודה. יפו והכח בסכנת ירידה (אזור 21-02-2017, 06:20)
  4. חצי ליגה בסכנת ירידה (אזור 21-02-2017, 06:20)
  5. אי דיוקים לגבי הסקציה (מירו 21-02-2017, 11:35)
    לסקציה ספסל מאד עמוק - יתכן שאפילו איכותי יותר מזה של מרמורק. סהר לוי בעונה בינונית. אם הוא היה טוב כמו לפני שנתיים הפער כבר היה עומד על 5 נקודות לפחות.
  6. למרמורק יש שחקנים כמו רביבו גיא אבן גיא עובדיה עלאוה דרור ניר על הספסל מי יש לכם (מירו הצחקת אותי 21-02-2017, 13:50)
    ואם לא הקרנות של סהר לוי אתם 12 נקודות פחות