עוד מבחן לנצרת עילית: תשרוד או תרד?

הפועל נצרת עילית ב"גמר גביע" נוסף בניסיון לשרוד בליגה הלאומית עונה נוספת. מה עובר על המועדון בשלוש השנים האחרונות? סיפור על מאמנים שהתחלפו, זרים שלא פגעו, החלטות שלא הוכיחו את עצמן וקומץ אוהדים שאכפת להם מהקבוצה. טור דעה

  • על ידי: יגאל גולדשטיין
  • 24-05-2017
  • 12:02

זו השנה השלישית שהפועל נצרת עילית נלחמה על חייה בליגה הלאומית, בשנת 2014/2015 צלחה את משחקי המבחן נגד עירוני נשר וב-2015/2016 הצליחה במחזור האחרון להישאר בליגה ללא מבחנים. לא פחות משישה מאמנים עברו במועדון, החל משמעון הדרי, עופר טלקר, רפי בוסקילה, עידן בראון, מוטי קריספיל ויוסי זוזוט. ממוצע של שני מאמנים בעונה עבור מועדון שכל מבוקשו הוא להציג כדורגל סביר ולהישאר בליגה הלאומית בלי דרמות במחזור האחרון או במשחקי הפלייאוף. לא ברור מדוע מאמן מקבל מנדט בתחילת העונה, אך לא מצליח לסיים אותה.

 

מה עם הזרים?

העונה שיחקו ארבעה זרים במדי הפועל נצרת עילית, מבה צ'ימאזי שהגיע לקבוצה במהלך העונה ושיחק בה במשך כחודש בלבד. דאטו קירגיאדזה עשה הכנה עם הקבוצה, אך אפילו לא שרד עד פתיחת העונה. בעניין פדרו פטראציו סאס (המכונה "סאסי") ישנה מחלוקת, אין ספק שמקצועית מדובר בשחקן מצויין, אך חיכו יותר מדי זמן להגעתו ובמהרה הוא גמר את העונה. כעת בסגל הקבוצה שני זרים, רוקאס סטנלביצ'יוס קשר שידע עליות ומורדות העונה והבלם קופי דנאקווה שעושה עבודה די טובה. גם השנה לא פגעה נצרת עילית בזרים, אך זה לא חדש כי גם בעונות קודמות כך היה הדבר עם שמות כמו מאוריציו אובונה, מינדאוגוס קלונאס והרשימה עוד ארוכה. בליגה הלאומית לכל קבוצה מותר לצרף שלושה זרים וברב הקבוצות הם אשר מובילים את הקבוצה, בנצרת עילית לא כך הדבר כבר מספר שנים.

 

קבלת החלטות?

סעיף שקשה להחליט ממה להתחיל, בתחילת העונה הובא מאיר כהן למועדון וגבות רבות הורמו, בקבוצה טענו שהגיע כדי להכשיר את שגיא מלול הצעיר, אך במהרה הוא עזב לצעירי כפר כנא. מלול קיבל גיבוי מהצוות המקצועי וההנהלה, אך לבסוף צורף רם שטראוס ומאז מלול לא ראה דשא. אם רוצים במועדון לראות את מלול (שחקן בית) תורם למועדון בעתיד, עליהם לחשוב כבר עכשיו כיצד להשיב לו את הביטחון. בעשור שעבר ליאור אסולין היה אחד החלוצים הבכירים בכדורגל הישראלי, היום בגיל 36 כבר לא מדובר באותו שחקן, לפני שהגיע לנצרת עילית רשם שתי הופעות כמחליף בהפועל מרמורק ומאז לא שיחק ארבעה חודשים, אך דווקא בקבוצה שנלחמת על חייה הוא מצא מקום. אסולין במקרה הטוב נכנס כמחליף בנצרת עילית ובינתיים כבש שער אחד בלבד. האם נכון היה לצרפו? נושא רחמים צ'וקול גם לא ברור, הוא הוחתם לאחר שנבדקו אופציות צירופם של מספר מגנים שמאליים, במועדון לא היו מרוצים מתפקודו, הוא היה קרוב למעבר לליגה א', לבסוף נשאר במועדון וברגעים המכריעים נותרה הקבוצה ללא מגן שמאלי טבעי.

 

למה כן צריכה הקבוצה להישאר?

הפועל נצרת עילית צריכה להישאר בליגה קודם כל בגלל העיר, בהיעדר תחליף ראוי בכל הנוגע לספורט הקבוצתי, צריכה להיות קבוצה ייצוגית בליגה בחירה. ירידה של נצרת עילית עלולה לפגוע במחלקת הנוער, ילדי נצרת עילית מתחברים לענף הספורט דרך הקבוצה הבוגרת ומעבר לספורטיביות זה חשוב גם לחינוך. בנוסף יש קומץ אוהדים שאוהבים מאוד את הקבוצה ומבחינתם מדובר באחד הדברים החשובים בחייהם, להם מגיע להנות מהליגה הלאומית ולא מרמת הכדורגל בליגה א'. אחרונים הם שחקני הבית, ראובן גל, יבגני ברקמן, ירדן כהן, שגיא מלול, דולב אזולאי, אוהד רבינוביץ', דולב בק, יהודה ז'אנו ואפיק כהן. מגיע להם לשחק בקבוצה מן הליגה השנייה שהיא גם קבוצת האם שלהם, אך למועדון ספורט כפר קאסם יש תכניות אחרות לחלוטין.

 

עתידה של נצרת עילית יקבע בשבוע הבא (צילום: יגאל גולדשטיין)

הוסף תגובה
תגובות
  1. 50 אוהדים (לטיף 24-05-2017, 12:41)
    מועדון עם 50 אוהדים אין זכות קיום
  2. נצרת עילית בהצלחה, לא לוותר על ההתחלה להתחיל ללחוץ. (אוהד 24-05-2017, 13:47)
    תרשמו ,נצרת עילית עוברת את משחקי המבחן.
  3. זה לא שיא (יטב 24-05-2017, 14:32)
    יש קבוצה שבשנתיים היו לה 7 מאמנים-בנודיס בראון רפואה הויכנבוים מחפוד קלינגר ואופיר חיים.עשתה סיבוב של 360 מעלות ונמצאת היום איפה שהיתה לפני שנתיים....
  4. לא לדאוג ינקו מגיע (ינקו הגדול 24-05-2017, 14:35)
    כולה משחקים נגד כפר קאסם אתם עולים עליהם בכל פרמטר לא לדאוג מנצחים בגדול עים ינקו
  5. מה שמעון הדרי עושה בקבוצה? (נצרתי בדם 24-05-2017, 15:43)
  6. בהצלחה לנצרת עילית (יוחנן 24-05-2017, 16:55)
    גם את זה נעבור בעזרת השם