אילן סוויסה: בעונה הבאה נתכונן לעלות ליגה מהמקום הראשון!

אחרי עונה נפלאה שהסתיימה לבסוף בהרגשת פספוס ענקית, בעירוני טבריה בטוחים שהם מצאו מאמן להרבה שנים, כבר בעונתו הראשונה כמאמן קבוצה בוגרת הצליח אילן סוויסה לעשות יש מאין, למרות פתיחת עונה צולעת, החיבור עם הקהל שחקנים וההנהלה היה מושלם... וגם מה התוכניות שלו בעונה הבאה

  • על ידי: רועי סימוני
  • 23-05-2017
  • 13:56

כשהגעת לעירוני טבריה בתחילת העונה היית צריך לבנות את הכל מההתחלה. לא פחדת?
"ממש לא פחדתי ההיפך הוא הנכון, לקחתי את ההזדמנות שניתנה לי בשתי ידיים, והצבתי לעצמי אתגר והוא להצליח כאן. למרות שהוטלה עליי משימה לא פשוטה כבר בעונתי הראשונה כמאמן והיא לבנות כאן את הכל מחדש".


הגעת למקום מאוד לחוץ עם המון ציפיות, וכל זה קורה בעונה הראשונה שלך כמאמן. מה חשבת? 
"בכדורגל ציפיות זה חלק מהמשחק, ולחץ הוא שם המשחק, ידעתי בהתחלה לאן אני מגיע אבל לומר את האמת רק בהמשך הבנתי באמת לאן הגעתי, אז למרות כל הדיבורים מסביב אני יכול לומר שלא יכולתי לבקש מקום יותר טוב מטבריה כבר בעונה הראשונה שלי כמאמן".

 


אחרי פתיחת עונה צולעת, איך חשבת שהעונה של הקבוצה תיראה?
"זה נכון שפתחנו לא טוב את העונה, אבל זה סימנים של קבוצה חדשה שנבנתה מההתחלה. אני האמנתי מהאימון הראשון שאנחנו מסוגלים להגיע לפלייאוף, גם בתקופות קשות תמיד האמנתי בשחקנים שלי וגם השקט שנתנה לנו ההנהלה עזר בכך".


עירוני טבריה עברה תהליך מאוד משמעותי באופן כללי. מהו?
"אין ספק שהקבוצה עברה תהליך בתחילת העונה, כשאני הגעתי שחררו לא פחות מ-16 שחקנים, היחידים שנותרו משנה שעברה זה עדי תדמור ושלומי ברגיק. ללא ספק עשו פה חריש עמוק בכדי להצעיר את הקבוצה ולבנות משהו לשנים הבאות". 


הבאת לקבוצה שחקנים בכירים לצד צעירים אלמוניים. איך מחברים אותם יחד כקבוצה?
"הקבוצות הכי טובות בעולם נבנות סביב שחקנים מנוסים ולצידם צעירים, מעבר לכל זה צריך לחבר אותם לקבוצה אחת מה שקרה פה. שעשינו המון ערבי גיבוש שחיברו את כולם, והשחקנים הוותיקים כל אחד הביא מהניסיון שלו לאחר וזה בעצם מה שעזר לנו להיות קבוצה מלוכדת". 


עם חיזוק נכון בינואר יכולתם להתמודד על כרטיס העליה ללאומית. מדוע לא הבאת?
"זה לא סוד שרציתי כמה שחקנים בינואר בכדי לחזק את הקבוצה, אבל לא היה מספיק כסף. הנהלת הקבוצה לא רצתה לחרוג מהתקציב, וגם לא מצאתי שחקנים יותר טובים מאלו שיש לי בקבוצה אז למה צריך להביא אם לא תהיה להם תועלת...".


למרות עונה שעלתה מעבר לכל הציפיות שלכם, באיזה שהוא מקום אין בך תחושת פספוס?
"אם היית שואל אותי לפני הפלייאוף מה אני חושב על העונה הייתי אומר שאין מאושר ממני באדם, אבל לנוכח הנסיבות ולאן שהגענו עד לגמר המחוזות ברור שיש הרגשת פספוס, אבל זהו הכדורגל ממשיכים קדימה".


בעונה הראשונה שלך בתור מאמן הוכחת המון אופי ומקצועיות. מהו סוד ההצלחה?
"סוד? לא יודע אם יש פה סוד. אני הייתי גם שחקן עד לעונה שעברה ואני יודע מה שחקן צריך, וזה בדיוק מה שעשיתי חיבקתי את השחקנים, נתתי מילה טובה, וכמובן צעקתי שלא היה בסדר... כל הדברים האלה גורמים לשחקן להיות מאושר וכאשר יש לשחקן שמחת חיים רואים את זה גם על המגרש".


אין ספק שהרבה אנשים שהרימו גבה בתחילת העונה כשהחתימו אותך, עכשיו אוכלים את הכובע?
"אני לא מתעסק בכך מי יאכל את הכובע ומי לא, אני האמנתי בעצמי מהרגע הראשון שקיבלתי את התפקיד. מאחורי עמדו הרבה אנשים שרצו את ההצלחה שלי בראש עמדה לצידי המשפחה היקרה שלי, חברים קרובים, ההנהלה ובמיוחד היו״ר זוהר יצחק, שנתן לי שקט ברגעים הקשים ואני שמח שלא אכזבתי אותם, ואני הכי שמח שלא אכזבתי את הקהל הנפלא שלנו שהחיבור שלי איתו הוא בלתי ניתן להסבר".

 

ראשי הקבוצה החתימו אותך כבר לפני חודשיים לעונה הבאה. מה יהיו המטרות?
"המטרות יהיו אחרי שנדע מה הוא תקציב הקבוצה בעונה הבאה, כרגע אני עם המשפחה שלי בחופשה. בשבוע הבא כבר תהיה פגישה עם ראש העיר ונדע לאן פנינו מועדות, אני מאמין שאחרי העונה המצוינת שעשינו המטרות בעונה הבאה יהיו לעלות ליגה מהמקום הראשון, ולהחזיר את הקבוצה הזאת למקום שבו היא ראויה להיות".

אילן סוויסה רוצה לעלות לליגה הלאומית בעונה הבאה! (רמי גרידיש)

הוסף תגובה
תגובות
  1. עירוני טבריה (טברייני 23-05-2017, 14:20)
    מאמן מעולה עם המון יכולות למד מהמקצוענים כגון עודד קוטר , בוזרגי ואיתי מרדכי רק תנו לו את השקט לעבוד ולבנות את הקבוצה אם המנכל זהר נתן לו את השקט !!!
  2. עונה הבאה קורעים את הליגה (טברייני 23-05-2017, 14:41)
  3. עירוני טבריה (טברייני 23-05-2017, 14:44)
    אילן מאמן מצויין עם יכולות שלמד מהטובים ביותר כמו עודד קוטר בוזורגי ואיתי מרדכי תנו לו את השקט לבנות את הקבוצה ולעבוד אם זהר המנכל נתן ...
  4. להכריז על עלייה!!! (אוחנה 23-05-2017, 17:34)
    אילן רוצים עליית ליגה ישירות לא רוצים פלאיוף !!!
  5. אילן (אוהד 23-05-2017, 18:15)
    אין ספק שהיתה עונה מדהימה,שהיסתימה לא הכי טוב,אבל השחקנים שיש בקבוצה בתוספת מספר שחקני חיזוק ואנחנו טסים ללאומית,משחק ראשון במגרש החדש בלאומית,ראש העיר הבטיח שהשנה יתקצב את הקבוצה בסכום גבוהה בתוספת תרומות,אין צל של ספק שטבריה ראויה ללאומית
  6. אילן גולר אמיתי (רונן מאילת/טבריה 23-05-2017, 18:26)
    ככה צריך לדבר. עם ביטחון. כן כן. לעלות ליגה מהמקום הראשון זה לא מילה גסה. להצהיר מעכשיו שעולים. ראש העיר מאמין שיגדיל את התקציב. בהצלחה אילן. טבריה מעריכה ומוקירה את עבודתך. המשך כך. בהצלחה.
  7. סויסה אתה רק יכול לחלום (בית שאני 23-05-2017, 20:10)
    מקסימום שוב פליאוף עליון .כי יש עוד קבוצות מעניינות
  8. אולי יעלו לשיכון ד בטבריה מקסימום (בית שאני 23-05-2017, 20:11)
  9. בית שאן (אבי בית שאן 23-05-2017, 20:42)
    אתם יכולים להצהיר על עלייה להר תבור.חחחחח.עגלות.בית שאן אימפרייה
  10. ערוני טבריה (אוהד 23-05-2017, 21:24)
    אילן נתתה לאנשים לאכול את הכובע בעזרת השם תבנה קבוצה לשנה הבאה אוהבים אותך האוהדים בטבריה חופשה נעימה לך ולמשפחה ותגיע אלנו אם שחקנים טובים ממש נהננו לראות אותך על הקוים
  11. טבריה אהבת חיי (אוחנה 02-06-2017, 16:36)
    בית שאן אייך זה להריח תתחת שלנו בטבלה?? קבוצה פח אשפה כנסו ליכולות שלכם ותעשו כבוד לאמפרייה מטבריה. זאת שדפקה אותכם בדקה 120 חטפה 5 מאיתנו!