החלום האמריקאי - לשחק וללמוד במכללות בארה״ב

FirsTeam USA שואפת לחשוף את עולם המכללות הנחשק בארה״ב למספר הרב ביותר של שחקנים ושחקניות בישראל. מי שעומד בראשותה הם טל בובליל שחקן בני-יהודה לשעבר ושי שדה קפטנית נבחרת ישראל בהווה. עדן בן חמו הוא השחקן הבולט בסוכנות: "הצעד הכי טוב שעשיתי בחיי"

  • על ידי: מערכת גולר
  • 31-01-2018
  • 08:10

שי וטל ספרו קצת על עצמכם:

"שי שדה' שחקנית בהפועל רעננה וקפטנית נבחרת ישראל, בגיל 20 טסתי ל-Youngstown State University לחיות את עולם המכללות ובהחלט אני יכולה להגיד שזאת הייתה חוויה עוצמתית!"

"טל בובליל שחקן בני יהודה לשעבר, טסתי בגיל 21 לפילדלפיה לשחק וללמוד ב-Drexel University וללא כל ספק אני יכול להגיד שזה הצעד הטוב ביותר שעשיתי הן מקצועית והן אישית". 

 

על ההחלטה להקים את חברת ניהול השחקנים:

"בחזון משותף הקמנו את FirsTeam USA בשביל להעניק לספורטאים שלנו את ההזדמנות היוצאת דופן הזאת לרכוש השכלה אקדמאית בשילוב עם כדורגל מקצועני וכל זה ע״י קבלת מלגת לימודים". 

 

על השחקן הבולט ביותר אצלם בפרויקט אמרו שי וטל:

"אחד השחקנים הבולטים שלנו הוא עדן בן חמו, קפטן קבוצת הנוער של מכבי חיפה, שהחליט להגשים את החלום האמריקאי וטס לשחק וללמוד תואר ראשון בכלכלה וניהול ספורט ב-Drexel University". 

 

עדן בן חמו, קפטן קבוצת הנוער במכבי חיפה, משחק  בהצלחה רבה במכללות בארה"ב. צילום: עצמי.

 

מה גרם לך לרצות לטוס? 

"הרצון לעשות שינוי בקריירה שלי, להתקדם ולהתפתח כשחקן. שמעתי לא מעט על הכדורגל מכללות והתנאים שיש בארה״ב, וזה תמיד סקרן אותי אבל אף פעם לא התעמקתי בזה כי הייתי מרוכז בכדורגל בארץ. כשהחלטתי לבדוק ולהבין יותר את עולם המכללות נחשפתי למשהו יוצא דופן והבנתי שזה הדבר הנכון בשבילי. האמת שזה נכון להרבה מאוד שחקנים ישראלים הם רק צריכים להפתח לזה". 

 

עדן בן חמו, ספר לנו על ההחלטה שלך לטוס ולשחק במכללות בארה״ב:

״קודם כל אגיד שההחלטה לקום ולטוס למכללות בארה״ב מתבררת כצעד הכי טוב שעשיתי בחיים שלי. השילוב המדהים הזה בין ספורט ברמה הגבוהה ביותר ובין לימודים אקדמאיים באנגלית קידמו ופיתחו אותי כשחקן וכבן אדם״. 

 

ספר לנו על התנאים בקבוצה במכללות:

״זה החלק המדהים. התנאים בארה״ב לא דומים לשום דבר שראיתי או חוויתי בחיים. זה מתחיל בחדר הלבשה גדול ומאובזר, עם ציוד הלבשה בשפע, וממשיך למגרשים ולחדרי כושר שמיועד לספורטאים בלבד, וכמובן לחדרי טיפולים שפתוחים וזמינים כל יום כל היום עם אמבטיות קרח וג'קוזי ומיטות טיפולים ופיזיותרפיסטים. כל המעטפת המטורפת הזאת נותנת את האפשרות להתאמן 10-12 יחידות אימון בשבוע. זה פשוט מדהים. אפשר להקביל את זה למחנה אימונים במשך 4 שנים".

 

אני מבין מזה שאתה ממליץ לספורטאים הצעירים לטוס?

"חד וחלק! אל תהססו, תאמינו בעצמכם ולכו לחוויה הכי מטורפת ומדהימה שמשלבת בין ספורט ללימודים. שי וטל עזרו לי להבין את זה. כבחור צעיר, נחשפתי לתרבות הספורט האמריקאית ,לשפה חדשה ובעיקר זכיתי להכיר חברים מדהימים מכל העולם לכל החיים". 

 

טל ושי מה התפקיד שלכם?

"כבוגרי מכללות בארה״ב עם ניסיון של שנים, אנחנו מייעצים ומלווים את הספורטאים והספורטאיות שלנו לאורך כל הדרך, למעשה מההיכרות הראשונה, דרך הגשת המועמדות וכמובן עד קבלת מלגת הספורטאים לאוניברסיטה". 

השניים ממשיכים ומספרים: 

"מטרתנו היא לעזור ולתרום מניסיוננו האישי והמקצועי ולפתוח דלת לכל שחקן ושחקנית שרוצים לטוס ולהיות חלק מחוויית המכללות בארה״ב". 

לסיכום אומרים השניים: "אנחנו רואים התעניינות הולכת וגוברת מצד שחקנים ושחקניות ישראליים, ומאמינים ששנת 2018-2019 תהיה שנה פורייה בשחקנים ומלאת הישגים במכללות בארה״ב". 

טל בובליל. "לשחק בארה"ב זה חלום מכל הבחינות". צילום: עצמי.

הוסף תגובה
תגובות
  1. best (the 31-01-2018, 15:04)
    N.1 pick
  2. איך אפשר להגיע לזה? (טל 31-01-2018, 20:56)
    איך אפשר להגיע למקום כזה מי מבין?