מבט מהצד: מכבי שעריים – מכבי הרצליה

יוסי חכים, מאמנה של הפועל אזור, הלך לצפות בשישי האחרון בגמר ליגה א' מחוז דרום, בו מכבי שעריים אירחה את מכבי הרצליה. במחצית הראשונה קיבלנו משחק מאוד מהוסס של שתי הקבוצות עם שליטה של מכבי הרצליה במשחק. במחצית השנייה זה התהפך, אך שוב הקבוצות פחדו יותר לא לספוג מאשר רצו לכבוש ואז המשחק הלך להארכה ולפנדלים...

  • על ידי: מערכת גולר
  • 13-05-2019
  • 08:52

מדובר בשתי קבוצות מהטובות שהיו השנה ושתיהן בזכות בגמר. שעריים הגיעה למשחק אחרי ניצחון של אופי על האדומים עם קהל מדהים, והרצליה עם ניצחון ענק על קבוצה שהייתה מועמדת לעליה ישירה. שעריים הגיעה למשחק בלי אסי חקאק הבלם המצוין שהורחק במשחק מול האדומים, ופתחה במערך של 4-5-1, מערך זהה לזה של הרצליה.

 

דורון רוזנקוביץ, שוער מצוין יש לשעריים! (מני בן ארי)

 

המשחק התחיל עם שליטה מסוימת של הרצליה, אך שעריים מנסה לצאת למתפרצות בעיקר דרך הצדדים, כשהקצב במחצית היה לא גבוה במיוחד ושתי הקבוצות נזהרו לא לספוג. הרצליה שלטה במשחק במחצית הראשונה, אך לא הגיעה להזדמנויות מיוחדות כשבשורותיה בלטו אמיר לביא ויוסי שבחון.

בדקה ה-27 קיבלנו הזדמנות מצוינת מהצד של הרצליה, אמיר לביא המצוין משאיר כדור ברחבה למוסקוביץ שממרחק של 10 מטר בועט מעל השער! הרצליה המשיכה לשלוט במשחק אך דווקא שעריים יצאה למתפרצת מסוכנת מאוד מצד ימין עם רז מזרחי שמגביה מצוין וזימרו מחמיץ מקרוב!

בשעריים נמצאים שחקנים עם הרבה ניסיון כמו דורון רוזנקוביץ (שוער מדהים), רביד אשר וטל משען המצוינים, שמסכלים את ההתקפות של הרצליה ומוציאים את שעריים למתפרצות מאוד מסוכנות. ככל שהמשחק מתקדם הכוחות התאזנו. לסיכום, המחצית הראשונה הייתה חלשה, כשניתן היה לראות שהקבוצות נזהרות יותר מאשר מנסות לכבוש.

 

שער של ברק לביא נפסל (מני בן ארי) 

 

המחצית השנייה נפתחה שוב בגישושים, בדקה ה-50 הרחקה לא טובה של שחקן שעריים וברק לביא כובש אך השער נפסל בטענת נבדל לאחר נגיעה של שחקן של הרצליה בדרך לשער. שעריים ממשיכה עם המתפרצות בעיקר עם תום מדהלה המסוכן שמביך את הגנת הרצליה. בינתיים מור מדהלה הוסט למרכז הקישור ושעריים התחילו לשלוט באמצע והמשחק התאזן. שעריים השיכה עם השליטה במשחק וגיא אבן מעמיד את מדהלה אחד על אחד מול שוער הרצליה, אך זה בעט מעל השער ופספס הזדמנות גדולה. בשלב זה הקצב במשחק השתפר ושעריים ממשיכה לשלוט ולסכן את שערה של הרצליה.

 

מאוד מענין ששעריים עם שני המגנים המצטיינים שלה, רביד אשר וטל משען, משחקים במשחק הזה כשני בלמים בצורה טובה ולא נותנים להרצליה להגיע למצבים. עשר דקות לסיום, שוב מצב לרן בן שמעון אחרי בישול של רביד אשר, אך הבעיטה נהדפה מקו השער, שעריים קרובה לכיבוש שער, אך החלטות לא טובות לפני השער משאירות את התוצאה מאופסת. הרצליה מנסה להגביה לרחבה אך דורון רוזנקוביץ המעולה קוטע כל הרמה לרחבה. מילה טובה מגיעה לגיא אבן עם משחק חכם ועבודה קשה, מצליח לשלוט במרכז השדה. המשחק מסתיים ונכנס להארכה אחרי שליטה של שעריים במחצית השנייה.

 

תום מדהלה חוגג לאחר שכבש שער עם כל הלב (מני בן ארי)

 

ההארכה נפתחה שוב עם משחק בקצב נמוך, וחצאי הזדמנויות לשני הצדדים, מה שנראה כפחד לספוג. הרצליה ושעריים ללא שינויים בסגל מלבד כניסתו של אושרי טוויל שלא השפיע בינתיים על המשחק. בדקה ה-97 שעריים עולה ליתרון של 0-1! שעריים, מלכת הנייחים של ליגה א' דרום עושה זאת שוב, הרמה משמאל של גיא אבן לרחוק לטל משען שמוציא רוחב לתום מדהלה המצוין שכובש. שיש לך שחקנים עם לב כזה גדול במגרש אתה בא על שכרך. הרצליה יוצאת להתקפות אך לא מצליחה עדיין לאזן את התוצאה. עידן בראון מכניס חלוץ נוסף בניסיון לאזן אך שעריים עם ניסיון מאוד גדול מאחור שומרת על השער. למרות זאת, הרצליה הצליחה להשיג את השוויון כשגיל חדד כובש ושולח את המשחק לפנדלים. חילוף גדול של עידן בראון!

 

בר מנקר עוצר שתי בעיטות מהנקודה הלבנה (מני בן ארי)

 

בפנדלים ראינו שתי קבוצות שעלו לגמר דרך הפנדלים בסיבוב הקודם ובהחלט קיבלנו קרב קשה. הלחץ גדול, בר מנקר עוצר שני פנדלים גדולים ודורון רוזנקוביץ הענק עוצר שניים משלו! בבעיטה המכרעת אושרי טוויל פוגש את העמוד, מחמיץ והרצליה עולה לגמר המחוזות מול באקה אל גרבייה מהצפון. מברוק!

מבט מהצד: מכבי שעריים מול מכבי הרצליה (מני בן ארי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. נכון אבל... (הוגה דעות 13-05-2019, 14:24)
    העברתו של מור מדהלה לקישור אמנם עזרה לשעריים במאבק על השליטה במרכז השדה אבל המחיר היה בהסטתו של מזרחי המצויין לעמדת המגן הימני מה שפגע מאוד במשחק ההתקפה של שעריים שכן מזרחי בונה התקפות מסוכנות מצד ימין וחבל לבזבז אותו כמגן ימני
  2. שעריים (שערוקי 13-05-2019, 17:21)
    איך תקציב נמוך שחקנים כמו רביד דורון חקק משען מדהלה ממש זולים
  3. הליקוק פה מוגזם השוער של הרצליה היה ב2 דרגות יותר טוב משל שעריים ן (ליגה א 13-05-2019, 18:12)
  4. השוער של הרצליה היה בכמה רמות יותר טוב (נתי 13-05-2019, 21:46)
    שעריים תקפו את השער יותר מ3 פעמים מחצית שניה ונעצר על ידי השוער מילה לא אמרתם די לליקוקים !!
  5. ניסוח מעניין ומדויק (אפי 14-05-2019, 00:48)
    מבין עניין
  6. מאמן לא לרמה של הליגות האלה (הנסיך של הליגה 14-05-2019, 14:16)
    מכיר אותו המון שנים אדם צנוע וישר דרך , צריך להוכיח את עצמו ברמות הגבוהות
  7. חתימה אחרי תשעה באב (יבנה האימפריה 14-05-2019, 20:10)
    יוסי שנה הבאה סגור אצלנו ואני אחד שיודע סוף סוף מאמן ראוי