מוסא בן חיים מונה למנהל מקצועי בירמיהו חולון

מוסא בן חיים,מי שנחשב למאמן בכיר בליגות הנמוכות. אחרי שאימן בעונה הקודמת את ירמיהו חולון בהצלחה רבה ופתח את העונה הנוכחית במכבי שערים ולמעשה הוא בנה את ההצלחה שם העונה, חוזר לקדנציה נוספת בחולון, הפעם כמנהל מקצועי לצידו של ליאור שולמן. בריאיון לאתר 'גולר' הוא מספר על התפקיד החדש...מדבר על הבעיות הכלכליות שטרם נפתרו ועל הרצון לבנות קבוצה מוצלחת בחלון בעונה הבאה

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 13-05-2019
  • 16:17

המאמן המצוין מוסא בן חיים, פתח את העונה הנוכחית כמאמן מכבי שעריים ובנה את הקבוצה, אך במחזור ה-7 החליט לעזוב עקב החלטות של ההנהלה לשחרר שחקנים וצוות מקצועי על מנת לחסוך כספים. מכבי שעריים, הצליחה להעפיל לפלייאוף העליון ונעצרה בגמר ע"י מכבי הרצליה, אך למרות עזיבתו הוא מפרגן לקבוצתו הקודמת.

 

"אני מפרגן לקבוצה ואוהב את השחקנים. אני חושב שמכבי שעריים עשו עונה מצוינת, גם מי שהחליף אותי המשיך את העבודה והגיע להישגים, אבל מהרגע שאני עוזב קבוצה זה היסטוריה, אני לא מסתכל לאחור"

 

יש תחושת פספוס לראות קבוצה שבנית מתברגת בפלייאוף?

"הייתי מאוכזב ברגע שהחלטתי לעזוב, כי לא באתי כדי לעזוב במחזור שביעי, רציתי להוביל את הקבוצה לפלייאוף ואם הייתי נשאר הקבוצה היא הייתה מגיעה יותר גבוהה. בחרו לשחרר שחקנים את הצוות שלי ואותי בשביל לחסוך כסף, אבל  זה היסטורה מבחינתי אני לא מצטער על ההחלטה שלי".

 

מה הוביל אותך לירמיהו חולון לתפקיד מנהל מקצועי?

" מבחינתי זה לחזור חזרה הביתה כדי לנהל את העניינים. הניהול בקטע הכספי העונה היה פחות טוב והיו כמה בעיות כלכליות, עכשיו אנחנו מתמודדים ופותרים את כל הבעיות כדי לפתוח את העונה הבאה בלי חובות".

 

מוסא בן חיים " כל הבעיות הכלכליות בחולון יפתרו במהלך הפגרה" (צילום: איתן ידגר)

 

איך מתמודדים עם הבעיות הכלכליות בירמיהו חולון?

"הכל יפתר במהלך הפגרה, דיברנו עם השחקנים הסברנו להם שהייתה בעיה של ניהול תקין. נקבל תקציב מהעירייה, נסגור את החובות מול השחקנים במטרה להצליח ולרענן את הקבוצה לקראת שנה הבאה. זה לא פשוט כי יש גירעון קטן מהשנה הנוכחית, אבל אני וליאור נכנסו לזה ואנחנו נייצב את הכל".

 

מה זיהית שמצריך שינוי בירמיהו חולון, בעיקר בתור מי שאימן בעבר את הקבוצה?

"בסה"כ יש קבוצה טובה עם צוות מקצועי שעשה עבודה נהדרת. אנחנו נשב נסדר הרבה דברים בקטע הניהולי והקטע המקצועי. הבעלים הקודמים זזו הצידה ומי שניהל את העניינים זה ליאור שולמן, שהשאיר את הקבוצה על הרגלים. אנחנו הולכים לעבוד יחד ולנהל את הקבוצה מכל הבחינות".

 

מה מבדיל אותך מאחרים שיכול להוביל את הקבוצה להצלחה?

"אני לא חושב שאני שונה מאחרים, אני אוהב לעבוד לא לדבר יותר מדי. חשוב לי לתת במה לשחקנים צעירים, זה מה שעשיתי כמאמן בשנים האחרונות והצלחתי יפה. שנתיים בירמיהו ואז בשעריים ביניתי קבוצות שהגיעו לפלייאוף, אני מאמין בעצמי ויודע מה יכול לתרום יש הרבה שחקנים שרוצים לבוא לשחק תחתי".

 

מוסא בן חיים " חשוב לנו להשאיר את הסגל הקיים ולחזק כמה עמדות" (צילום: אביתר ברק)

 

מה התוכניות לעונה הבאה?

"הרעיון הוא להשאיר את רוב הסגל הקיים, הצעירים בשילוב שחקנים עם ניסיון. נרענן את הקבוצה במספר עמדות, נקווה שזה יצליח ונהיה קבוצה חזקה כי הולכת להיות ליגה חזקה עם הרבה עניין".

 

כמה מילים לסיום..

" אני רוצה להודות לעופר דליאן ואיציק ששון, שהיו הבעלים של הקבוצה עד השנה הנוכחית. עבדתי איתם מתחילת הדרך, עוד מליגה ג' והם השקיעו בקבוצה מעל, וחשוב לי להודות להם על השנים הנפלאות".

 

מוסא בן חיים ממאמן למנהל מקצועי (צילום: מני בן ארי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. שלומי שלמה לא ישאר (חולוני 13-05-2019, 17:12)
    מאמן העונה לא צריך מעליו מנהל מקצועי
  2. ליצן (ליגה א 13-05-2019, 17:52)
  3. האדם הנכון מקוםהנכון (רובי מור 13-05-2019, 18:12)
    בהצלחה אדם משכמו ומעלה
  4. הדבר הכי טוב שקרה לקבוצה (אוהד שרוף 14-05-2019, 00:44)
    אין ספק שאתה תטיס אותם למעלה! אתה יודע את העבודה יותר מכל אחד אחר! בהצלחה!
  5. מוסא ושלומי שלמה מסתדרים מצוין (אוהד 14-05-2019, 08:41)
    יש בניהם חברות של שנים והם משדרים על אותו גל ואין כאן אגו מצד מוסא שלומי יאמן בחולון כמה שירצה
  6. טעות (הוגה דעות 14-05-2019, 10:05)
    תפקיד מיותר לחלוטין.לא יוסיף כלום אולי רק יגרע .חבל.