טיקי טאקה או פאקה פאקה?

סוכן השחקנים, עו"ד שי אבני, מביא בפנינו טור דעה על "תרבות הספורט בישראל", כשהשאלה הנשאלה היא, על סמך מה מחתימים מאמנים בליגות הבכירות? ועל סמך מה מקדמים שחקנים? לפי דעתו של אבני – לא על פי ההישגים!

  • על ידי: מערכת גולר, בשיתוף עו"ד שי אבני
  • 11-07-2019
  • 12:47

העונה שחלפה, הוכיחה סופית שאין תרבות ספורט בארץ. איך יכול להיות שהיו מאמנים שנתנו עונה גדולה ולא קיבלו הצעות מליגות בכירות יותר, או לפחות מקבוצות בכירות יותר? נראה מבחוץ, שהרבה מאמנים נלקחים בשל הקשרים ולאו דווקא בגלל הצלחה מקצועית. קחו למשל כמה דוגמאות:

 

  • איך אפשר להסביר שאף קבוצת צמרת בלאומית לא מינתה את אסי דומב למאמן אחרי המסע המופלא שעשה עם הפועל מרמורק? שלקח קבוצה גוססת והפיח בה חיים.
  • איך אפשר להסביר שאף קבוצה מהלאומית לא מינתה את עומר פרץ למאמן אחרי העונה המופלאה שעשה עם הכח ר"ג? מאמן צעיר עם פוטנציאל ענק!
  • איך אפשר להסביר שאף קבוצה מליגה א' לא מינתה את צביקה לוי למאמן אחרי ההצלחה שלו העונה בליגה ב'?

לא ברור איך דומב לא מונה לשום קבוצה בליגה הלאומית (באדיבות אתר ONE - אורן בן חקון)

 

כל הדברים האלה מוכיחים שאין כאן באמת מעקב אחרי מאמנים או כדורגלנים בליגות הנמוכות. ישנם הרבה מאמנים ושחקנים שמצליחים ומוכיחים שיש להם דרך, שיטה ומוטיבציה. רק צריך בעל בית אחד שיאמין בהם. בעל בית שמבין כדורגל, פוקח עיניים על הליגות בישראל ונותן הזדמנות.

 

עומר פרץ, היה חייב לקבל את ההזדמנות בלאומית? (איתן ידגר)

 

אני רואה מה קורה בעולם. מאוריציו סארי היה בנקאי עד גיל 40 ועכשיו הוא מאמן יובנטוס! למה? כי ראו שהוא מאמן טוב ולכן תמיד הגיעו הצעות - מקצועיות נטו! אני רואה צעירים בעולם, ז'ואאו פליקס עובר מבנפיקה לאתלטיקו מדריד אחרי 20 שערים בעונה, אמבפה פורח בפריז סאן ז'רמן. אם הם היו ישראלים-היו שמים אותם חריגי גיל בנוער...

 

הגיע הזמן שתהיה כאן תרבות כדורגל אמיתית ושיעקבו אחרי מאמנים ושחקנים צעירים - ומי שראוי יקבל את ההזדמנות. כולם ירוויחו מזה. מחר יחלו המשחקים הרשמיים הראשונים של קבוצות ישראליות באירופה ואני מאחל לכולם עונת כדורגל מרתקת. אנחנו נעקוב אחרי כולם.

 

***טור זה הינו טור דעה***

טיקי טאקה או פאקה פאקה? - טור דעה

הוסף תגובה
תגובות
  1. צודק (יצחק 11-07-2019, 13:23)
    מלא פקה פקה שום דבר לא עובד על בסיס מקצועי הכול בסיס אינטרס כמה סוכנים מערבבים כסף כסף ועוד כסף