"כסייפה לא נבנתה לעלייה, אבל אם נעלה זה בונוס אחד גדול"

אמיר כהן הגיע העונה לעירוני כסייפה, ובנה קבוצה נהדרת לכל הדעות עם תלכיד שחקנים מנצח שרץ מתחילת העונה ללא הפסדים, בצמרת טבלת ליגה ב' דרום ב'. כהן שמשמש כמנהל מקצועי בקבוצה, מספר שלמרות היכולת הטובה הקבוצה לא נבנתה במטרה לעלות ליגה, אלא מתוך רצון להתברג בצמרת הטבלה של הליגה. בראיון לאתר 'גולר' הוא מספר על תלכיד השחקנים בקבוצה ומתייחס למחזורים הבאים כשהקרוב ביותר הוא המפגש המסקרן מול מכבי קריית מלאכי

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 03-11-2019
  • 14:28

מעבר לעובדה שהוא משמש כמ"מ יו"ר ארגון המאמנים בישראל, אמיר כהן נחשב למאמן מנוסה ומוכשר מאוד שהגיע העונה לעירוני כסייפה מליגה ב' דרום ב' בה הוא משמש כמנהל מקצועי, "הגעתי לכסייפה בתחילת העונה מתוך רצון לשמור את השבת, וכסייפה הייתה אחת האופציות שבסוף בחרתי בה" מספר כהן, ומוסיף כי כסייפה נבנתה העונה בתקציב של 800 אלף ש"ח, תקציב קטן יחסית ביחס לשאר הקבוצות בליגה שנבנו במטרה להתמודד על עלייה, אך למרות התוצאות הטובות והריצה בצמרת כהן מדגיש כי קבוצתו לא נבנתה העונה במטרה לעלות ליגה. 

 

בשמונת המחזורים ששוחקו עד כה, עירוני כסייפה רשמה ניצחונות בכל המשחקים, ועד לא פגשה קבוצה שהכניעה אותה, אך היא טרם פגשה את הקבוצות הגדולות בליגה. "מי שלא יודע לקחת נקודות מהקטנות שלא יבכה על זה בסוף העונה, כי בשביל לעשות משהו טוב מהגדולות זה בונוס אבל מהקטנות זה חובה" מספר כהן על הדרך של קבוצתו לשמור על מקומה בצמרת, כשהפנים קדימה למחזור הבא מול הקבוצה הגדולה הראשונה שתפגוש מכבי קריית מלאכי.

 

אמיר, ספר לנו על הקבוצה שנבנתה העונה בכסייפה?

"ראינו ראייה ארוכת טווח בבנייה, היה חשוב לנו לבנות שחקנים עם חומר אנושי טוב שידעו להסתדר במסגרת תחרותית, ולאחר מכן עברנו לפרמטר המקצועי. חיפשתי שחקנים רעבים, כאלה שחיכו להזדמנות שלהם בחיבוק חם ושמשם תבוא הפריצה".

 

האם עירוני כסייפה תצליח להכניע העונה גם את הקבוצה הגדולות? (צילום: פייסבוק הפועל גדרה)

 

מה המטרות שלכם העונה?

"בתחילת העונה הגדרנו שזה יהיה הישג אדיר להיכנס לחמישייה הראשונה, אנחנו בצמרת אבל עידין לא שיחקנו נגד הקבוצות הגדולות וזה המבחן האמיתי. אני לא יודע אם כסייפה בנויה כרגע לליגה א', ואם זה הדבר הנכון, אבל אם נעלה ליגה זה בונוס אחד גדול".

 

מה האג'נדה שלך כמנהל מקצועי?

"הליגה צריכה להיות בנויה על שחקנים רעבים, לי היה אכפת באיזו מחלקת נוער הם גדלו ואיזה ערכים הם קיבלו וככה כל קבוצה בליגה ב' צריכה להתנהג ולא להשתולל ע"פ תפקידים ושמות. חדר ההלבשה בכסייפה הוא מבנה ישן לא מהרמה הגבוהה, אבל את הנשמה שיש בחדר הלבשה הקטן הזה אין בשום חדר הלבשה מפואר יותר". 

 

איך התרשמת מליגה ב' דרום ב' העונה?

"אני מאחל לשאר הקבוצות בליגה בהצלחה ושהטובה ביותר תעלה. מלכתחילה לא כיוונו לעלייה, ומי רוצה לעלות שתוכיח את זה במגרש כי בסופו של יום עולים 11 מול 11. הליגה מאוד שוויונית הקבוצות לכאורה מהתחתית יעשו חיים קשים להרבה קבוצות, לא יהיו טיולים בליגה הזאת, לא יהיה קל כולל מול הקבוצה האחרונה. מי שלא יודע לקחת נקודות מהקטנות שלא יבכה על זה בסוף העונה כי בשביל לעשות משהו טוב מהגדולות זה בונוס מהקטנות זה חובה. צריך להמשיך ליהנות ממשחק למשחק, לא לשמוח בהצלחה רגעית כאשר המטרה עדין לא הושלמה".

 

איך אתם מתכוננים למחזור הבא?

"כולם יוצאים לפגרה ואנחנו מגבירים את האימונים, אין הכנות מיוחדות למחזור הבא, אנחנו נותנים לשחקנים ליהנות מכל אימון מרגע המשחק. אני בטוח שהשחקנים שלי מודעים ליריב ולאיכות ולא צריך להטריף אותם שהרי זה טמוע בתוכם באופו טבעי. לא נשדר לחץ, לא נתכונן בצורה מיוחדת נבוא ליהנות גם אחרי המשחק לא משנה התוצאה".

אמיר כהן רוצה לשמור על כסייפה בצמרת הליגה (צילום: יח"צ)

הוסף תגובה
תגובות
  1. כסייפה זה בלוף (ארזואן 03-11-2019, 17:16)
    כבר מחר מלאכי תחזיר אותם לקרקע והמשבר יתחיל
  2. התותח (אמיר 03-11-2019, 18:39)
    תעשה צחוק משחקנים ותיתן להם לדבר עם עדנן. 0
  3. אמיר כהן זבל שבזלבים (יוחנן 08-11-2019, 19:58)
    לא נשכח לא מה שעשית במאכי יסמרטוט