"אם נעשה את הדברים בדרך שלנו, ננצח את יפו"

אחרי שפתח את העונה במדי נורדיה, השוער עמית שמש עזב את הקבוצה ועשה את דרכו לבקעת הירדן. שמש נחשב לשוער מוכשר מאוד, עם רזומה עשיר של עליות ליגה, ביניהן עלייה מליגה א' לליגת העל עם נס ציונה. שמש התחבר לבקעת הירדן, ואף הספיק לרשום איתה ניצחון על הפועל מרמורק. בראיון לאתר 'גולר' הוא מספר על הפרידה מנורדיה ועל השאיפות להוביל את בקעת הירדן כמה שיותר גבוה העונה

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 26-12-2019
  • 13:33

עמית שמש נחשב לשוער מוכשר ומנוסה, עם רזומה עשיר שיכול לתרום לכל קבוצה אליה הוא יגיע. הוא שיחק בהפועל קטמון במשך שלוש עונות, שתי עונות בנס ציונה, כשבכל אחת מהקבוצות הוא רשם שתי עליות, והאחרונה מביניהן היא אשתקד מהלאומית לליגת העל. שמש פתח את העונה במדי בית"ר נורדיה, קבוצה שנבנתה בקפידה ואף הצהירה על רצונה לעלות ליגה. אך הדברים לא התחברו כפי שתוכנן במועדון והשחקנים הבכירים כדוגמת שמש שילמו את המחיר ונאלצו לעזוב.

 

אחרי שהיה מחוזר ע"י קבוצות בליגה א' הדרומית, השוער המצוין החליט לחתום בבקעת הירדן, "זו ההצעה הכי אטרקטיבית שקיבלתי, ושמעתי על המקום דברים טובים", וכבר במחזור הראשון שלו במועדון הוא רשם ניצחון עם הקבוצה על הפועל מרמורק. שמש כבר שיחק בעבר בליגה א' והשנה התרשם שהיא שיוונית מאוד. הוא שואף לשמור כמה שיותר על שער נקי העונה, ולהוביל את בקעת הירדן לצמרת הטבלה.

 

מה גרם לך לעזוב את נורדיה ולעבור לבקעת הירדן?

"זה לא התחבר בנורדיה והחליטו לעשות שינויים, ואני כנראה שילמתי את המחיר, זה הכדורגל וממשיכים הלאה.. בקעת הירדן זו הייתה ההצעה הכי אטרקטיבית שקיבלתי, הם היו הכי רציניים והקבוצה נלחמה ורצתה אותי. שמעתי רק דברים טובים על המקום ורציתי לסיים את העונה בטעם טוב".

רשמתם ניצחון על מרמורק במחזור האחרון איך התחושה?

"כל ניצחון זה ניצחון חשוב וזה לא משנה את מי תנצח, הקבוצה השנייה פחות מעניינת. ככה התרגלתי, אני שיחקתי בקבוצות צמרת ועליתי הרבה ליגות, זה קצת חדש לי הסיטואציה לבוא כאנדרגוד ולא כפיבוריט".

 

עמית שמש, "הדברים לא התחברו בנורדיה, והלכתי לקבוצה שהכי רצתה אותי" (צילום: מני בן ארי)

 

מה אתה יכול לומר על היכולת של בקעת הירדן ממה שהתרשמת עד כה?

"זו קבוצה צעירה עם שחקנים שרוצים להצליח ולהתקדם, ואני חושב שאני השחקן הכי וותיק בקבוצה. הגעתי לפני משחק אחד מול מרמורק וזה התחבר לניצחון. יש קבוצה שעובדת במגרש ומשקיעה, ממה שהספקתי להתרשם יש שחקנים מוכשרים".

איך אתה תורם מהניסיון שלך לשחקנים הצעירים?

"אני מכוון ומדריך אותם איפה לעמוד ומתי, ומביא את הניסיון שלי למגרש עצמו. הם מאוד מקשיבים לי ורוצים ללמוד ולקחת ממה שיש לי להציע".

מה המטרות ברמה האישית והקבוצתית?

"רוצה לשמור כמה שיותר על רשת נקייה ולהגיע הכי גבוה שאפשר עם בקעת הירדן. אני באופן אישי אוהב לכוון לפלייאוף ולעלות ליגות".

איך התרשמת עד כה מליגה א' דרום?

"זו ליגה מאוד שוויונית, כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה במשחק נתון. פעם תמיד היו 2 קבוצות דומיננטיות היום זה לא ככה, ובין  מקום 1-9 יש הבדל של 7 נקודות, דבר שאפשר למחוק בשני משחקים. יש הרבה קבוצות טובות והרבה מתפרקות כרגע ועושות שינויים, איך אפשר לדעת מה יהיה".

במחזור הבא תפגשו את מכבי יפו איך תתכוננו למשחק?

"אני עדיין משתלב בקבוצה, אבל כמו לכל קבוצה אני אתכונן, כל משחק זה בסופו של דבר שלוש נקודות ואם נעשה את הדברים בדרך שלנו אני חושב שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה. ניצחנו את מרמורק ואת חולון, ואני מקווה שגם את מכבי יפו".

עמית שמש רוצה להוביל את בקעת הירדן לצמרת (צילום: מני בן ארי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אורי קרגולה שיטת הלחץ (דודי 26-12-2019, 18:19)
    עלה והצליח תן להם בראש אלה פלס הפנים
  2. שוב אני מגיע למלך (שימי 26-12-2019, 18:21)
    א תילמד מאוהד ו פינוקיו הד רול מספר 1 אוהד רון מספר 1
  3. אוהד רון (רינגו 26-12-2019, 18:21)
    כתב מספר 1 פינוקיות אלמד ממנו אוהד ישר ואמין ואתה סמרטוט פינוקיו
  4. ואללה אחי ממש ברמה של בופון ...ישר ליגה איטלקית (חיים לוי 27-12-2019, 14:01)