מקבוצת הילדים ועד אימון במחלקת הנוער של מכבי ת"א

עידן ביטון ורמי לוז הכירו בגיל 6, כשהתחילו לשחק יחד במחלקת הילדים של מכבי ת"א. כיום, כמספר העשורים לאחר מכן, השניים מאמנים המחלקת הנוער של מכבי ת"א, ביטון בקבוצת U-9, לוז בקבוצת U-8 ומשמש גם כעוזרו של ביטון

  • על ידי: מערכת גולר
  • 11-03-2020
  • 08:12

כדורגל, משחק שעבור רבים מאיתנו בעולם הכדורגל הוא שילוב של אהבה ללא גבולות, רגשות, זיכרונות, חלומות וסיפורים שילוו אותנו לכל החיים. אחד הסיפורים המדהימים קורה ממש בימים אלו במחלקת הנוער של מכבי ת"א, כאשר שני חברי ילדות שהכירו בגיל 6, רמי לוז ועידן ביטון, שכיכבו ונחשבו לתקווה הגדולה במחלקת הנוער של המועדון, הגיעו לקבוצת הבוגרים ושם דרכיהם נפרדו כל אחד והסיבות שלו. עידן, עשה את מרבית הקריירה בליגה הלאומית שהשיא היה העפלה לליגת העל עם הכח רמת גן והפועל אשקלון.

לפני כשנתיים עידן פרש ממשחק פעיל ובתום קורס מאמנים שעבר, החליט לחזור הביתה למקום בו גדל ולהגשים חלום וכל זה קרה אחרי שיחת טלפון שערך עם מנהל מחלקת הנוער גיא צוקרמן. עידן מאמן את קבוצת האקדמיה של מחלקת הנוער של מכבי ת"א - U-9, זו שנה שניה והיא נחשבת לתקווה גדולה של המחלקה.

 

עידן ביטון מחנך את שחקניו קודם כל להיות בני אדם...

 

עידן, לאחר חזרתך הביתה מה הן מטרותיך בתפקידך החדש?

"קודם כל דרך ארץ ,ערכים וקבלת האחר. אני שואף שהשחקנים יהיו מגובשים, שייצאו בני אדם טובים ורק לאחר מכן מקצועיות ולמידה של כל הפילוסופיה של מועדון מכבי ת"א".

ספר לנו קצת על קבוצתך?

"אני מאמן את קבוצת האקדמיה של המחלקה, U-9 שנה שניה ברציפות, אני שבע רצון מקצב ההתקדמות של השחקנים כבודדים וכקבוצה, ועם זה באות גם התוצאות שזה פרס לעבודה הקשה".

 

ביטון יחד עם קבוצתו

 

כשחקנים, בינך לבין רמי היה שיתוף פעולה מצוין, ספר לי איך שיתוף הפעולה בינכם כמאמנים?

"הצטרף אליי עכשיו רמי לוז שגדלנו ביחד מגיל 6 ועברנו ביחד במחלקת הנוער של מכבי. אנחנו באים מהאהבה למקצוע ולמכבי ת"א. יש בנינו הבנה עיוורת והמטרה שהילדים יקבלו את כל מה שאנחנו דוגלים ורוצים. מה שהכי חשוב, זה שאני ורמי יודעים לעשות את ההפרדה המוחלטת במגרש, מתנהלים במקצועיות ורצינות, כי הסטנדרטים במחלקה הם הגבוהים בארץ להערכתי ואנו מחויבים לעמוד בהם".

 

רמי לוז, העדיף כבר בגיל 21 להיכנס למקום עבודה מסודר (בנק דיסקונט) ולרדת לשחק בליגות הנמוכות. רמי שיחק וכיכב בכל קבוצה ששיחק, עלה ליגה עם מספר קבוצות כאשר השיא מבחינתו, הייתה עלייה לשלב 32 האחרונות עם ירמיהו חולון ששיחקה אז בליגה ג', לוז היה מנהיג אמיתי במגרש ומחוץ  למגרש היה דמות למופת עבור שחקנים צעירים ששיחקו איתו. לפני כשנתיים פרש ממשחק עקב פציעה קשה בברך והשנה הוא החליט להגשים חלום ולחזור הביתה - למקום שבו גדל. הוא החל לאמן בביה"ס לכדורגל של מכבי ת"א שלפני כחודש החליטו במחלקה לתת לו את הצ'אנס ולהתחיל לאמן את קבוצת האקדמיה של המחלקה U-8  ולהיות העוזר של עידן בקבוצה U-9.

 

רמי לוז הגשים חלון, חזר הביתה ומחכה לכל אימון

 

רמי, אתה כבר שנה שניה במחלקה, מה הן השאיפות שלך בעתיד?

"ראשית אני רוצה לומר תודה ענקית למנהלי המחלקה ובראשם גיא צוקרמן ולאון אסרף, על האמון וההזדמנות שנתנו לי. כרגע אני מרוכז כולי בקבוצה המדהימה שלי, מחכה לכל אימון, מחובר מאוד לשחקנים שלי ומעניק להם את הערכים שעליהם גדלתי במחלקה. אני אעבוד הכי קשה, אלמד ובע"ה החלום שלי זה להגיע כמה שיותר רחוק במחלקה".

 

לא ציפית להתקדם מהר כל כך במחלקה, איך בתפקידך החדש?

"בכדורגל הכל דינאמי. נכנסתי לתפקיד שדורש המון, יחד עם זאת אני מוקיר תודה למנהלי המחלקה. אני רואה בזה אתגר עצום, אעבוד קשה אלמד ואתקדם. אני שמח מאוד לעבוד עם עידן שהוא מקצוען ומחויב מאוד. אין לנו את הפריבלגיה לעצור ולחשוב, אני רק אומר זה חלום שהתגשם. תודה רבה וחג פורים שמח".

עידן ביטון ורמי לוז במדי קבוצת הילדים של מכבי ת"א

הוסף תגובה
תגובות
  1. לעידן (אדם אלקן 11-03-2020, 11:49)
    שמח שאני נמצא בקבוציתך
  2. לעידן (אדם אלקן 11-03-2020, 11:49)
    שמח שאני נמצא בקבוציתך