כדורגלנים בצל הקורונה - דעו את זכויותיכם

כדורגלנים רבים קיבלו מכתבי יציאה לחל"ת מקבוצותיהם. מהלך זה הוביל כדורגלנים רבים למצוא עצמם מתנהלים לראשונה מול לשכת התעסוקה והביטוח הלאומי ובאופן טבעי הלכו קצת לאיבוד... עו"ד שי אבני מביא בפנינו כמה הבהרות לטובת הכדורגלנים על מנת שיוכלו לנצל עד תום את זכויותיהם

  • על ידי: מערכת גולר
  • 24-03-2020
  • 09:29

ראשית, יש למלא טופס פנייה באתר לשכת התעסוקה על מנת שתוכלו למלא תביעת דמי אבטלה באתר הביטוח הלאומי.

שנית, על המעסיק לשלוח לביטוח הלאומי טופס 100 בו מרוכזים תלושי השכר של השחקן. במידה והוא לא עשה כן והוא אינו מתכוון לשלוח - ניתן לשלוח טופס 1514 שהוא למעשה אישור המעסיק על תקופת העסקת השחקן ושכרו. אם כל זאת לא מתאפשר, ידאג השחקן שמעסיקו יספק לו מכתב על הפסקת העבודה וסיבת הפסקתה. (כל זאת תקף רק אם לכדורגלן מלאו 6 חודשי עבודה).

 

ישנם שחקנים רבים בליגות הנמוכות שעובדים בעבודה נוספת לצד הכדורגל. שחקנים יכולים לקבל דמי אבטלה בגין חל"ת בשתי העבודות אך השכר יהיה מקסימום 425 ₪ ליום. אף אם שחקן מרוויח 15,000 ₪ בחודש-הביטוח הלאומי ישלם רק 70 אחוז מהשכר ועד תקרה של 425 ₪ ליום.

הביטוח הלאומי ישלם דמי אבטלה רק לגילאי 20-67 , כך שכל השחקנים הצעירים אשר מתחת לגיל 20 וכבר משחקים בליגות הבוגרים צריכים לבדוק את זכאותם בסייגים לחוק ובהתאם לשירותם הצבאי.

 

במידה וקיים כדורגלן שנדבק בנגיף הקורונה עקב שהות ליד כדורגלן אחר החולה במחלה, אם זה באימון או במשחק - הוא יכול אף להגיש תביעה לתאונת עבודה ואז זכויותיו יהיו רבות יותר. (הנהג שהסיע את התיירים היוונים ונדבק במחלה-יכול להגיש תביעה בגין תאונת עבודה).

כדורגלנים שיש להם ילדים קטנים הנמצאים במעונות יום- נקבע כי אין צורך לשלם למעונות עבור התקופה בה נמצאים הילדים בבית עקב משבר הקורונה אף אם התחייבתם ושילמתם למעון מראש.

 

רצוי שתמהרו! ניתן להגיש את התביעה עד ה-26.3 כדי שיחשיבו לכם את התביעה וקבלת דמי האבטלה מיום 15.3.

מקווה שעשיתי לכם קצת סדר. בכל מקרה, כל כדורגלן שיש לו שאלות נוספות בנושא מוזמן לפנות אליי ללא עלות. אשמח לעזור בימים לא פשוטים אלה.

בריאות ותקווה לימים יפים יותר,

עו"ד שי אבני.

טלפון: 052-8-219-536

עו"ד שי אבני מסביר לשחקני הכדורגל את הזכויות שלהם

הוסף תגובה
תגובות