"היינו במומנטום הכי חזק בליגה, אם לא הקורונה היינו הולכים עד הסוף"

מור בן עמי החל את דרכו כשחקן כדורגל, אבל פציעה מורכבת מנעה ממנו להמשיך ככדורגלן. העונה הוא קיבל את המושכות ונכנס לתפקיד מאמן מ.ס באר שבע, עם מעט מאוד ניסיון בעונה לא פשוטה ועם תקציב מצומצם, הוא הצליח לבנות סגל שחקנים איכותי ולהוביל את הקבוצה לסיים את העונה במקום השלישי בטבלה, כשהפנים קדימה עם מטרות מחודשות לעונה הבאה

  • על ידי: לירן ביטון
  • 09-05-2020
  • 09:19

מור בן עמי (28), החל את דרכו כשחקן כדורגל במחלקת הנוער של ביתר ב"ש ולאחר מכן עבר לשחק במחלקות הנוער של הפועל ב"ש, ואף השתייך לסגל של הבוגרים בתקופתם של גיא עזורי וניר קלינגר. אך בגיל 27 נאלץ לפרוש ממשחק פעיל עקב פציעה חוזרת אחרי קרע ברצועה הצולבת. במהלך לא מתוכנן הוא קיבל את המושכות, ועבר לשמש כמאמן מ.ס. באר שבע ולקח על עצמו את בניית הסגל העונה. זה היה מהלך לא פשוט עבור המאמן הצעיר וחסר הניסיון, שעבר להיות הסמכות המקצועית למי שהיו חבריו לחדר ההלבשה.

"סתיו אלימלך היה אמור להמשיך את תפקידו מהעונה הקודמת, אבל הוא החליט שהוא לוקח הפסקה קלה ימים ספורים לפני פתיחת האימונים. בעקבות ההחלטה נותרנו ללא מאמן וכל מאמן שרצינו הבין שאנחנו הולכים לעונה פיננסית ופחות התחבר, כאשר בעונות קודמות הושקעו המון כספים על מנת לעלות ליגה וזה לא קורה. בצעד יוצא דופן בתור אחד שנולד בקבוצה הזאת שהיא הרבה יותר מקבוצת כדורגל עבורי, החלטתי לקחת את תפקיד המאמן עלי ואת בניית הקבוצה", מספר המאמן הצעיר מור בן עמי על המהלך שהוביל להחלטה לאמן את הקבוצה. 

 

מור, איך השפיע עליך המעבר משחקן למאמן מבחינה מנטלית?

"קל זה בכלל לא היה, אני פתאום הסמכות המקצועית לשחקנים בקבוצה שהיו עד לפני רגע חברים שלי בחדר הלבשה וגם מחוץ לו. בהתחלה אף שחקן שרציתי לא הסכים לבוא לקבוצה גם בגלל השכר הנמוך, וגם הייתה חשיבה שזה הולך למקום לא טוב כי אני בלי ניסיון. אמרתי לעצמי קלא משנה מה, אני אעשה כאן קבוצה רעבה, שאפתנית לוחמת והכי חשוב משחקת כדורגל ברמה הכי גבוה".

 

ואכן התוצאות לא איחרו לבוא, בשקט עם הרבה עבודה קשה נבנתה בבאר שבע אחת הקבוצות האטרקטיביות שנראו העונה בליגה ב' דרום ב' והיא סיימה את העונה במקום השלישי והמכובד. בן עמי שפתח את העונה כמאמן צעיר וחסר ניסיון, הוכיח לכולם שהוא ווינר אמיתי ושנוצר כאן דור מאמנים חדש וצעיר שיכול להוביל קבוצות להצלחה ובעיקר יצור תחרות בריאה. באר שבע הפכה להיות משפחה אחת גדולה, השחקנים הציגו יכולת טובה על הדשא ובעיקר רעב להצליח. בן עצמי דאג לשלב בקבוצה בין שחקנים וותיקים שהביאו למגרש הרבה מהניסיון שלהם, לבין שחקני צעירים וכישרוניים. מ.ס באר שבע נלחמה מול כל קבוצה בליגה, הציגה כדורגל התקפי ולמועדון מתקן אימונים שלא היה מבייש קבוצות בליגות הבכירות.

 

מור בן עמי, "כנגד כל הסיכויים בניתי קבוצה רעבה, שאפנית ולוחמת" (אורי גבאי)

 

"מבחינת מיקום הקבוצה אני מאוד מרוצה, מקום שלישי ביחס לקבוצות האחרות בליגה שהתקציב שלנו אפילו לא מדגדג אותם, זה מיקום שיא מבחינתנו. סיכם המאמן הצעיר והוסיף: "בתחילת העונה שקיבלנו את הגרלת המשחקים, צפו לנו התרסקות כבר אחרי המחזור השישי, כי קיבלנו את הקבוצות הכי חזקות של הליגה, אבל אני חושב שהתמודדנו בכבוד. היינו במומנטום הכי חזק בליגה ואם לא הקורונה שהשביתה לנו את המשחקים, היינו הולכים עד הסוף".

 

מה אתה חושב על ההחלטה לסיים את העונה שלא על המגרש?

"החלטה לסיים את העונה הייתה לדעתי פזיזה מידי, אם בליגת העל ובליגה הלאומית עדיין לא התקבלה החלטה אז למה בליגות הנמוכות כן? זה מרגיש כמו אינטרס של גורמים כאלה ואחרים לסיים את הליגה. אני מקווה מאוד שימצאו איזה תחליף לזה ויתנו לנו לשחק את הפלייאוף הזה, גם אם זה יהיה לפני פתיחת העונה הבאה".

האם אתה צפוי לאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה?

"כן, אני צפוי להמשיך לאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה ולדעתי משבר הקורונה גם השנה הבאה ישחק תפקיד. שחקנים יצטרכו לקצץ בשכר שלהם על מנת לשחק כדורגל, אחרת זה יהיה בלתי אפשרי. אחרי ל"ג בעומר נקיים מפגש של כל חברי ההנהלה יחד איתי, ונתחיל בהכנות הקבוצה לעונה הבאה.
המטרה שלי ברורה מאוד - להשאיר את מרבית הסגל הקיים ולחזק אותו ב-2-3 שחקנים משמעותיים, כמובן שהכל יהיה תלוי בתקציב שיעמוד לרשותי".

מור בן עמי, רושם עונה ראשונה מוצלחת כמאמן

הוסף תגובה
תגובות
  1. מור בן עמי מאמן העונה (מוקמל שאול אוהד שרוף של קרית מלאכי 09-05-2020, 14:27)
    לכול מי שחושב שאני אוהד באר שבע אז לא אני מלאכי הדם שלי כתום ויהיה כתום כול החיים מור מגיע לך להיות מאמן העונה כול הכבוד לך על מה שעשית הכי קשה זה לתת הוראות לשחקנים ששיחקו איתך עונה לפני לקחת סיכון ומגיע לך רק טוב על ההשקעה שעשית ודש לרועי פחימה וברכות על העליה אבל מגיע למור לפני שמעון רק בגלל הסגל והניסיון חברים הוא מאמן העונה מבחינתי
  2. מור בן עמי (כהן מימון 09-05-2020, 17:10)
    מאמן צעיר ושאפתן.חי כל שניה את המשחק.לוקח ללב.מתאים לקבוצה כמו כפפה ליד.אני אוהד הקבוצה עשרות שנים ואוהב אותם עוד כשסבו אברהם ז"ל היה שוער הקבוצה.מאושר שיש לנו מאמן כזה.מאמן העונה.רק בריאות והצלחה.יאללה בית"ר מ.ס.אברהם באר שבע.אוהב אותכם.
  3. עירוני (אוהד עירוני 09-05-2020, 17:32)
    שאול אתה אפס מאופס שנה הבאה תבואו לפה לאשדוד איזה ביקור יפה יהיה לך אהה במשחק שלכם מול ביתר אשדוד שיתנו לכם בראש שאול אתה פשוט בן אדם צבוע ואפס אני כאחד שגדלתי איתך באשקלון ואברתי לאשדוד לא האמנתי שתהיה כזה איש זבל.@.!
  4. חנן (חנן סולימני 09-05-2020, 17:33)
    קריית מלכי שאול תשאר בליגה ב כול החיים
  5. לשאול (לשאול 09-05-2020, 17:33)
    שאול כאחד שמקיר אותך אתה בן אדם בלי מוח ורק מבלבל במוח כל היום חלאס
  6. למי שכואב האמת שיתחוף בננה (מוקמל שאול אוהד שרוף של קרית מלאכי 09-05-2020, 23:27)
    חברה וגם מספר 3 אני אומר רק את האמת ומי שגבר שיזדה בשם ולא בקבוצה ואם גדלת איתי ואתה מדבר ככה אני מצטער שגדלתי עם זבל כמוך שלא מזדהה אבל ניפגש באשדוד ילה מלאכי
  7. מוכשר מאוד בדיוק מה שאנחנו צריכים (פזי מודיעין 10-05-2020, 10:14)
    יצא לי לראות את באר שבע מספר פעמים השנה וגם עקבתי מרחוק חייב לציין שאם במודיעין רוצים שינוי ולדבר על עליית ליגה קודם כל צריך מאמן טוב מאמן רעב ומאמן שאפתן אחד כזה בדיוק כמו בן עמי שיקח את הקבוצה יבנה אותה מחדש ויקח אותנו סוף סוף לליגה א’ קורא לכל ההנהלה לחשוב על בן עמי כאופציה לשנה הבאה נכון שיש לנו את פיני אבל אם כל הערכה והכבוד לפיני אנחנו צריכים דם צעיר ורענן וכריזמטי בהצלחה
  8. לרועי פחימה (עוזי 10-05-2020, 10:26)
    בושה שבחרת בשמעון ביטון למאמן העונה לפני בן עמי.. פשוט תתבייש
  9. בושה של התנהלות, למרות שהיה מושהה מפעילות בקבוצה שימש כמאמן (אבי 10-05-2020, 10:37)
    היה נגדו עונש עד 20.6 עקב איזה עבירת משמעת חמורה, ובנוסף היה לו עונש הרחקה עם ע''ת של הרחקה לצמיתות מהכדורגל. רק בכדורגל שלנו זה עובר בשקט.. ואיש לא אכף את זה.. מקצועית הצליח לו..
  10. לשאול (חרבן 10-05-2020, 10:42)
    שאול אנחנו נחכה לך נשמה אל דאגה גבר גם שנה הבאה אתה לא תעלה ליגה כי יתנו לכם בראש כולם אין לכם כסף לכלום נגמר הסרט שלכם אתה בן אדם צבוע חולה בראש נכה
  11. תגובה לשאול (אושרי גובר עירוני 10-05-2020, 15:07)
    שאול אני מת לך מול העיינים אם בעונה הקרובה אתם לא עולים ליגה השנה וחכה ימנובל יעכבר רק להתחבא אתה יודה אנחנו נאתר אותך באשדוד ימנייק
  12. שחקן (מקורב 11-05-2020, 00:54)
    סיבי גריגוריאן הפתעה נעימה העונה הזאת! תמשיך לשתף צעירים
  13. רק דימונה (יואליקו 12-05-2020, 07:50)
    קורונה או לא קורונה אין לכם קבוצה לעליה עוד 20 שנה עם כל הכבוד
  14. באר שבע בדם (אילן טוביה 12-05-2020, 16:37)
    מקווה ששנה הבאה תעלו ליגה רוצה לראות עוד נציגה באר שבעית בליגה בכירה יותר קדימה בהצלחה
  15. מ ס באר שבע (איציק 13-05-2020, 00:14)
    רוצה להגיד מיחה טובה למור בן עמי מאמן צעיר רעב להצליח לפי דעתי אם ימשיך עם הסגל הקים וחיזוק טוב ידבר
  16. היכן שיש אמונה יש הצלחה (רותם 13-05-2020, 23:45)
    מכירה את הבחור הזה מקרוב ילד מוכשר בטירוף שאפתן לא מפחד משום דבר מאחלת לך שתגיע לגדולות כי רק אנשים כמוך עם חלומות ושאיפות מצליחים בהצלחה ...