הסינדרלה של הדרום: הבקעה הבטיחה את מקומה בפלייאוף

אמש (שני) לבשה הסינדרלה מהבקעה את מדיה הלבנים, ועשתה את דרכה לאיצטוני ברחובות כשהיא יודעת שעונה שלמה מתרכזת למשחק אחד! הסיפור שלה גדול הרבה יותר מהיריבה שצמודה אליה בטבלה, ובתקציב בסיסי, עם שחקנים צעירים ולאחר שסומנה כיורדת הבטוחה בתחילת העונה. היא גברה 1-3 על מרמורק, רשמה סנסציה והבטיחה את מקומה במשחקי הפלייאוף. חנן אזולאי: ״אפשר עם ילדים לשחק נכון, וגם להגיע לתוצאות.״

  • על ידי: לירן ביטון
  • 06-04-2021
  • 13:51

משחק העונה בליגה א׳ דרום בית א׳, בין  שתי הקבוצות שתופסות את שני המקומות הראשונים בטבלה, כאשר מצד אחד המארחת הפועל מרמורק אחת הקבוצות הטובות שנבנתה בהשקעה במטרה לעלות ליגה, יחד עם המנהיג שלה על המגרש ערן לוי. מצד שני החבורה האטרקטיבית של חנן אזולאי,  כשהיא ללא ספק הפתעת העונה! בשקט ועם הרבה צניעות תופסת את המקום הראשון בטבלה כשהיא נמצאת בהפרש של נקודה אחת בלבד מיריבתה מרמורק. 

 

הקהל של מרמורק בפתיחת משחק העונה (צילום: דדי ברק) 

 

המשחק נפתח בלחץ משתי הקבוצות כיאה למשחקים מהסוג הזה עם יתרון קל למרמורק, אך כבר בדקה ה-15 האורחת היממה את הרחובותית משער בספק נבדל של אליחי צברי, השחקן המוביל של הבקעה שהעלה את קבוצתו ליתרון 1-0.

 

אליחי צברי כובש ורץ לחגוג, איזה עונה אישית נהדרת!! (צילום: דדי ברק) 

 

מרגע השער המשחק נפתח, מרמורק לא הלכה אחורה, המשיכה לתקוף ובדקה ה-27  חזרה למשחק מטעות של אלמוג מלול, לאחר שבן אלגרבלי הרים כדור שקיבל מהקרן, בעט ישירות לשער השווה 1-1, וגרם לאוהדי מרמורק לגעוש באיצטוני. למרות שער השוויון, בקעת הירדן הגיעה ערוכה ומוכנה טקטית למשחק,והמשיכה להניע כדור. 

 

בן אלגרבלי כובש שער השוויון (צילום: דדי ברק) 

 

שחקני מרמורק חוגגים את שער השוויון (צילום: דדי ברק) 

 

ככל שהתקדמה המחצית המשחק היה שקול, ובדקה ה-38 אליחי צברי עשה בית ספר להגנת מרמורק המנומנמת. הוא הקפיץ את הכדור עם הראשו, לאחר מכן עם הרגל, סחרר את הגנת האדומים מרחובות ושלח כדור ישירות לשער וקבע מהפך 2-1. איזה מהלך אדיר!  

 

 

אליחי צברי כוכב כדורגל!!! (צילום: צילום: דדי ברק) 

 

המחצית השנייה נפתחה בקצב טוב, הבקעה המשיכה לתקוף ומרמורק הציגה משחק הגנה חלש מאוד! חנן אזולאי ידע לזהות לאורך המשחק את החולשות של מרמורק, וזה גם השתלם לו. בדקה ה-52 שופט המשחק הצביע על הנקודה הלבנה לאחר שתמיר ללו הכשיל שחקן של הבקעה. אבי קטן ניגש לבעוט לא התבלבל וקבע 3-1.  

 

אי אפשר לעבור את שחקני הבקעה (צילום: דדי ברק) 

 

מרמורק ניסתה לצמק כאשר בדקה ה-58

שאחד משחקני מרמורק נגח כדור, אך לבקעה יש שוער בשער ומלול התעופף באוויר ועצר את הכדור. בדקה ה-63 ערן לוי שלח כדור מהרחבה לשער של הבקעה, מלול הדף.

 

גם ערן לוי לא הצליח לעזור לקבוצתו (צילום: דדי ברק) 

 

 

עידן דוד מנסה לכבוש, אך נתקל בהגנת הבקעה המצוינת (צילום: דדי ברק) 

 

ככל שחלפו הדקות קצב המשחק ירד , בדקה 77 עידן דוד השתלט על כדור ברחבה ושלח אותו ישירות לשער של הבקעה מלול הדף, הכדור חזר וערן לוי ניסה לכבוש, אך הכדור עלה מעל השער. בכל פעם שמרמורק ניסתה לתקוף היא נתקלה בשני הבלמים המצוינים של הבקעה דור אלברמן ורוני ספקטור.

 

שי מושל שחקנה של מרמורק גבוה באוויר (צילום: דדי ברק) 

 

הדקות האחרונות היו אגרסיביות , בדקה ה-87 מרמורק נותרה בעשרה שחקנים לאחר שגיא שלח הורחק. כשתי דקות לסיום יקיר נתן ניצל את תנומת ההגנה של מרמורק, ובמבצע אישי אדיר ניסה להגדיל את ההיתרון אך נתקל בתמיר ללו. 

 

תמיר ללו, ספג אבל הציל שער בטוח בסיום (צילום: דדי ברק) 

 

לסיכום: בקעת הירדן סומנה בתחילת העונה כיורדת הבטוחה והיא הוכיחה לכל ליגה א׳ דרום, שכסף ושמות לא תמיד מנצחים אלא הרבה לב ונשמה. על הקבוצה מנצח בהצלחה ובצניעות האופיינית לו המאמן חנן אזולאי, איש כדורגל בכל רמ״ח איבריו. השחקנים שיחקו בשבילו והתוצאות לא איחרו לבוא! אמש היא סחררה את הגנת מרמורק, וגם ערן לוי לא הצליח להתגבר על החבורה האטרקטיבית של אזולאי. בלטו במשחק אליחי צברי שלגמרי מועמד להיות שחקן העונה, שחר בלילטי, וצמד הבלמים שעושה עבודה אדירה דור אלברמן ורוני ספקטור.

 

 

ארז בנודיס, לקח אחריות והתפטר (צילום: דדי ברק) 

 

מנגד, ארז בנודיס לקח אחריות על המצב והתפטר לאחר המשחק. מרמורק יכולה להיות מאוכזבת ולכעוס אך ורק על עצמה, היא נבנתה בתקציב גדול משמעותית מיריבתה והחתימה שחקנים מרשימים שלחלקם עבר בליגות הגבוהות, ובכל זאת התבזתה בביתה ולא מגיע לאנשי מרמורק הטובים שרוצים שהקבוצה תצליח! במקביל להפסד המאכזב יריבתה יפו רשמה ניצחון וצמצמה את הפער, כך שאם יפו מנצחת במחזור הבא היא עולה לפלייאוף על חשבונה של מרמורק, ועונה שלמה הלכה לפח!

 

חנן אזולאי מוביל את בקעת הירדן ישירות לפלייאוף (צילום: דדי ברק) 

 

חנן אזולאי מאמנה של הבקעה בתגובה: ״ מתחילת העונה הובלנו את הליגה שיחקנו כדורגל ברמה גבוהה, והנה אפשר עם ילדים לשחק נכון וגם להגיע לתוצאות. אנחנו שיחקנו דרך האמצע ודרך האמצע ניצחנו. כל משחק לגופו זה פלייאוף עליון זו קבוצה צעירה וחדשה, היא תוססת אבל יש גם שגיאות, אבל אותי חינכו להיות ראשון. כל שחקן שרצה לבוא לבקעת הירדן הגיע אלי למבחנים, ראיתי את השחקנים הצעירים והמוכשרים ואיתם יצאתי לעבודה. אנחנו מתקדמים קדימה, שחקנים נלחמים ונותנים את הנשמה, אני לא יודע אם הכדורגל גדול ,אבל ראינו איזה לב הם נותנים.״

בקעת הירדן המרעננת הרשמית של הקיץ (צילום: דדי ברק)

הוסף תגובה
תגובות
  1. 100 אוהדי מרמורק בלחץ (ממש גועש 06-04-2021, 17:09)
    כתב נחמד אבל מגזים
  2. כל הכבוד לבקעה (הוגה דעות 07-04-2021, 13:18)
    ילמדו כל שופכי הממון למיניהם איך בונים קבוצה .והדגש הוא על - ק ב ו צ ה