בלאל חאמד - שוער ומחנך

בלאל חאמד, שוערה של קבוצת אחי עכו המשחקת בליגה ב' צפון א', הוא בעל סיפור מיוחד. בנוסף להיותו שוער, חאמד הוא גם מאמן בתוכנית 'שער שוויון', תוכנית הפועלת לשימוש בספורט ככלי לחינוך, צמצום פערים ושינוי חברתי בישראל. חאמד מספר על העבודה החינוכית: "אני שהייתי תלמיד שלא מסתדר במערכת הפורמלית, פתאום מדריך ומעביר מהערכים שלי לילדים צעירים בחסות הכדורגל. זה מדהים בעיניי"

  • על ידי: אורי בן נון
  • 16-05-2022
  • 08:11

עונה לא קלה בכלל עברה על קבוצתו של חאמד. אחי עכו צברה רק 22 נקודות ב-22 משחקים וסיימה במקום האחד לפני אחרון בבית ב' שהוביל אותה להשתתפות במשחק המבחן מול קבוצה מליגה ג'. במשחק עצמו אחי עכו פגשה את מכבי בסמת טבעון שסיימה שנייה בליגה ג' גליל תחתון, אחרי 1:1 בתום 120 דקות המשחק הלך לפנדלים שם קבוצתו של השוער ניצחה 4:3 בעזרת שתי הדיפות שלו שהשאירו את הקבוצה בליגה ב'. 

 

השוער בן ה-27 שמשחק כיום בקבוצה מהעיר בה הוא עצמו גדל, הוא גם מאמן בעיר שתי קבוצות במסגרת תוכנית 'שער שוויון', קבוצה בתיכון אורט טכנולוגי וקבוצה בבית ספר אלמאל. עמותת "שער שוויון" היא עמותה שחרטה על דגלה להשתמש בספורט ככלי לשינוי חברתי, העמותה מפעילה תכניות המשלבות פעילות ספורט מקצועית עם פעילויות חינוכיות, ערכיות וחברתיות, בשיתוף פעולה עם בתי ספר ומרכזים קהילתיים. הפעילות של העמותה מתמקדת בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, במטרה להעניק לילדים, לילדות ולבני נוער מסגרת משמעותית לפיתוח אישי והטמעת ערכים כגון סובלנות, כבוד הדדי, מניעת אלימות ומיגור הגזענות, תוך יצירת גשר בין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. 

 

בלאל הגיע ל-'שער שוויון' לפני חמש שנים, חבר טוב שגם הוא שוער בשם גיא סלמה הכיר לו את העמותה ובלאל נדלק על הרעיון. "הוא סיפר לי על פרויקט שדרכו מעצימים ומדריכים ילדים דרך הכדורגל. התחלתי להדריך קבוצה אחת בעכו ופשוט התאהבתי ברעיון. אני שהייתי תלמיד שלא מסתדר במערכת הפורמלית, פתאום מדריך ומעביר מהערכים שלי לילדים צעירים בחסות הכדורגל. זה מדהים בעיניי שאני יכול להיות מודל לחיקוי וממש כמו אח גדול שמכוון אותם לחיים טובים יותר".

 

הקבוצה של בלאל מתיכון אורט טכנולוגי (תמונה באדיבות עמותת 'שער שוויון')

 

"היום אני מדריך שתי קבוצות, אחת ביסודי ואחת בתיכון, אני שואף להדריך עוד קבוצות כל שנה כדי שאוכל להשפיע על כמה שיותר בני נוער", חאמד מספר על העשייה שלו בעמותה. בעיר מעורבת כמו עכו, חאמד מנסה לשים דגש מיוחד בעבודה שלו על קידום הדו-קיום: "לפני שנתיים זכיתי להיות חלק מפרויקט "ערים מעורבות" אשר מפגיש בין קבוצות של נוער ערבי ויהודי ושואף לגשר על הפערים והחסמים דרך הכדורגל. ברגע שאתה עולה על המגרש, אתה שוכח את כל הבעיות והצרות ומי שלידך הופך להיות חבר לקבוצה שהמטרה היחידה היא לשים את הכדור ברשת".

 

בנוסף לשאיפות בתחום החינוך, חאמד - שגדל במחלקת הנוער של הפועל עכו ושיחק גם בליגה א במדי הפועל שפרעם והפועל כאוכב - שואף להגיע רחוק גם בתחום המקצועי. "התוכנית שלי היא תמיד להתקדם ולא להישאר תקוע במקום. אני שואף להגיע לליגות הגבוהות ואני מאמין שיום אחד אני אהיה שם. אני שחקן שעובד מאוד קשה ומשקיע מאוד במקצוע. אני מאמין שעבודה נכונה בסוף תשתלם".

 

הקבוצה של בלאל מבית הספר אלמאל  (תמונה באדיבות עמותת 'שער שוויון')

 

בלאל לא לבד, הוא חלק מקבוצה גדולה של מאמנות ומאמנים ערכיים הפעילים בעמותה. תחת חסותם הם לוקחים לא פחות מ-6,000 ילדים, ילדות בני ובנות נוער המגיעים מבתי ספר רבים הפזורים מרמת הגולן ועד אילת. 

בלאל חאמד - שוער ומחנך (צילום: אכתילאת עובאדה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. תישאר בבית הספר (עכואי 16-05-2022, 16:13)
    עדיף שתישאר בבית הספר עם הילדים כי מי שמשחק באחי עכו חסר לו בורג בראש איך אפשר להיות בקבוצה שאדהם סגן ראש העיר (בושה לעיר) מנהל אותה מי שמשחק בקבוצה הזאת אין לו כבוד איחס