תגלית העונה: ״אין הוקוס פוקוס, עבדנו קשה״

יגל פרץ גדל במחלקת הנוער של עירוני נשר והיה חלק מנבחרת הנערים הגדולה שהגיעה עד היורו באנגליה - ורק חוסר מזל של פציעות החזירו אותו לנשר, שם הוא פרח ועשה עונה גדולה כשכבש שערים רבים והוסיף בישולים. ראיון עם תגלית העונה שלפי כל התחזיות בדרך לליגות הבכירות בעונה הבאה

  • על ידי: אוהד רון
  • 25-05-2022
  • 12:37

יגל פרץ היה כוכב כדורגל. כבר מגיל 15 פרץ עם עונה גדולה בנערים בה כבש 40 שערים ו-25 בישולים, עונה שבה הוזמן לנבחרת הנערים של ישראל של שנתון 2001 שנחשב לשנתון הטוב ביותר בשנים האחרונות שאף העפילה ליורו באנגליה באותה שנה עם שחקנים כמו ליאל עבדה עידו שחר שריף כיוף ועוד.

 

בסיום אותה עונה לאחר חיזורים מהקבוצות הגדולות העדיף ללכת לרעננה מאחר ושם האמין שיותר קל להשתלב בקבוצה הבוגרת שהיתה בליגת על כי האמינו בצעירים שם. תחילת עונה מצויינת עם 6 שערים - ושבוע לפני אליפות אירופה קרע את הצולבת במשחק נגד קרית שמונה.

 

לאחר שיקום ארוך וכחלק מהניסיון לחזור לעצמו הושאל לנוער של נשר ועזר לה לעשות עליה הסטורית לליגת על. אבל במחזור האחרון שוב בגד בו מזלו וקרע שוב את הצולבת ברגלו השניה.

 

בחוזק מנטלי אדיר חזר שוב ונתן עונה נהדרת בנוער על ואף שיחק בבוגרים ועזר לה לעלות לליגה א והעונה כבר שימש כינור ראשון בקבוצה, כאשר למרות גילו הצעיר סיפק מספרים מרשימים של שחקן מוביל עם 7 שערים ו-15 בישולים, ללא ספק תגלית העונה בטח בקבוצה כמו נשר שנלחמה על חייה במשך כל העונה והיתה עסוקה יותר בלהתגונן מאשר ליזום.

 

יגל פרץ, שחקן צעיר ומוכשר. יהיה מעניין לראות אותו עונה הבאה בליגות הבכירות. צילום: חגאג רחאל

 

יגל, איך אתה מסכם את העונה?
״תודה לגולר על הבחירה בי לתגלית העונה ותודה בכלל על כל הסיקור של הליגה במשך כל העונה. עונה קשה מאוד ומאתגרת בגלל כמות היורדות מה שהכניס את כל הקבוצות ללחץ שגרם לכולם להעמיד תקציבים גדולים. ליגה שכמה שהיית מנצח לא היית בורח מהתחתית זה היה מתסכל. למזלנו והיתרון שלנו זה לא בכסף אלא במחלקת נוער המצוינת שלנו ובתנאים שלנו. שיחקנו בהתחלה הרבה צעירים בהרכב והיינו טובים, אבל היה חסר ניסיון והיה לנו חוסר מזל. הגדולה של אמיל ושלומי שהם במקום להתעסק ולחפש אשמים ולפטר את המאמן כמו שכל מועדון בוודאות היה עושה אחרי פתיחה כזאת  שהוא מאמן מצויין ויסודי שיודע להוציא מקסימום מהשחקן ולבנות חדר הלבשה הם ידעו את הבעיה וידעו לפתור אותה בלי להקרין לחץ על המערכת כאשר חיזקו את הקבוצה איפה שהיה צריך עם בינגו כמו עיזת חלאילה״.

 

איך שחקן צעיר בעונה ראשונה בליגה מטורפת כזאת כובש 7 שערים  ומבשל 15? מה הסוד?

״אין סודות בכדורגל. עבודה קשה, אמונה, שקט תעשיתי של ההנהלה ומאמן שמאמין בך ויודע להוציא ממך גם מה שאין לך ונותן לך ביטחון.
התחלתי את העונה עם חששות קצת בגלל הפציעות שעברתי וידעתי שהליגה אגרסיבית ונזהרתי מאוד בתיקולים מיותרים, אבל תוך כדי התקדמות הליגה התאקלמתי, הכרתי אותה יותר  ושיחקתי ביותר ביטחון ויותר אגרסיביות מתחילת העונה״.

 

מה אתה חושב על ליגה א?

"זו ליגה קשה ומאוד אגרסיבית, ליגה עם שחקנים מצוינים ואיכותיים יותר מאשר בליגה הלאומית, ברוב המשחקים אין כדורגל בגלל רמת המגרשים.
אני גם חושב שליגה א' היא במה מצוינת לשחקנים צעירים, הליגה הזאת כבר מסוקרת חזק, יש סקאוטים וסוכנים בכל משחק ובליגה הזאת יש את כל המרכיבים לחשל שחקן ולקדם אותו. רוב השחקנים הצעירים בשנים האחרונות עושים קפיצה לליגת העל מליגה א' לכן אין לשחקנים צעירים כשרוניים ממה לפחד להגיע לליגה א".

 

 

שלומי פרץ ואמיל, הרבה כבוד מגיע לשניים האלה שנותנים במה לכל הצעירים. צילום: חגאג רחאל 

 

מה הכיוון לעונה הבאה?

"יש הצעות מהליגה הלאומית ואף הצעה להגיע להתרשמות מקבוצה בליגת העל. עד שלא ארגיש גם פיזית שאני מוכן לעשות את הקפיצה הזאת אני לא ימהר לקבל החלטה ואפילו אם אצטרך להישאר עוד שנה בליגה א' שזאת ליגה כיפית יותר מלאומית, יותר חיה, יותר אקשן ומתח ואפילו יותר קהל.
כמובן שהשאיפה שלי היא להתקדם אבל אני לא מאמין בקיצורי דרך ובטוח גם שזה יגיע".

 

מילה לסיום:

"לא אשכח בחיים את הפרצופים של אמיל ושלומי אחרי שריקת הסיום בניצחון הגדול על טירה שנשארנו כמעט סופית בליגה. איזה אושר היה לראות אותם, הכל התגמד ליד המחזה הזה, כי רק אני יודע באמת ומקרוב מאוד כמה הם משקיעים, נלחמים שיהיה מועדון כדורגל ראוי בנשר. הם אגדה בנשר ומה שעשו בכדורגל בנשר זה ייזכר בהיסטוריה של העיר. בכלל אמיל זה נכס לעירוני נשר ולעיר נשר ובלי אמיל לא היה מועדון. חד משמעית".

הוסף תגובה
תגובות
  1. מבוזבז בליגה הזאת . (רעננה 25-05-2022, 14:29)