עובדות במרץ: על הקיץ של העולות החדשות ללאומית

מכבי קביליו יפו ועירוני טבריה חגגו לפני כחודש וחצי עלייה לליגה הלאומית וכעת הן עוברות קיץ גדוש ומעניין במיוחד כשהחלום הגדול הוא לשחזר את ההישג שרשמה העוה בני ריינה ולהמם את הכדורגל הישראלי. אתר ''גולר'' עושה לכם סדר

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 10-06-2022
  • 11:24

בסיומה של עונה ארוכה ומרגשת במיוחד, מכבי קביליו יפו ועירוני טבריה חגגו עלייה לליגה הלאומית. עבור יפו, זו הייתה עונה ארוכה וצפופה בה היא העפילה לשלב רבע גמר גביע המדינה והתמודדה ראש בראש עם הפועל כפר שלם ושמשון כפר קאסם על הכרטיס הנחשק. מנגד, עירוני טבריה הבטיחה את העלייה כמה מחזורים לסיום ולמעשה הייתה לאורך העונה במקום הראשון בטבלה. כעת שתיהן נערכות לעונה חשובה במיוחד. עבור יפו, זו תהיה הפעם הראשונה של הקבוצה בליגה הלאומית מאז הוקמה מחדש, טבריה שבה ללאומית לאחר 8 שנות היעדרות.

 

מכבי קביליו יפו

 

מאמן: איציק ברוך

הצטרפו: ג'ון אוגו (הפועל נוף הגליל), גיא משפתי (הפועל חיפה), ליאל ביטון (הפועל ''אדומים'' אשדוד).

האריכו חוזה: ערן לוי, דובב גבאי, מתן בית יעקב, רונן פרץ, ניקו לסדמן, טריקו גטהון, גיא אמסלם, גיא עיני, פיליפ חאיכ, יאסמו קבדה

צפויים להמשיך: אלמוג מלול, ניב פליטר

צפויים לעזוב : מאיר אוחיון, עמרי כהן, ליאל כהן, מאיר מיחיטר, אליחי צברי

 

קיץ מרתק עובר על הלבנים. לאחר שהוחלט לתת אמון באיציק ברוך גם בליגה הלאומית, גם מרבית שחקני המפתח של הקבוצה קיבלו את המושכות. השם הבולט שימשיך ביפו הוא ערן לוי. הקשר המחונן כבר נפרד מהמועדון וחיפש יעד חדש אך לאחר שהעניינים הכספיים הסתדרו, ביפו הודיעו על המשך דרכו בקבוצה, כמו כן גם דובב גבאי שהעלה לפני כשנתיים את נוף הגליל לליגת העל, ינסה לשחזר הישגים ביפו.

 

יהיה מעניין לראות את ההשתלבות של מתן בית יעקב בלאומית, הקשר, שנחשב בשנתיים האחרונות לדמות מפתח ביפו, התחיל את העונה הנוכחית ברמת השרון אך ביקש להשתחרר טרם פתיחת העונה. יהיה מסקרן לראות את השתלבותו בלאומית. כמו כן גם ניקו לסדמן, גיא אמסלם, יאסמו קבדה ורונן פרץ יערכו עונת בכורה בליגה השנייה.

 

לגבי הרכש, כבר בפתיחת החלון מכבי יפו הודיעה על החתמת אחד השחקנים הגדולים שנחתו בלאומית - ג'ון אוגו. הקשר האימתני שזכה באליפויות עם הפועל באר שבע, מגיע ליפו לאחר שירד ללאומית עם נוף הגליל ולמעשה כבר מגיע עם כושר משחק ועבור יפו זה עשוי להיות סקנדל או פסטיבל. לצידו ישחקו רונן פרץ וניקו לסדמן חסרי הניסיון בליגה ועל הקשר הניגרי תהיה המון אחריות וחשיבות במערך של איציק ברוך. 

 

מתן בית יעקב בדרך לעונת מבחן (דדי ברק)

 

עירוני טבריה

 

מאמן: אלירן חודדה

הצטרפו: ח'וליו סזאר (בני ריינה), אלי בלילתי (הפועל חיפה), באסל שעאבן (מכבי צור שלום)

האריכו חוזה: אופיר מזרחי,טימור אביטן, ניר אברג'יל, בר איבגי, איציק דנן, הארון שפסו, חן ידען, אביתר ברק

בסימן שאלה: איילון אלימלך, אסי גומה, פראס גנאים, עבדי פרחאת, אסף רז, ח'אלד עזאם, מוסטפא שייך יוסף

צפויים לעזוב : אביאל גבאי, מיקי יאזו, שרון לוי, רן רול, אבירן תורג'מן, ישראל ראש

עזבו: משה בן לולו, אליאס זנה

 

טבריה תחגוג גם בלאומית? (צילום : עודד חסין)

 

קיץ סוער מאוד עובר על עירוני טבריה. לפני כחודש הבעלים של הקבוצה, אריה קלמנזון ומיקי ביתן שיגרו מסר לאוהדים ולתושבי העיר שהציפייה שלהם היא התגייסות כוללת שתבוא לידי ביטוי במנויים וחסויות. לאחר מאבקים רבים, הקבוצה יצאה בתכנית מנויים מיוחדת שרשמה הצלחה יחסית שהביאה איתה כמה שחקני חיזוק מעניינים.

 

השם הבולט הקיץ בטבריה הוא החלוץ הבכיר ח'וליו סזאר. החלוץ המצויין היה אחד העוגנים המשמעותיים במסע העלייה של בני ריינה וכעת בטבריה מצפים ממנו לגדולות. כמו כן גם אלי בלילתי שצורף מהפועל חיפה שבליגת העל והחלוץ הצעיר באסל שעאבן שינסה להפתיע.

 

עירוני טבריה בחרה נכון כשהאריכה את ההתקשרות עם אופיר מזרחי המצויין וטימור אביטן - שני שחקנים ששיחקו בעבר ברמות הגבוהות ולמרות שאשתקד היו בליגה א', גם בלאומית הם נחשבים שחקנים בכירים.

 

יחד עם זאת, לטבריה עוד עבודה רבה אם בכוונתה להיות בורג מרכזי בלאומית, הסגל שלה כרגע מאוד לא מאוזן ויש לה חורים רבים בסגל השחקנים כשהבולט מביניהם הוא בעמדות השוער, הקשר האחורי והבלם.

צילום: דדי ברק

הוסף תגובה
תגובות
  1. ליגה לאומית (רונן מאילת 10-06-2022, 16:00)
    כתבה מיותרת.יש לציין שטבריה עלתה בקלילות רבה.ולאחריה יפו בשיניים.נכון לעכשיי עובדים בשקט בטבריה.ולא יוצאים בהצהרות.כל החורים שציינתם ידועים ובעוד זמן תדעו .יש בעל הבית בטבריה.בהצלחה לצפוניים
  2. טבריה לטבריינים (אוהד טבריה 10-06-2022, 18:14)
    בושה וחרפה שהנהלת טבריה מפנה גב לשחקנים שבזכותם עלו ליגה,מיקצוענים ואיכותיים כמו אלה ש"צפויים לעזוב" לא תמצאו . תתעוררו אתם לא ליברפול ולא ריאל מדריד אז תינחתו לקרקע ותאפשרו לכל אלה שהעלו אתכם ליגה להמשיך בכל מצב!!!
  3. דור (טבריה 10-06-2022, 19:00)
    היום בוחרים שחקנים לפי איכות ולא לפי מקום מגורים שאלת כמה חפאים משחקים בחיפה כמה באר שבע שחקנים מקומ