עידן ויצמן חוזר לרגעים המיוחדים

כרטיס הטיסה שיואב כץ לא רצה לקנות עבורו, אסיפת הוידאו המוזרה של לחמן, הזימון שהוא כמעט קיבל לנבחרת אזרבייג'ן ומצבע הקרחות שהוא הוביל במגדל העמק למען אילן סוויסה ז"ל. הקריירה של עידן ויצמן היא אחת הצבעוניות שהיו פה, בפרוייקט מיוחד הוא חוזר לרגע זכור מכל קבוצה בה הוא שיחק.

  • על ידי: אורי בן נון
  • 16-07-2022
  • 17:20

קריירת המשחק של עידן ויצמן היא לכל הפחות ייחודית. הבלם בן ה-37 הספיק לשחק במספר דו ספרתי של קבוצות, עבר בליגת העל, בלאומית, בשתי המחוזות של ליגה א', והיה גם השחקן הישראלי הראשון באזרבייג'ן. בסיפורים של ויצמן אפשר להבין הרבה דברים שהם מעבר לנאמר, סיפורים שהם גם במידה רבה סיפורו של הכדורגל הישראלי. 

 

שלוש עונות שיחק ויצמן בטבריה, יותר מבכל קבוצה אחרת בקריירה 

 

הפועל עכו

"שמינית גמר גביע המדינה, הפתענו את מכבי תל אביב של עידן הגלאקטיקוס עם 0:4 ענק בבלומפילד. ברבע אירחנו את בני יהודה וקיבלתי משימה מיוחדת מירון הוכנבוים - ללכת עם ראובן עובד לכל מקום, "אם הוא הולך לשירותים, תלך איתו". הובלנו 0:1 עד דקה 93, אני הייתי אז בן 21 במשחק שיא, משתק את עובד ומשחק עם ביטחון, ואז, כדור לעבר הרחבה, אני בגלל הביטחון ניסיתי לעצור את הכדור במקום להרחיק, הכדור ברח לי והגיע לאלי אברבנל שהכניס פס לבדש שעשה 1:1. השופט שרק לסיום. בהארכה הפסדנו 1:2. במקום להיות בחצי גמר גביע המדינה ברמת גן, סיימתי כגיבור הטראגי של המשחק. נבחרתי גם לשחקן המצטיין".

 

הפועל נצרת עילית

"משחק גביע הטוטו נגד הפועל רמת גן באצטדיון גרונדמן. בדקה 16 נשרק לזכותנו כדור חופשי, משהו כמו 70 מטר מהשער של רמת גן. אני לקחתי את הבעיטה וראיתי שיניב והבה עומד ממש מחוץ לשער. צעקתי בשם של החלוץ שלנו תוך כדי ריצה ויניב עשה עוד כמה צעדים החוצה כדי לקרוא את הכדור, בעטתי לשער, 0:1. לצערי אין תיעוד, רק כותרת באתר one".

 

הכח עמידר רמת גן

"רבע גמר גביע המדינה נגד מ.ס אשדוד בי"א. אני משחק בהכח רמת גן אבל כבר נמכרתי לאשדוד בתחילת העונה, מה שהוביל להרבה דיבורים לפני המשחק ובמהלכו על האם אני אתאמץ או לא. המשחק הסתיים בשוויון 2:2 והלך לפנדלים. במצב של 2:3 לנו, ברוך דגו ניגש לבעוט והשוער שלנו עצר. ניגשתי לפנדל הרביעי וניצחתי את המשחק 2:4. השתקתי את הדיבורים והשגתי לעצמי חוויה מתקנת אחרי בני יהודה. החברים מאשדוד סלחו לי כמובן".

 

מ.ס אשדוד

"חצי גמר גביע המדינה, מ.ס אשדוד נגד בני יהודה. הקשר הזר שלנו, סטפן קינג, נפצע באימונים והחליטו לעשות לו מבחן כשירות בחימום שלפני המשחק. אני לא הייתי אמור לפתוח אבל הצטרפתי לחימום במידה והוא לא יצליח להתמודד עם הפציעה. אחרי חימום של חצי שעה, ירדנו לחדר ההלבשה וההחלטה הייתה שהוא משחק. השופט שרק לפתיחת המשחק ואני נשלחתי לחימום, התחממתי 107 דקות. לא נכנסתי. הפסדנו בפנדלים.

 

הפועל חיפה

"נסענו למחנה אימונים בהונגריה, המחנה היה מוצלח וניצן שירזי ז"ל היה מרוצה ממני. הגענו לשדה התעופה כדי לטוס הביתה, שם גיליתי שהכרטיס שלי הוא לא לאותה השעה כמו של שאר הקבוצה. מנהל הקבוצה ניגש ליואב כץ וסיפר לו על הבעיה, יואב אמר לו: "אז שיבוא בערב". ניצן התווכח איתו ודרש שיקנו לי כרטיס חדש, אבל יואב התעקש ואמר שאם אני רוצה אז שאקנה כרטיס חדש בעצמי. ניצן אמר לו: "אני נשאר איתו אם הוא לא חוזר עם הקבוצה". אחרי חצי שעה של ויכוחים, שינו לי את הכרטיס וחזרתי עם כולם". 

 

בני סכנין

"הייתה תקופת שזרוע והתאמנו במגרשים אחרים. אחד האימונים נערך בכפר נחף, זה היה אימון בוקר רגוע, עד שפתאום, לא ברור למה, פרצו מכות - מכות שלא ראיתי בחיים שלי - בין המעסה לחבר הנהלה. לא משהו שמאפיין את המועדון חלילה, אבל משהו בלתי נשכח".

 

סימורק (אזרבייג'ן)

"מחנה אימון בטורקיה. ברטי פוגטס, מאמן הנבחרת האזרית דאז, הגיע למחנה שלנו וצפה בנו במשחק אימון נגד נגד שחטאר קרגאנדי הקזחית. אחר כך הוא גם הגיע לכמה משחקי ליגה שלי והבנתי שהוא שאל לגביי. לימים הבנתי שהוא רצה שאני אצטרף לנבחרת, עניינים של אזרחות מנעו זאת".

 

הפועל עפולה

"באחד ממשחקי הליגה הקריטיים של מאבקי הכניסה לפלייאוף, אייל לחמן החליט לעשות אסיפת וידאו כמה דקות לפני החימום ביום המשחק. הוא התחיל לדבר ולהראות איזה קטע וידאו, פתאום המסך קפץ לאיזה דף פייסבוק: "רגע רגע עצרו הכל, תראו את חברה של (שם שמור במערכת)". מכאן עברנו לחמש דקות של סיפורים עליה וצחוקים, וישר יצאנו למשחק. אני חושב שניצחנו".

 

עירוני טבריה

"אחרי חמישה חודשים בלי משכורות - גילוי נאות: אני כן קיבלתי את שלי בגלל סעיף בחוזה - החלטנו לשבות ולא להגיע לאימונים. הגענו רק בימי שישי למשחק ופעם בשבוע גם היינו מגיעים עם נעלי ספורט לאולם ומשחקים כדורסל. ככה במשך חודש. תוצאות המשחקים באותו חודש: 1:4, 0:3, 0:3, 0:2. הכל לנו".

 

הפועל רובי שפירא

"שני מחזורים לסוף העונה, משחק חוץ נגד הפועל ירושלים. ניצחון והיינו מבטיחים פלייאוף. נסענו למלון יום לפני המשחק ואני חשבתי על איך להרים את מצב הרוח ולגרום לכולם לבוא למשחק הזה כאילו הוא האחרון בחייהם. התחלתי לאסוף ברכות מהנשים/הורים/ילדים של כל הצוות הניהולי, המקצועי והשחקנים. ביקשתי מאיש הוידאו שלנו שיעשה קליפ של כל השערים והרגעים הגדולים שלנו מהעונה ובסוף יקרין את הברכות. בסוף האסיפה של המאמן אמרתי: "רגע גם לי יש משהו להגיד", ואז הקרנו את זה. היה מרגש. עוצמתי. הפסדנו 0:1 וחזרתי הביתה רק עם המחמאות על הסרטון".

 

 

עונה מוצלחת ברובי שפירא (צילום: מאור אלקסלסי)

הפועל מגדל העמק

"אילן סויסה ז"ל, האיש שהביא אותי לליגה א', שהפך לאח שלי. המחלה שלו שהתחילה בתקופה בטבריה, התפשטה בגוף בקצב מדאיג וגרמה לו להחסיר אימונים ומשחקים. כדי להזדהות עם מצבו ולתת לו עוד רגע של חיוך ואושר בתקופה לא טובה, אספתי את כולם בחדר ההלבשה והודעתי להם שאני הולך לעשות קרחת ושאני אשמח שעוד שחקנים יצטרפו למהלך הזה בשביל לשמח את אילן. לשמחתי, לא מעט שחקנים - גם כאלה ששיער חשוב להם - הגיעו למשחק הליגה הבא עם קרחת שעשתה לאילן טוב על הלב והוציאה ממנו חיוך ודמעות של שמחה".

 

שמשון כפר קאסם

"העונה שהכי נהניתי בה מכדורגל. הקבוצה הכי דומיננטית ששיחקתי בה בקריירה ולדעת רבים, הקבוצה הכי טובה שהייתה בליגה א' בשנים האחרונות. המשחק בירושלים נגד נורדיה, שני מחזורים לסיום העונה, הראה את העוצמות שהיו בקבוצה. ירדנו למחצית בפיגור 0:2, אבל כולנו בחדר הלבשה ידענו שהולכים לנצח את המשחק כי אנחנו טובים ומאמינים בעצמנו. עלינו למחצית השנייה ובתצוגת כדורגל הפכנו את התוצאה עם 2:3 ענק בדקה ה-90. זאת עונה שהסתיימה בטעם מר, אבל עדיין אי אפשר לשכוח את כל הטוב שהיה בה".

 

עידן ויצמן, קריירה מיוחדת (צילום: מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. פלצפן (יובל 16-07-2022, 21:30)
    למה אתה לא מזכיר את המשחק נגד כפר שלם, ירדתם למחצית מובילים שלוש אפס ,והפסדתם, יא שחצן
  2. לא הבנתי זה כתבת פרישה ? (טוביה 16-07-2022, 23:31)
    או שזה כתבת יחצנות
  3. 2 צודק גם אני שואל את אותה השאלה. (אוהד 17-07-2022, 12:11)