''הבעיה שלא משלבים שחקני בית צעירים נמצאת בכל מקום בכדורגל שלנו, המון שחקנים מתפספסים''

אחד מתוצרי מחלקת הנוער של הפועל רמת גן - תום איידה, פותח עונה שלישית בבוגרים. לאחר שהושאל בשתי העונות הקודמות לליגה א', הקשר המוכשר מעוניין שהעונה הקרובה תהיה עונת הפריצה שלו בליגה הלאומית: ''המטרה היא להיות שחקן הרכב בקבוצה לגיטימית בליגה הלאומית, עם מספרים יפים, לאחר מכן להתקדם לקבוצה טובה יותר בליגה, אולי אפילו לליגת העל''

  • על ידי: דניאל גלוזמן
  • 20-07-2022
  • 16:06

הקשר המוכשר תום איידה (22) גדל במחלקת הנוער של הפועל רמת גן, חווה פציעה כשהיה חריג בגיל נוער והצליח להתברג בקבוצה הבוגרת בחלק מהזמן, למרות הקשיים שהגיעו בעקבות הפציעה המדוברת. איידה הושאל בתחילתן של שתי עונות רצופות לליגה א', הרשים בשתי העונות ועדיין לא מצא את מקומו באורדונים. רגע לפני שהכדורגל הישראלי חוזר גם בליגות הנמוכות, תפסנו את השחקן לשיחה על עונות ההשאלה שעבר, הסיבה שבגללה לא היה פקטור משמעותי ברמת גן ומה הבעיה לדעתו עם שילוב צעירים בכדורגל הישראלי.


בעונה שעברה הושאלת להפועל בקעת הירדן, סיימתם במקום ה-10 בטבלה. איך אתה מסכם את החוויה האישית שלך בבקעה מבחינה מקצועית?
''הגעתי לבקעה מליגה בכירה יותר וזה נתן לי את הביטחון ואת היכולת להיות דומיננטי בקבוצה. הגעתי בשביל מספר מטרות: לשחק כמה שיותר, להיות בורג מרכזי, לעזור לקבוצה להישאר בליגה והצלחתי בכולן, אז אני יכול להגיד שהחוויה המקצועית שלי בבקעה הייתה מעולה. בנוסף להיותי שחקן הרכב קבוע ובאמת בורג מרכזי, הוספתי גול וחמישה בישולים ב-12 המשחקים שנותרו מהרגע שהגעתי לקבוצה''.

 

אתה מכיר כבר את רוטינת ההשאלות, גם בעונה שקדמה לעונה האחרונה הושאלת להכח רמת גן. הרגשת שבהפועל רמת גן מפספסים אותך?
"אני מרגיש שהם לגמרי מפספסים ולא רק אותי, אלא עוד שחקני בית מוכשרים שלא קיבלו כמוני מספיק במה במועדון גדול בליגה הלאומית. אני אישית ראיתי בעונה האחרונה שאני לגמרי ברמה המתאימה ובמספר ההופעות ששיחקתי הייתי טוב, אך לצערי זה לא המשיך וכשהגיע מאמן חדש אז לא ניתנה לי האופציה וההזדמנות להוכיח את עצמי במשחק כמו שצריך".

 

מבחינה קבוצתית העונה בהכח לא הייתה מרשימה וסיימתם בירידת ליגה. אינדיבידואלית עשית עונה עם המון דקות משחק, אתה שחקן שעובד קשה על המגרש ומחוצה לו, מה הסיבה לדעתך שלא נזרקת למים והשתלבת ברמת גן? 
"אני חושב שהייתי זקוק לדקות משחק בגלל העונה שקדמה לעונה בהכח, ההשאלה להכח כן הייתה טובה כי גם הייתי אישית מעולה כמעט בכל משחק. בנוסף, פתחנו את העונה בצורה מצוינת ובנינו קבוצה טובה, אך לצערי המועדון הלך למקום פחות טוב וזה השפיע על הכל. אני חושב שאי שילוב שחקני בית צעירים נמצאת בכל מקום בכדורגל הישראלי וזה חבל כי במקרים שכן זורקים שחקן צעיר למים ונותנים לו את הביטחון ואת הבמה, הוא כן מצליח וקוצר את הפירות. יש פחד מסוים לתת לשחקנים צעירים את הבמה ולשחק, ועל חשבונם נשענים על שחקנים בכירים יותר או זרים, אך לא בהכרח טובים יותר, ואולי זאת הסיבה העיקרית שלא השתלבתי מספיק בעונה האחרונה ברמת גן". 

 

אתה מתחיל עונה בפעם השלישית במדי האורדונים אחרי שתי עונות שהושאלת בהן, מה המטרות המרכזיות שלך לעונה הקרובה להבדיל מהעונות שחלפו? 
"המטרה שלי העונה היא להיות שחקן הרכב לכל דבר בקבוצה לגיטימית בליגה הלאומית, לתת מספרים יפים ואני מאמין שאצליח לתת אותם ברגע שאקבל דקות. מטרה נוספת היא לפרוץ באיזושהי צורה אחרי עונה טובה ולהתקדם הלאה, בין אם זה לקבוצה טובה יותר בליגה הלאומית או אפילו לליגת העל. לא התחלתי את העונה בהפועל רמת גן אז אני לא יודע לפרט על מטרות המועדון, מתרכז בלעבוד ולבחון את האופציות הנכונות עבורי בליגה".

 

מילה על התחושות לגבי העונה הקרובה? 
"התחושות לעונה הקרובה הן טובות, עבדתי מאוד קשה, אני מרגיש טוב מאוד ואני בא מוכן לגמרי. אני מאמין בעצמי ומחכה כבר להתחיל את הליגה ולראות מה יהיה".

תום איידה, צעיר ומוכשר . צילום: אבי רימונד

הוסף תגובה
תגובות