רעננה עלתה?

האם אפשר להכתיר את רעננה מעשית כעולה לליגה בלאומית? משה ויצמן בטור השבועי לאתר גולר לגבי זהות העולה לליגה הלאומית מהמחוז הצפוני....

  • על ידי: משה ויצמן
  • 26-03-2024
  • 12:42

עוד 7 מחזורים לסיום, 21 נקודות נותרו בקופה, האם רעננה הבטיחה מעשית את העלייה?  כזכור, במחזור שחלף הסטטוס קוו נשאמר כשרעננה חזרה להפגין יכולת טובה ולא רק לאגור נקודות, עם 0:4 מוחץ על נוג'ידאת. 

 

אז מה עוד נשאר לה? 
למעשה לרעננה נותרו עוד שני משחקים משמעותיים שאם היא תדע לצלוח אותם היא תוכל לסמן וי ולהתקדם לעבר המטרה שהקבוצה סימנה לעצמה בתחילת העונה: עליית ליגה. 

 

ניר עזריה ויואב טיטלמן. מובילים בבטחה את רעננה לאומית. צילום: אבי רביבו

 

מדוע שני המשחקים חשובים כל כך? מכיוון שכעת הפער בצמרת מהמקום השני בו מדורגת באקה הוא 8 נקודות.
אחד המשחקים הוא נגד אותה באקה במאבק ישיר שיכול לצמצם את הפער ל-5 או להגדיל אותו ל-10.  

 

ניצחון על באקה כנראה ויגמור את הסיפור וברעננה יוכלו להתחיל לקרר את השמפניות. גם אם רעננה לא תפסיד, היא עדיין תהיה בעמדת זינוק מצויינת לעבר הלאומית. המוקש השני הוא של רעננה נגד קריית ים שעם הסגל המצוין שלה, ביום נתון, יכולה לנצח כל קבוצה ובכל מגרש.

 

גם קרית ים מפתיעה לטובה העונה. צילום: עדי דטליס

 

שני המשחקים הללו של רעננה הם אחד אחרי השני. קודם נגד קריית ים ולאחר מכן נגד באקה כך שכל תוצאה שהיא לא ניצחון נגד קריית ים, תעמיד את רעננה נגד באקה בסוג של לחץ. עבור באקה הסיפור קצת מסובך יותר וכדי להצליח ולהדביק את הפער בצמרת היא צריכה לצלוח משוכות לא פשוטות נגד קבוצות מהחלק העליון של הטבלה.

 

לבאקה נותר את רעננה, טירה ואתא ביאליק ואם היא חושבת לחלום על העפלה בתום העונה, היא חייבת לסמן וי על שלושתן. פשוט זה לא יהיה מכיוון שגם לטירה וגם לאתא ביאליק יש כוונה לנצל את מעידה אפשרית של רעננה (אם כמובן תהיה כזאת) כדי ללכת עד הסוף. טוב יעשו בבאקה אם יחיו  ממשחק למשחק, יהנו מהעונה המצוינת שהקבוצה עושה ויגיעו ללא לחץ ולהציג את הכדורגל השמח שכ"כ מאפיין אותם העונה.

 

טירה על פניו זוכה לרשימת 
המשחקים הנוחה ביותר מכל דבוקת הצמרת (למרות בליגה א צפון אין משחקים קלים). היא תמיד תהיה בסביבה כדי 
לחכות למעידה של באקה ורעננה כדי להדביק את פער 10 הנק' שנוצר בצמרת . אם בטירה לא היו נכנסים למיני 
משבר והיו מצליחים לשמור על יציבות מקצועית בכמה משחקים, יתכן ומצבה היום היה טוב הרבה יותר. לטירה נותרו שני משחקים נגד קבוצות הצמרת: נגד קריית ים ונגד באקה. אם הקבוצה תדע לקחת 6 נקודות משם כל מה שנותר לה הוא לקוות שבאקה תנצח את רעננה ואז אולי הכל פתוח. פער של 10 נקודות בזמן הזה הוא קריטי וצריכים להתחבר הרבה חלקים בפזל כדי שטירה תחגוג בסוף העונה.

 

עידו גונן מטירה עם עונה נהדרת. צילום: יח"צ

 

כמובן שצריך לקחת בחשבון את אתא ביאליק של אבי סבג המצוין שהעמיד קבוצה צעירה, תוססת ודינמית שעצם 
ההגעה שלה לפלייאוף העליון הוא הישג אדיר. אתא ביאליק כרגעמפגרת ב-10 נקודות אחרי רעננה ובדרך יש לה את דרבי הקריות ואת באקה. להערכתי אתא ביאליק מסוגלת עם סדר המשחקים שעוד יש לה, לסיים את העונה במקום השני.

לסיכום , אם רעננה תדע לייצר יציבות עד סוף העונה בתוצאות ולא לאבד נקודות במגרשים שהיא חייבת לנצח בהם וגם לא להפסיד בקרבות הישירים בצמרת, היא  ויש להם 3 מפגשים כאלה תוכל לחגוג חזרה לליגה הלאומית ותעמוד ביעד שהציבה לעצמה.

משה ויצמן המאמן המוערך בתחזית מי תעלה לליגה הלאומית. צילום: חגאג רחאל

הוסף תגובה
תגובות
  1. מאמן שנכשל בכפר כנא ובעוד קבוצות הוך להיות פרשן בדיחה (חזי 26-03-2024, 14:36)
  2. בדיחה (אחד שרואה את הנולד 26-03-2024, 14:52)
    במחוז הדרומי עוד 20 שנה לא היו עולים
  3. בעיית שמות... (הפועל רעננה 27-03-2024, 21:59)
    קוראים לשחקן של רעננה בתמונה יובל טיטלמן ולא יואב טיטלמן
  4. אם ואם ואם... (רמי 30-03-2024, 00:44)
    אה ואם...פרשנות מאוד מקצועית