מה יהיה לנו? טייק 2 – ליגה א' דרום - תחתית

שלושה מחזורים לסיום העונה בליגה א דרום, ועדיין לא יודעים מי תרד ליגה? מי תגיע למבחנים ומי תינצל? הרבה קבוצות בקלחת. אז מה נותר לכל קבוצה? התחזית של אתר גולר

  • על ידי: אוהד רון
  • 17-04-2024
  • 09:24

האם מרמורק תעשה את הבלתי יאומן ותשרוד בליגה ומשחק המבחן יהיה הדרבי של רחובות, האם בקעת הירדן תישאר ללא מבחנים, האם אשדוד תסתבך שוב?

 

מי במאבק?

מקום 9: נורדיה ירושלים – 34 נקודות.

מקום 10: עירוני אשדוד – 31 נקודות.

מקום 11: מכבי קרית מלאכי – 31 נקודות.

מקום 12: הפועל בקעת הירדן – 29 נקודות.

מקום 13: מכבי שעריים – 28 נקודות.

מקום 14: הפועל לוד – 28 נקודות.

מקום 15: שמשון כפר קאסם – 26 נקודות.

מקום 16: הפועל מרמורק – 23 נקודות.

 

מה נשאר לכל אחת?

 

אחת הקבוצות האהובות בליגה א. צי: תשאר בליגה. צילום: ברק תורגמן

 

נורדיה ירושלים – אמנם היא 6 נקודות מהמקום ה-14, אך עושה רושם שמצבה של נורדיה הוא די בטוח בליגה כשהיא למעשה צריכה 4 נקודות כדי לסגור עניין ואולי אפילו 2, תלוי כמובן בתוצאות האחרון.

לנורדיה נותרו למעשה משחקים לא קלים, אבל היא בהחלט יכולה לעבור אותם בשלום. המשוכה הגבוהה ביותר שמחכה לה כבר בסופ"ש הקרוב היא דימונה בחוץ. דימונה לא ויתרה על המקום השני ובטח בבית תרצה להוכיח שהיא ראויה לו. כל נקודה שנורדיה תוציא כאן היא בונוס.

במחזור ה-29 תארח נורדיה את קרית מלאכי, משחק שבקונוטציה מסוימת, תיקו עשוי להספיק לשתיהן כדי להישאר בליגה. במחזור האחרון תתארח נורדיה אצל כפר קאסם במשחק שעשוי להיות קריטי עבור המארחת הנלחמת על חייה. ההערכה שלנו: נורדיה נשארת ועוד לפני המחזור האחרון.

 

עירוני אשדוד – עד לפני פחות מחודש וחצי, דיברו על הקבוצה במונחים של פלייאוף העליון. החבורה של אורי קרגולה רצה קדימה ולא היה מי שיעצור אותה. מאז עברו הרבה מים בלכיש ואשדוד כבר סופרת 6 משחקים ללא ניצחון בהם כבשה רק שער זכות אחד (!!).

משחק המפתח שלה הוא כבר בסופ"ש הקרוב נגד מכבי שעריים. ניצחון והיא יכולה ככל הנראה יכולה ללכת לים, לאור יחס השערים הטוב שלה לעומת יתר יריבותיה בתחתית. הפסד וקרגולה יצטרך ללכת לקורס מתמטיקה מוגבר כדי לחשב את סיכוייו לשרוד.

במחזור ה-29 תארח אשדוד את כפר שלם שככל הנראה תגיע רגועה ומשוחררת ואת העונה הם יקנחו במפגש בדימונה שאם היא תבטיח מיקום, היא לא תעלה בהרכב הכי חזק.

ההערכה שלנו: אשדוד נשארת בליגה.

 

יש לחץ גם בעירוני אשדוד. צפי שלנו: אשדוד נשארת בליגה. צילום: דדי ברק

 

מכבי קרית מלאכי – גם את מלאכי סימנו בתחילת הסיבוב הראשון כהפתעה גדולה וחשבו שהיא נשארה בליגה ותיאבק אפילו על מקום בפלייאוף העליון, אבל המציאות טפחה על פניה של החבורה של דני טולמסוב שסדרה של 4 משחקים ללא ניצחון, דרדרו אוה אל האזור המסוכן. מלאכי תארח כבר בסופ"ש את מכבי יבנה המאכזבת וכפי שיבנה נראית לאחרונה, מלאכי בהחלט יכולה לנצח ולשאוף הרבה אוויר.

במחזור ה-29 תתארח מלאכי אצל נורדיה וכפי שציינו קודם, יכול להיות שתיקו יספיק לשתיהן כדי להבטיח הישארות. במחזור הנעילה תתארח שעריים אצל עירוני מודיעין, שהוכיחה שהיא לא רואה אף אחד ממטר ורוצה לנצח בכל משחק. למרות זאת, ההערכת שלנו: מלאכי נשארת בליגה.

 

לישי ביטון וקרית מלאכי. צפי שלנו: קרית מלאכי ישארו בליגה. 

 

הפועל בקעת הירדן – עד לפני חודש סומנה בקעת הירדן כאחת שתלך בסיום העונה למבחנים אולם סדרה מדהימה של 4 משחקים ללא הפסד (בהם 3 ניצחונות רצופים) הקפיצו את החבורה של חנן אזולאי אל מעל האזור המסוכן וכרגע הם מדורגים במקום בו נשארים בליגה ללא מבחנים.

הבקעה תפגוש בסופ"ש הקרוב את אדומים אשדוד בחוץ. אלה בטח ירצו להזים את חרושת השמועות לאחר התבוסה למרמורק מה שאומר שלבקעה צפוי משחק לא קל וסביר להניח שהיא לא תנצח. במחזור ה-29 תפגוש הבקעה בבית את הפועל מרמורק למה שעשוי להיות משחק גורלי עבור שתיהן ואילו במחזור האחרון היא תתארח בלוד בעוד משחק שעשוי להיות מלחמת עולם. אם ניקח את היכולת הנוכחית של הבקעה, היא תצליח לשרוד בליגה בלי משחקי מבחן.

 

מכבי שעריים – לכאורה יש לה את המשחקים הקשים ביותר עד סוף העונה ועם יכולת כמו שלה, קשה לראות אותה שורדת את השניים הקרובים שעשויים להיות סופר קריטיים. בסופ"ש הקרוב היא תארח את עירוני אשדוד. למרות שאשדוד בתקופה לא טובה קשה לראות את שעריים מנצחת. אולי תיקו שאגב, יהיה מצוין לאשדוד. במחזור ה-29 שוב תארח שעריים, הפעם את לוד. גם כאן יהיה לה מאד קשה וההערכה שלנו שהיא גם לא תנצח. מה שאומר שהמשחק האחרון שלה, נגד כפר שלם עשוי לקבוע האם היא תרד ליגה או שוב תלך למשחקי המבחן. הכל תלוי בכפר שלם ובהרכב שתעמיד. אף אחד בליגה לא אוהב את שעריים ולכן ההערכה שלנו: שעריים במבחנים.

 

שחקני לוד חוגגים. צפי שלנו: גם בסיום העונה הם יחגגו. צילום: אבי רביבו

 

הפועל לוד – על הנייר האפשרות של לוד לשרוד בליגה ללא מבחנים ריאלית מכיוון שכל המשחקים שנותרו לה הם ראש בראש נגד יריבותיה לתחתית. היא מתחילה בסופ"ש הקרוב במרמורק, משחק מאד קשה מול קבוצה שמגיעה עם המון ביטחון. תיקו ישקף בהחלט את המשחק. במחזור ה-29 תתארח לוד בשעריים וכנראה גם תנצח ואילו במחזור הנעילה היא תארח את בקעת הירדן למשחק שעשוי להיות או לחדול עבור כל אחת מהן. 5 נקודות לדעתנו יספיקו ללוד כדי לשרוד בליגה בלי מבחנים וזאת גם ההערכה שלנו.

 

שמשון כפר קאסם – לכפר קאסם נותרו משחקים נגד קבוצות ממרכז הטבלה מה שאומר שיש לה סיכוי לא רע לקחת נקודות. בסופ"ש הקרוב היא תארח את חולון ירמיהו שרוצה לסגור סופית את המיקום שלה בפלייאוף וכפי שכפר קאסם נראית, חולון גם תנצח. במחזור ה-29 תצא כפר קאסם ליבנה, שם היא עשויה לקחת נקודות מכיוון שסביר להניח שיבנה כבר תהיה מחוץ למירוץ לפלייאוף (האמת שהיא לא הייתה שם כל העונה..) ובמחזור הנעילה תארח כפר קאסם את נורדיה שככל הנראה תהיה רגועה עד אז. לכאורה, משחקים נוחים הבעיה של כפר קאסם היא שגם במשחקים כאלה היא לא יודעת לקחת נקודות וחוץ מזה אין מי שיבקיע אצלה שערים (מאזן עגום של 18 שערי זכות ב-27 משחקים). ההערכה שלנו: כפר קאסם במבחנים.

 

הקהל מספר 1 בליגה, של הפועל מרמורק. צפי שלנו: יורדת ליגה. צילום: דוברות מרמורק

 

הפועל מרמורק – אחרי עונה עגומה ביותר, פתאום יש במרמורק תקווה מחודשת. המאמן, צביקה לוי הביא עימו משהו שהיה חסר לשחקנים ולפתע הם משחקים כדורגל שמח. בסופ"ש מחכה לה משחק ביתי נגד הפועל לוד, שככל הנראה יסמן את הדרך של מרמורק הפסד וכנראה שהיא תרד לליגה ב' סופית. ניצחון והכל יפתח. קשה מאד להמר על התוצאה במשחק הזה. תיקו יהיה טוב ללוד יותר מאשר למרמורק וסביר להניח שזה מה שיקרה. במחזור ה-29 תצא מרמורק לעוד מלחמת עולם, משחק חוץ מול בקעת הירדן. קשה לראות אותה מנצחת שם, במיוחד שהבקעה ככל הנראה תצטרך את הנקודות. במחזור הסיום תארח שעריים את שמשון ת"א, למשחק שלהערכתנו כבר לא ישנה דבר עבור שתי הקבוצות. ההערכה שלנו? ניחשתם נכון, מרמורק יורדת לליגה ב'. 

ישארו בליגה. שחקני קרית מלאכי (צילום: רועי אסרף)

הוסף תגובה
תגובות
  1. שעריים לא תרד (שעריים לא תרד 17-04-2024, 10:02)
    שעריים בבית מנצחים את אשדוד ולוד וגובר יכלו את הלב יאפסים
  2. אהוד רון שעריים יקח לפחות שבע נקודות (שערוקי 17-04-2024, 10:37)
    שעריים יעשה תיקו עם עירוני ינצח את לוד וכפר שלם
  3. גולר ליצנים (... 17-04-2024, 11:25)
    איך מרמורק הקהל הטוב בליגה יא ליצנים אפילו את כפר סבא אוהדים לא יכולים אז אתם אומרים לוקחת את כל הליגה בקהלים ????
  4. שעריים ינצחו גם את אשדוד וגם את לוד (שעריים רחובות 17-04-2024, 12:54)
    מכבי שעריים השנה לא יורדים מנצחים את אשדוד בבית ואת לוד תוכלו את הלב גולר
  5. עירוני אשדוד (רונן 17-04-2024, 13:27)
    ‏תלך למבחנים ובעזרת השם תרד ליגה רק בגלל הזבל שיש שם אלוהים לא שוכח אף אחד תרשמו את זה
  6. כדי לא לרדת צריך לנצח (הוגה דעות 17-04-2024, 14:25)
    וגם זה לא תמיד עוזר למי שבמקום 15-16, שעדיין תלוי באחרים
  7. שעריים בסכנה ברורה ממשית ומיידית (הוגה דעות 17-04-2024, 14:34)
    בל נשלה את עצמנו
  8. מרמורק? (אדום חכם ויפה 17-04-2024, 14:52)
    מרמורר מנצחת את לוד הבקעה ושמשון ואלו תוצאות 1:0 על לוד 3:1על הבקעה ושמשון תא 2:0 תרשמו ונדבר ב1.5 למאי מרמורר לא תרד
  9. מרמורק במבחנים נגד לוד (מרין 17-04-2024, 15:54)
    שמשון כפר קאסם יורדים
  10. החלום הרטוב של אוהד רון (גרי 17-04-2024, 18:19)
    שעריים יורדים ליגה
  11. זה התוצאות השבוע בליגה א דרום (משה 17-04-2024, 18:23)
    מרמורק מנצח שעריים תיקו חולון תיקו אדומים אשדוד תיקו כפר שלם מודיעין תיקו
  12. אוהד (יוני 18-04-2024, 11:02)
    ואותך יש מישהו שאוהב?
  13. שנאה ( יונה 18-04-2024, 11:43)
    דבר בשם עצמך .מי אוהב אותך ? שנאה זאת מחלה ממארת . תכתוב על מה שאתה מבין ???
  14. לפי הכתבה 2 למבחנים אחת יורדת (מינה צמח 18-04-2024, 22:54)
    הפוך גוטה הפוך!!!!