סיפור השראה! כפר סבא 1928 עולה לליגה ב' בעונתה הראשונה

קבוצת האוהדים, כפר סבא 1928 עשתה היסטוריה קטנה והשלימה עלייה לליגה ב' בעונתה הראשונה. בדרך לעקוף את הפועל? אם שואלים את המנכ"ל, גיא בלום התשובה היא חד משמעית, "כן".

  • על ידי: ענר אלדר
  • 20-04-2024
  • 18:03

סיפור קבוצת האוהדים, כפר סבא 1928 או כפי שהיא נקראת בהתאחדות, מ.כ. כפר סבא, מוכר לאוהדי הכדורגל בעיר. חבורה של אוהדי הפועל כפר סבא שמאסו ממשפחת שום המנהלת את הקבוצה מהליגה הלאומית החליטו לעשות מעשה ולהקים קבוצה חדשה, קונטרה לקבוצה הקיימת. תופעת קבוצת האוהדים אינה חדשה. סיפורי ההצלחה של הפועל קטמון (ירשה את הפועל ירושלים) ושל מכבי יפו (הנציחה את הקבוצה המיתולוגית של שנות ה-80), קסמו לאנשי כפר סבא שהחליטו לנסות ולחקות את המודל. בינתייםצזה מצליח לא רע כשהקבוצה החדשה דרסה את ליגה ג' שרון עם הישג חסר תקדים: 20 ניצחונות והפסד בודד עד כה. 


גם האוהדים חזרו למגרשים ובמשחקיה הביתיים של הקבוצה נרשם ממוצע מרשים של כאלף למשחק. בדרבי נגד בית"ר נכחו כ-1,500.

עם הנהלה מצוינת בראשותו של המנכ"ל, גיא בלום, ומאמן מצוין לא פחות כשלומי בן ציון הדרך לליגה ב' הייתה סלולה. ולא רק זאת, הסגל כולל את קפטן עומר פדידה, לב כהן, ואלעד שיק שהיו עמודי התווך.  

 

האם זאת הפועל כפ"ס האמיתית כפי שטוענים? צילום: דני מלנצקי

 

בלום:  "אנחנו הפועל כפר סבא האמיתית ובעוד מספר שנים נהיה בליגה הראויה לנו. מעל הקבוצה ההיא זה בטוח". 


אלעד שיק הוסיף:  "את המטרה שלנו הקבוצה אני יכול לסכם בשתי מילים: ליגה א'. ובכמה מילים, זה לא היה קל. אני ממש לא מזלזל בליגה הזו שאני מכיר מצוין אבל אני מאמין שאם דרך ההתנהלות בקבוצה מההנהלה עד אחרון האוהדים תמשיך, נחגוג גם בסוף השנה הבאה".

 

אלעד, איך מרגיש לעלות ליגה בשנה הראשונה של הקבוצה?
"תמיד נפלא לעלות ליגה, זו הפעם הרביעית בקריירת הכדורגל שלי שאני עולה ליגה ואני מודה שהפעם זו העלייה הכי מיוחדת. היכולת לשמח כל כך הרבה אנשים ממגוון הגילאים שאוהבים את הקבוצה, מותיקי האוהדים עד הצעירים שלמדו רק השנה לאהוב את הכדורגל ולהתחבר לעיר- היא זכות ענקית".

 

מה הסיבות לעונה המוצלחת שלכם?
"כדי לעלות ליגה צריך הרבה דברים שיתחברו. הנהלה שמייצרת שקט, שחקנים טובים בלי אגו שהצלחת הקבוצה היא ההצלחה שלהם, שילוב בין ותיקים לצעירים כישרוניים ומאמן מקצועי שעושה את העבודה עם כל הלב. אבל הדבר שהכי נתן לנו כוח אדיר ותחושה שהכל תלוי בנו בכל משחק, הוא הקהל האדיר שלנו, שהגיעו לכל מגרש גם בימים ושעות הזויות (אריאל, אמצע שבוע, בשעה 20:00) ונתן לנו דחיפה חזקה כל רגע ובעיקר ידע לעודד גם ברגעי משבר".

 

איך מרגיש להיות בקבוצה?
"לא יודע כמה אנשים יודעים אבל בתחילת העונה התנדנדתי ולא הייתי בטוח אם להישאר בקבוצה או לא. חשוב לי להגיד תודה למספר אנשים, לגיא בלום שלא ויתר עלי ועזר לי לפתור בעיות שעמדו בדרכנו כדי שאוכל לקחת חלק בפרויקט האדיר הזה. לאיש נוסף שיקר לליבי  מאוד, איתי שטרן, שבשיחת טלפון אחת שיכנע אותי שיש כאן משהו אחר, משהו טהור שמגיע מאהבה ענקית ורצון לייצר תרבות אחרת מתרבות הכדורגל שאנחנו מכירים. 

חשוב לי לציין גם את רועי ברנשטיין, אלירן סימון ושלומי בן ציון שדחפו אותי להגיע ולהישאר והיום אני אני מודה להם על כך שהחזירו לי את ההנאה מהכדורגל".
 
מה אתה חושב על האוהדים? 

חוויה אדירה! "אני כבר לא צעיר וזכיתי סוף סוף אחרי 20 שנות קריירה בבוגרים לחוות מה זה קהל, כזה שמגיע עם טירוף בעיניים בכל משחק כדי לדחוף, לעודד, לפרגן ולחבק. תודה לכם קהל מספר 1 שגרמתם לי להרגיש שחקן בית כבר מהרגע הראשון בקבוצה"

 

יש מטרה אחת עונה הבא:"ליגה א" צילום: דני מלניצקי

 

יש מטרה בליגה ב'?
"אסכם זאת בשתי מילים ליגה א'".

 

גיא, מה גרם לכם להוציא לפועל את המהלך?
"המהלך להקמת הקבוצה התגבש בשל משבר האמון הענק שנוצר בין אוהדי הפועל כפר סבא להנהלתה הנוכחית בשל הפיכתה לעסק משפחתי
וההבנה שכל עוד ימשיכו להגיע בעלי בית אינטרסנטים אין למועדון הפועל כפר סבא עתיד והגיע הזמן שהקהל יקח את עתידו בידיו".

 

במה שונה דרך ניהול הקבוצה שלכם משאר קבוצות הליגה?
"אני לא יודע איך שאר קבוצות הליגה פועלות, אני מכיר סטנדרטים של ניהול מליגת העל וכך פעלנו מהרגע הראשון. לשמחתי זה הוביל לכך שכל שחקן שרצינו הגיע ואיפשר לנו לבנות סגל שברמתו הוא מעל הליגה".
 
איך מתקבלות ההחלטות בקבוצה?
"יש צוות ענק של מתנדבים שמתפעלים את ה״יום יום״ בהשקעה ועבודה אינסופית. מהכביסה אחרי אימונים דרך ניהול המשחקים ועד צוות המרקטינג. הצוות הזה באמת עשה מעל ומעבר כדי לתת לאוהדים ולשחקנים תחושה של מועדון מנוסה שפועל שנים ובלי האנשים האלו זה לא יכול היה לקרות. מבחינה מקצועית אני והמאמן בנינו את הסגל ולמרות שמדובר בקבוצה בבעלות אוהדים חשוב להבהיר שלאף אחד לא היתה ולא תיהיה נגיעה בחלק המקצועי למעט המאמן והמנכ״ל. חשוב לנו מאד לערב את האוהדים בנושאים עקרוניים ואנחנו מקיימים פגישות פתוחות בהן חברי העמותה מקבלים תשובות על הכל אך נקפיד לשמור על הקו הדק בין קהל מעורב לקהל מתערב".

עושים היסטוריה בכפר סבא. צילום: דני מלניצקי

הוסף תגובה
תגובות
  1. איך השרון נתניה ניצחו אותכם (יוסף 21-04-2024, 02:38)
    איך קבוצה תקציב 0 שקל ניצחו אותכם מעניין אותי מאוד בלי קשר שאפו על העלית ליגה בהצלחה
  2. תגובה לזה ששאל איך הפסדנו לנתניה (יובל רז 21-04-2024, 19:18)
    איך מכבי חיפה הפסידה פעמיים לריינה? תשווה בין התקציבים. לפעמים אנשים שואלים שאלות קיטבג.
  3. עדין לא ברור (למספר 2 21-04-2024, 20:59)
    בליגה ג קבוצה שתקציב שלה מיליון שקל לא יכולה להפסיד לילדים שהתקציב שלהם 0 שקל
  4. תגובה נוספת (יובל רז 23-04-2024, 12:57)
    הפסדנו פעם אחת ב 21 משחקים. מעניין אותי לדעת איזו קבוצה הזויה אתה אוהד,אם כי קשה לי להאמין שיש אחת כזו. אם ככה אתה מתייחס לכדורגל,אז אין לך מושג.