על שולחן הניתוחים: אתא ביאליק - קריית ים

אז מה יש לנו שם? דרבי, שחקנים מנוסים מול צעירים, הגנה מול התקפה, יכולת קבוצתית מול אישית וכמובן שני מאמנים שאפתניים, האחד שועל ותיק והשני רעב להצלחה. הטור המקצועי של משה ויצמן

  • על ידי: משה ויצמן
  • 08-05-2024
  • 14:33

רגע האמת כבר כאן, הניסיון להשיג את החלום, לכבוש את הפסגה וכמובן לזכות בהגמוניה האזורית. אתא ביאליק וקריית ים נפגשות לדרבי מסקרן מאד במגרש הביתי אותו חלקו במהלך העונה. בשלושת המפגשים הקודמים בין הקבוצות (אחד בגביע ושניים בליגה), אתא ביאליק לא הפסידה. היא ניצחה בשני משחקים ומשחק אחד הסתיים ללא הכרעה.
 

אתא ביאליק היא קבוצה הבנויה על עבודה קשה במגרש, משמעת אישית וטקטקית גבוהה, ורמת מוכנות מקצועית לכל משחק בצורה נקודתית. הקבוצה המאוחדת בקריות מאוזנת מאד כשהגנתית היא קבוצת ההגנה השנייה בטיבה (רק רעננה ספגה פחות ממנה).
כל זה נזקף לזכות צמד הבלמים גל בן נעים ומוחמד גאנדי. בכלל, הקבוצה של אבי סבג מגיעה לכל משחק ולכל מגרש על מנת לשחק כדורגל איכותי ולנצח. היא משחקת בעיקר בשליש המרכזי ותמיד מייצרת לחץ במרכז המגרש.

 

מנגד, קריית ים עברה העונה לא מעט שינוים מקצועיים שכללו תחלופה של ארבעה מאמנים ונראה שדווקא מאור סיסו מצא את הנוסחה המנצחת. בניגוד לאתא ביאליק שם הפן הקבוצתי דומיננטי, קריית ים בנויה בעיקר על יכולת אישית ועל האיכויות הבלתי נגמרות של שחקני הקו הקדמי שלה: סלים עמאש, עמית מזרחי, אליאור סיידר ושחף ספיר.

 

בניגוד לאתא ביאליק המאוזנת, האיזון בקריית ים עדיין לא משביע רצון והקבוצה נופלת בדקות ספציפיות במשחק. תעיד על כך כמות השערים שהקבוצה ספגה במהלך העונה (32). בקריית ים צריכים להבין שרק דרך אופי חזק ועבודה קשה במגרש הם יכולים לעבור את הפלייאוף ולהתקדם במעלה השלבים. טוב אם יעשו שם התאמות בצוות המקצועי וילכו עם החוזקות הקיימות בקבוצה (וישנן כאלה) וישחקו בצורה יוזמת, התקפית ואמיצה.

 

 להערכתי צפוי משחק שווה כוחות בין שני סגנונות שונים במהות ובסופו של דבר מי שתעבוד קשה יותר במגרש היא גם זו שתנצח. 

 

לדעתי, אתא ביאליק תעבור את קריית ים.

משה ויצמן, ניתוח מקצועי של מאמן בכיר בליגה א. צילום: חגאג רחאל

הוסף תגובה
תגובות