על בזבוזים ופספוסים

בעקבות הכתבה המרתקת של איתן עזריה, ניר טואף יוצא בטור על מספר שחקנים אשר היו חייבים להגיע רחוק מאוד אך בעיניו הם מוגדרים כ"פספוס" אחד גדול !!! כנסו לקרוא..

  • על ידי: ניר טואף
  • 16-03-2013
  • 16:37

אחרי שראיתי את הכתבה המרתקת של איתן עזריה על איך לא לפספס קריירה ולא להגיע לסופה כשאתה מסתכל לאחור ואומר אני ''פספוס'' עלו בראשי כל עשרות השחקנים שבעיניי הם בזבוזים גדולים ושעם התנהלות אחרת או סתם טיפת מזל יכלו להגיע קצת יותר רחוק ממה שהגיעו.

בטור זה אביא כמה שמות שיכלו להגיע, בעצם היו חייבים להגיע יותר רחוק. היום דווקא אתמקד בחלוצים ובשחקני התקפה, למען גילוי נאות חלק מאותם שמות חברים שלי...

 

אורן פחימה- החלוץ הדרומי שבתחילת העונה הבאה חגג 32, בהחלט יכול להיות מאלו שיסתכלו לאחור ויגידו ''פספסתי''. החלוץ גבה הקומה משחק כ-9 קלאסי, ניחן במשחק ראש מעולה ומשחק ממש כפיבוט, לטעמי אחת החולשות שלו היא שהוא לא מספיק מהיר וכמו כן אין לו את הרעב לכבוש עוד ועוד שערים ולכן אולי זו הסיבה ל''התבזבזותו''.

 

אורן פחימה, 9 קלאסי, גבה קומה, אך לא מספיר מהיר ורעב (צילום: יח"צ)

דודו פלס- עוד ''דרומי'' ברשימה שלי, לראות שחקן כזה מתרוצץ בליגות א' וב' זה עוול גדול. דודו יוצא מחלקת הנוער של הפועל באר שבע שהשבוע יחגוג 27 עבר דרך הנבחרות הצעירות של ישראל עד הקבוצה הבוגרת של הפועל באר שבע, אבל משהו בדרך התפקשש. שחקן טכני בצורה בלתי רגילה, זריז עם הכדור, בעל ראיית משחק נפלאה. תמוה בעיניי איך בחור כזה כשרוני מתבזבז ככה. לטעמי הוא בשלב שהוא דווקא יכול לחזור לליגות הבכירות.

 

דודו פלס, שחקן טכני בצורה בלתי רגילה, זריז ובעל ראיית משחק נפלאה (צילום:אנס אבודעבס)

אלירן מגול- חלוץ בחסד עליון וכובש שערים מחונן, אלירן שבקרוב יחגוג 29 בהחלט ''פספוס'' על פי כל הגדרה וקריטריון כובש שערים כזה אסור היה לו להגיע לליגות הנמוכות. עם זאת, ולמרות שאלירן חבר, אני חייב לציין שהרבה מהאשמה תלויה בו ובהתנהלות השערורייתית שלו לאורך הקריירה. אלירן לא מהיר בלשון המעטה אך אלירן זה חלוץ שאסור לתת לו סנטימטר של מירווח פעולה כי אלירן מעניש מייד ובמקום...לאחרונה אלירן קצת התבגר וחל שינוי עצום בהתנהלות שלו לטעמי אין לו סיכוי להגיע לקדמת הבמה אך להמשיך לחורר רשתות בשנים הקרובות הוא ימשיך.

 

 אלירן מגול, חלוץ בחסד עליון וכובש שערים מחונן, אך הרבה מהאשמה תלויה בו (צילום: לירן דורף)


דודו ביטון- דודו יוצא מחלקת הנוער המפוארת של מ.ס אשדוד כבר לא ילד, דודו כבר חצה את גיל 30. דודו שגם עבר דרך הנבחרות הצעירות של ישראל הוא עוד אחד מהחלוצים שלא שבעים לעולם מכיבוש שערים ולדעתי יכול היה לעשות זאת בליגות הבכירות ובקלות. דודו חד מאוד ברחבה וגולר בכל רמ''ח אבריו, בשנים האחרונות עם העבודה בבנק דיסקונט דודו עושה חיל בכל קבוצה בה שיחק: קביליו יפו,אזור,ובעונה האחרונה שיכון המזרח.

 

דודו ביטון, חד מאוד ברחבה וגולר בכל רמ''ח אבריו (צילום: אביחי חיים)


אורי קרגולה- עוד שועל ותיק, יותר נכון אריה ותיק. אורי שחצה את גיל 34 לאחרונה, הוא אחד החלוצים הגדולים שהיו בליגות הנמוכות בשנים האחרונות, יש כאלו שאומרים מאז ומעולם. על אורי אין מה להכביר במילים לנתח ולספר, מספיק להסתכל בשורה הסטטיסטית בכל אחת ואחת מהעונות האחרונות. אורי כבר טעם מהליגה הבכירה כאשר קיבל קרדיט מדרור קשטן סיבוב שלם, אך החמצות אדירות וחוסר מזל משווע גרמו לו לצאת מהתודעה הארצית ולעבור לקרוע את כל הרשתות שבליגות הנמוכות. אורי משלב גם קריירה מצליחה בליגות הנמוכות עם עבודה בבנק דיסקונט וימשיך לעשות כך גם בשנים הבאות. אורי,אתה פספוס!

 

אורי קרגולה, אחד החלוצים הגדולים שהיו בליגות הנמוכות (צילום:אמיר דבי)


דודי בכר- מה יש להגיד על דודי בכר? מי שלא ראה אותו משחק לא יבין על מה מדובר. לא מהיר מספיק, לא עם בעיטת תותח ולא נייד מספיק (אולי כל זה מסביר למה לא הצליח בליגת העל). אבל איזה שחקן!!!!! איזו חוכמת משחק, איך יודע לנצל את המהירות המוגבלת את הבעיטה החכמה ויודע לא לרוץ סתם ולהשתולל, כל נגיעה בכדור נגיעת זהב. דודי שבקרוב יחצה את גיל 34 בילה רוב הקריירה בליגות הנמוכות למעט מספר הבלחות לסכנין (עונת הגביע) ורמת השרון. דודי הגולר הגדול ביותר מבין הקשרים ששיחקו בליגות הנמוכות, בכל עונה מעמיד מספרים דו ספרתיים. כיום דודי בנחלת יהודה כשלפני זה הוא היה אחד החתומים העיקריים על עונת החלומות של בית"ר כפר סבא עם 25 כיבושים ועוד כ-40 בישולים לערך.

  

דודי בכר, הגולר הגדול ביותר מבין הקשרים ששיחקו בליגות הנמוכות (צילום: שלמה אשר- חיים)


שלומי אביסדריס- יוצא מחלקת הנוער של קרית שמונה, הצעיר שבחבורה שלי עוד לא בן 24. על הכישורים של שלומי אין עוררין ואין חילוקי דעות כלל, מדובר בכישרון ברמה הגבוה ביותר. אני לא בדיוק מכיר את הבחור אבל אני ניזון מכלי התקשורת הארציים ומשם אני מבין שהבעיה כביכול אצל שלומי היא בהתנהגות ובהתנהלות ודוגמא לכך ראינו במשחק הגביע מול הפועל רמת גן. שלומי בחור צעיר ואני בטוח שעם שינוי בחשיבה ובהתנהלות הוא עוד יחזור לבמה המרכזית קרי ליגת העל.

 

שלומי אביסדריס, בחור צעיר, עם שינוי בחשיבה ובהתנהלות הוא עוד יחזור לבמה המרכזית (צילום:יניב ליכט)


רוני אוחנה- את''הדובדבן'' שמרתי לסוף, רוני שיסגור 34 בסוף העונה הוא לטעמי הבזבוז בה הידיעה של הכדורגל בשנים האחרונות. כדורגלן שמבחינת הנתונים הפיזיים והכישרון שלו לא היה חסר לו כלום על מנת להפוך לכדורגלן מוביל בכדורגל הישראלי. רוני בעצם כבר מימש חלק מהפונטציאל שלו והיה שחקן משמעותי בליגה לאומית אבל מעשה אווילי שאני בטוח שרוני לא ידע על ההשלכות שלו מנע ממנו להגיע לאן שהוא היה יכול להגיע. רוני מקצוען אמיתי אשר מתאמן בליגה ב' ממש כמו שחקן של ליגת העל, מגיע שעה לפני ויורד מהמגרש שעה אחרי. ניחן ביכולת כדרור וירטואוזית, מה שבעוכריו שהוא מחמיצן לא קטן וחלוץ כזה שאוהב לבשל לא פחות משהוא אוהב להבקיע. רוני כרגע בנחלת יהודה שם גם כנראה יסיים את הקריירה המוחמצת והמבוזבזת...

 

רוני אוחנה, הבזבוז בה' הידיעה של הכדורגל בשנים האחרונות  (צילום: ניר חורי)


לא חסרים עוד עשרות רבות של ''פספוסים'' אך כמו שאומרים קצרה היריעה מלהכיל את שלל הכשרונות ויכולתי להרחיב על מתי אברהם, יאיר כהן צדק, חן מלכה, חנן אלקיים, שלום עקיבא ועוד רבים וטובים (יש כאלו שיגידו לא טובים מספיק).


לשחקנים הצעירים והכשרוניים שמפוזרים בליגות הנמוכות אני מציע לראות את הכתבה המצוינת של איתן להפיק את הלקחים, להתיחס לכדורגל בשיא הרצינות אפילו שהם נמצאים כרגע בליגה נמוכה ולדעת שבכדי להגיע בחזרה לליגות הגבוהות הם צריכים לתת את ה100% בכל אימון ואימון ולא לתת לעצמם לשקוע אל מחוץ לתודעה כי זה נכון שצריך הרבה מזל בקריירה אבל הרבה תלוי בכל שחקן ושחקן בהתנהלות שלו ובאיך שהוא רואה את הכדורגל,תחביב,או מקצוע?


המון המון בהצלחה לכולם וחג שמח וכשר לכל בית ישראל 

הוסף תגובה
תגובות