חגיגית הגביע: הזדמנות לחבר'ה הצעירים

הרבה שנים שיחקתי כדורגל, ולרוב די זלזלתי במשחקים האלה. למה? כי לא היה פרמייה ולרוב המשחקים משוחקים באמצע השבוע. אבל יש במשחקים הרבה יותר מן הנראה לעין. לפעמים חלומות מתגשמים דווקא דרך משחקי הגביע.

  • על ידי: אוהד רון
  • 15-11-2013
  • 09:34

משחקי הגביע לשחקנים הוותיקים, לרוב נחשבים כמטרד. למה? כי אין במשחקי הגביע פרמיות, ואם מנצחים אז אמורים לשחק באמצע השבוע ולפעמים צריך לנסוע רחוק. שלא תבינו אותי לא נכון, אני מאד מעריך ואוהב את משחקי הגביע. אני חושב שהצמד הראשון שכבשתי בליגה א', היה במשחק הגביע במדי הפועל קרית שמונה מול הפועל עכו. הייתי חייל, ורוב הוותיקים נחו מסיבות כאלו ואחרות, ואני ועוד שחקנים צעירים קיבלנו את ההזדמנות שלנו ואני לקחתי אותה בשתי ידיים. מאז המשכתי לשחק כל העונה וכבשתי שערים רבים שהתחילו את הקריירה שלי למעשה.

 

אוהד רון, במדי הפועל קרית שמונה."זוכר את הצמד הראשון בגביע מול הפועל עכו"

 

משחקי הגביע זו הזדמנות לשחקנים צעירים או לכאלה שפחות משחקים, לפרוץ ולהיחשף. זו אפשרות לשחקנים אלמונים להפתיע את הקבוצות הבכירות שמולם הם משחקים ואולי לצוד את עיניהם של המאמנים בליגות הגבוהות. משחקים כמו הוד השרון מול מכבי שעריים לדוגמא, זו הזדמנות מצויינת לחבורה הצעירה של נועם שוהם עם שלל השחקנים האלמונים להפתיע את מכבי שעריים החזקה ולטעמי מי שירשים, שלא יתפלא אם יקבל הצעה בסיום המשחק.

 

יש גם הרבה סיכוי לקבוצות מליגה ג' להפתיע את היריבות מליגה א. אני לא רואה משחקים שזה אכן יכול לקרות, אבל לפחות תהיה חגיגה. בית דגן יכולה לחגוג לפני המשחק מול קביליו, אבל במשחק עצמו אני לא רואה אותם חוגגים.

 

משחק שמייצר הרבה עניין סביבו הוא דווקא הדרבי הגדול של כפר קאסם. שיחקתי בשתי הקבוצות ואני מכיר את שני המאמנים ואת רוב השחקנים משתי הקבוצות, ואני חייב להגיד שאני לא נותן הרבה סיכוי לשועאע להפתיע את מ.ס., בטח במגרש הגדול של רמת השרון. אנשי שועאע שדאגו להתקשר אלי במשך השבוע  טענו שהם יפתיעו, ואני אמרתי שפחות מ-שלושה שערים הפרש זו תהיה הפתעה גדולה.

 

כפר קאסם חוגגים. האם הם יחגגו גם מול המובילה של ליגה ג' מחוז שרון? (צילום: רמי גרידיש) 

 

אני חייב לסכם ולהגיד, שחלומות כן מתגשמים, ושנה אחת במדי הפועל טובא זנגריה,  יצא לי לנצח מספר משחקים בשלבים המוקדמים עד שבהגרלה קיבלנו את מכבי ת"א. הייתה חגיגה בכפר, יוסף הייב, שהיה עובד בפצריה, קיבל הזמנה להתארח ב'יום בחיי', וערוץ 2 עקב אחריו יום שלם. היה מדהים, אפילו מוטל'ה שפיגלר הגיע  לאימון המסכם, בסוף הפסדנו למכבי ת"א ששיחקו בה אבי נימני, טל בן חיים הבלם ואבי סטרול. ואנחנו, הקבוצה הצנועה מליגה א', הפסדנו בהארכה "רק" 1-0. היינו מצוינים וחשבנו שבעקבות המשחק אולי נקבל הצעות, אך בפועל זה לא היה כך. למרות זאת, זו הייתה חוויה שאני אקח אותה איתי כל החיים, עם החשיפה והתקשורת שלא הפסיקו לראיין אותנו. יש רגעים כאלה, והם בעיקר מגיעים במפעל הנהדר הזה.

 

תהנו במשחקים וזכרו: החלומות מתגשמים דרך הגביע.

שיהיה בהצלחה לכולם.

 

 

הוסף תגובה
תגובות