"אני מאשים" מפי הגזבר היוצא של רובי שפירא

איש הכספים שעזב את תפקידו מפרט במייל ששלח לחברי העמותה בלבד על כל הטענות הקשות והחשדות שלו כלפי העמותה.

  • על ידי: מורן קלפר
  • 28-01-2015
  • 12:00
גזבר העמותה ואיש הכספים גידי ברטמן, התפטר לפני מספר חודשים מתפקידו בעמותת רובי שפירא ושלח לחברי העמותה במייל מסמך המפרט את סיבותיו, בין היתר טענות קשות על חוסר שקיפות ורמיזה להונאה בכספים. אחד העיקריים שברטמן מפנה אליהם את האצבע הוא מנהל הקבוצה, פאר שמילוביץ.
 
המסמך, שהועבר דרך אי-מייל לחברי העמותה בלבד, נחשף כאן ב"גולר" ומכיל לא מעט נושאים ראויים לבדיקה, ציטוטים נבחרים ממנו לפניכם בכתבה זו:
 
בתחילה, מסביר ברטמן כי הצטרף לעמותה כי ראה לנגד עיניו עמותה שתתנהל בשקיפות והגינות, אך לאחר מכן מספר כי בעקבות מספר רב של אירועים, הבין שדבר כזה לא יקרה.
דוגמא ראשונה המובאת במסמך, היא טענה כי לאחר כנס השקה בו העמותה מכרה חולצות, המלאי והכסף נשאר אצל פאר שמילוביץ.
 
"בספירת מלאי שתומר ואני ביצענו שבועיים לאחר האירועים, מסתבר ש:
1. פאר החליף 9600 ש"ח של מזומנים מהקופה בצ'קים פרטיים של שותפו העסקי.
2. הסתבר שיש פער של כמה אלפי שקלים מהצפוי ממכירת החולצות, ידוע שכ2000 ש"ח, מהפער נובע מחולצות שפאר חילק בחינם על דעת עצמו, לאנשים שונים. היתרה נובעת מאובדן כסף ואו חולצות".
 
אירוע ההשקה המדובר. (צילום: דריה סבנטורזצקי)
 
כך כותב המסמך בעצם "רומז" כי שמילוביץ, לכאורה, עשה בכסף העמותה לצרכיו. בהמשך, הוא טוען כי הוועד מינה צוות מקצועי מצומצם שיהיה אחראי על ניהול חוזי השחקנים ואולם, לבסוף שמילוביץ הוא זה שלכאורה, סגר את העסקאות על דעת עצמו. 
"החוזים שנסגרו חרגו ממסגרת התקציב הכולל אליו הוועד כיוון. כמו כן, הובטח לשחקנים שהסכום הנקוב בחוזה מולם הוא נטו בעוד שבכל ישיבות הוועד סוכם על סכומי ברוטו. בנוסף, הובטחו לשחקנים מענקי עלייה גבוהים במיוחד (שתי משכורות ויותר)".
 
בשלב מסוים במסמך טוען הכותב כי, "הוועד השקיע במשך שבועות רבים חלק משמעותי מזמנו בניסיון לרסן את פאר...בסוף אוגוסט החליט הועד שאני ואבירם נקיים שיחת הבהרה עם שמילוביץ', בפגישה חזר על הסיסמאות, "אני הקמתי, אני בניתי, אף אחד לא ינהל אותי, לא יגידו לי מה לעשות", בשלב הזה דרשתי את פיטרויו והועד סירב".
 
פאר שמילוביץ מימין, ואבי קאופמן (דריה סבנטורזצקי)
 
בהמשך המסמך מציג ברטמן התנהלות כספית שגויה של הוצאות מעבר להכנסות, שגרמה לאבי קאופמן, להצהיר שיגייס כסף מביתו כדי שהעמותה לא תיפול, אך ברטמן טוען כי אין זו התנהלות נכונה.
מעבר לפאר ולסיבות הכלכליות מציין ברטמן עוד מספר סיבות שהביאו להחלטתו, "אין תרבות דיון, סדר יום של ישיבות וועד הוא בגדר המלצה בלבד, אין מעקב ביצוע החלטות - רבות מהן לא מיושמות, אין חלוקת תחומי אחריות, אין העברת אינפורמציה שוטפת, אין שום הסתכלות אסטרטגית ארוכת טווח"
 
בנושא האחרון שמציין הכותב הוא מדבר על חוסר שקיפות. "לא סביר בעיני שחברי העמותה נחשפים לתקציב רק בדיעבד בעקבות דוח של ועדת ביקורת... חייבים לדעת מהן העלויות של הדברים... יש פער של למעלה מ100,000 ש"ח בין ההוצאות הצפויות להכנסות, למה זה לא מדווח? הוועד פרסם בזמנו שיטפל באירועי האלימות שהתרחשו במשחק בג'סר, האם הנושא טופל, למה לא מדווח? ... אנחנו לא כמו כל מועדון, אנחנו מועדון בבעלות האוהדים, הבעלים צריכים לדעת מה קורה".
 
את המסמך מסכם ברטמן בפניה אל האוהדים, שהם בעצם בעלי הקבוצה וקורא להם ללמוד מטעויות עבר של קבוצות אחרות וכי עליהם לקחת את הקבוצה לידיהם כמו שצריך. 
 
פאר שמילוביץ, מסר בתגובה לדברים, "אין תגובה, זה הזוי".

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחד שמכיר . (הפועל חיפה 28-01-2015, 13:45)
    פאר הזה חתיכת ליצן בנה לעצמו קבוצה וקרא לה הפועל חיפה וכול האוהדים היצורים שלנו הלכו אחריו בדיחה מהלכת
  2. פאר והפועל רובי שפירא (אחד שמכיר יותר 28-01-2015, 14:49)
    לכל המלעיזים, קבלו קצת נתונים: כשצריך לנסוע להתאחדות פאר נוסע, צריך לנסוע לאדידס? פאר נוסע,צריך להחתים חבר חדש לעמותה? צדקתם, רק פאר נוסע!האדם היחידי שמוותר על זמן עם משפחתו,על עבודתו ועל מנוחתו, פאר האהבה שלך מנצחת וכולנו איתך!!!
  3. לערב את המשטרה (יןעד 28-01-2015, 15:44)
    שהמשטרה תבדוק אם יש אמת בחשדות או לא. חבל לקלקל פרויקט כל כך יפה וחשוב
  4. ככה עשו לרובי שפירא (גילי 28-01-2015, 18:03)
    לכאורה פאר קאופמן ודרור הדובר שתו את הדם לרובי. ועכשיו הם רוצים את הפועל חיפה לעצמם. הפועל חיפה יש רק 1 והם הפועל חיפה ולא עיר הפווועלים או עיר הנעליים. כל האוהדים לחזור לקבוצה שלנו אחרת תטיילו עוד זמן רב במגרש הפח בצפון
  5. הבלוף התפוצץ להם (הפועל טירת כרמל 28-01-2015, 18:16)
    הבלוף התפוצץ להם בפנים.מועדון של אנשים רעים.בושה עושים הכל כדי להרוס לטירה את העליה לליגה ב'.
  6. תגובה למספר 1 מטירת הכרמל (אריה 28-01-2015, 20:38)
    מי אתה בכלל? מה אתה דוחף את האף שלך? לא יעזור לך כלום הפועל רובי שפירא תעלה וטירת הכרמל תישאר בליגה
  7. חחחחחח פאר (חחחחחחחחחח 29-01-2015, 00:55)
    חחחחחחחחחחח פאר חנא קאופמן דרור חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח נקרע מצחוק
  8. לאריה (הפועל טירת כרמל 29-01-2015, 10:20)
    אריה אני שמח שאתה מודה.ושנית לא קוראים לכם הפועל.חנא איש רע .כואב להם שטירה בלי תקציב בלי מגרש מקום
  9. חחחח חסרי מושג (מבין דבר 29-01-2015, 11:53)
    פער של 100000 חחח למה כמה התקציב רק בסכום של הפער אני מעלה אותם ליגה ומחזיר עודף כולה ליגה ג שומרון אפילו קונוסים היו עולים משם עם 10 שקל תקציב