ה- 11 של אושרי לוי

בגיל 41 ממשיך השוער הוותיק אושרי לוי לככב במגרשים. מי ששיחק בליגת העל, עשה עלייה לליגה ב' עם קבוצת מועדון ספורט צעירי כפר כנא. לוי: " לכל עלייה יש את המשמעות שלה ואני גאה בכל עלייה שעשיתי במהלך הקריירה שלי"

  • על ידי: איציק סלומון
  • 30-04-2015
  • 14:34

ימים יפים עוברים על השוער הוותיק אושרי לוי. בגיל 41 הוא עשה השבוע עלייה לליגה ב' עם קבוצת מועדון ספורט צעירי כפר כנא, שהוקמה בקיץ שעבר על הריסות מכבי כפר כנא שהתפרקה. זו העלייה ה- 11 שלו בקריירה הארוכה והעשירה שלו.

במשחק העלייה השבוע, נגד דיר אל אסד בחוץ, התכבד אושרי לוי לכבוש את השער הראשון מ...  90 מטר. השוער שבימי השיא שלו שיחק בליגת העל במדי מכבי תל אביב והפועל נצרת עילית, מספר כי התאקלם היטב בכפר כנא והרגיש שם בבית, למרות הקושי לשחק בליגה האחרונה של הכדורגל הישראלי

 

אושרי, ברכות

"על מה, על העלייה או על השער שכבשתי? זה היה שער שדה ראשון בקריירה שלי. כבשתי בסך הכל 26 שערים, זה היה הראשון מהשדה והוא היה מתוק כי התוצאה עד אז הייתה 0-0. תקפנו ותקפנו אבל לא הצלחנו להבקיע, נתתי פצצה, הכדור נחת על הארץ, קפץ ונכנס, כולם חיבקו אותי, עשו עלי ערימה, לא יודע איך יצאתי מזה בחיים".

 

הפכת לקבלן עליות

"זו הייתה העלייה ה- 11 בקריירה שלי ויש לי עוד תואר עם מכבי תל אביב, שם זכיתי בגביע המדינה. מה הייתה העלייה הכי מרגשת? לא יודע, כל עלייה והסיפור המיוחד שלה. לכל עלייה יש את המשמעות שלה ואני גאה בכל עלייה שעשיתי במהלך הקריירה שלי".

 

אושרי לוי, עוד עליה לאוסף המפואר שלו...(צילום: יח"צ)

 

איך בכלל הגעת למכבי כפר כנא?

"את המאמן ואסים עבאס אני מכיר, הוא חבר אמיתי, שיחקתי אתו בעראבה, הוא והיושב ראש טארק עבאס פנו אלי, אמרתי להם שאף פעם לא שיחקתי בכפר כנא, אבל יש לי המון כבוד למועדון הזה, אני זוכר שהיו לי אתם קרבות עקובים מדם. היה משא ומתן קצר, המטרה התאימה לי וחתמתי. עד העונה שיחקתי בכל הליגות למעט ליגה ג', פעם ראשונה ששיחקתי בליגה הזו"

 

יש הרבה סיפורים סביב הליגה הזו, בעיקר על חובבנות ותנאים גרועים

"אין ספק שליגה ג' לא דומה לליגות האחרות. התנאים לא תנאים, אתה מגיע למגרשים שכוחי אל, אפילו מקלחות לא היו, אבל כל התנאים מסביב לא עניינו אותי. הייתה לי מטרה והתרכזתי רק בה. התמקדתי בעלייה ואני שמח שעברתי בכובד גם את החוויה הזו".

-הייתה נקודה במהלך העלייה שחשבת שאתם הולכים לפספס את העלייה?

"כן, כי ביר אלמכסור וצעירי טמרה נתנו לנו פייט קשה וזה יאמר לזכותם ואני מכבד אותם. אחרי ההפסד לביר אל מכסור הייתה נפילת מתח. זה היה הפסד ראשון ועוד בבית, שער ראשון שבכלל ספגנו בבית. היה לי חלק בשער, בהפסקה דיברתי עם החברים, לקחתי אחריות על השער וביקשתי מהם שיחזרו למשחק. ההפסד לעיני הקהל שלנו פשוט זעזע אותנו. חזרנו לתמונה כשהם עשו תיקו בשפרעם וחזרנו בגדול לליגה"

 

אושרי לוי, כל עוד אוכל אמשיך לשחק (צילום: עמית מצפה one)

 

מה קורה אתך בעונה הבאה?

"יש לי הסכם לעוד עונה. בקיץ, כשהגעתי לקבוצה חתמתי לשנתיים. ההסכם היה מתבטל אם חלילה לא היינו עולים. עבורי מכבי כפר כנא היא לא עוד קבוצה, זה מועדון שבגלגול הקודם שלו שיחק בליגה הארצית, שהייתה הליגה השנייה. היום הם רוצים להחזיר את המועדון לימים היפים של פעם, ואני מאמין שהם לא רוצים להיתקע בליגה ב'. מוקדם עדיין לדבר על המטרות בעונה הבאה, אבל אני חושב שהם ירצו להמשיך ולהתקדם".

 

עד מתי אושרי לוי ימשיך לשחק כדורגל?

"זו שאלה שתמיד נשאלת, ואני אומר שעשיתי הישגים שלא הרבה זכו לעשות, שימחתי אנשים, אחרי המשפחה אני אוהב כדורגל הכי בעולם, קהל ומטרות תמיד מניעים אותי, לא סתם הגעתי מחצור הגלילית הקטנה לטופ של הכדורגל, אני שומר על עצמי, חי חיים ספורטיביים, מתייחס לאימון בליגה ג' כאילו זה אימון בליגת העל, שומר על תזונה נכונה, כל עוד אוכל אמשיך לשחק. אני לא רואה את עצמי בלי כדורגל".

 

הוסף תגובה
תגובות