צחי אילוז: "אני מרגיש בטוח בבאקה, אבל הורי השחקנים מביעים חשש"

על רקע ההידרדרות החמורה במצב הביטחוני, צחי אילוז, מאמן באקה אל גרבייה (9 שחקנים יהודים) מתייחס לתחושות מסביב: "אנחנו משתדלים להשאיר את הפוליטיקה בחוץ. טוב שביטלו את המשחקים, כי מספיק שאוהד כלשהו יזרוק מילה לא במקום וכבר עלול להצית מהומה". ארז יוסף: "יש שחקנים מהמגזר שגם מגנים את הפיגועים"

  • על ידי: אורי דוד
  • 13-10-2015
  • 16:34

"המצב מאוד רגיש ונפיץ והוא בהחלט מעיב על כולם. אני והשחקנים שלי משתדלים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לעניינים. ואם כבר מתייחסים לנושא אז זה נעשה בצורה הומוריסטית-מתוך כוונה להפיג את המתח הגדול מסביב", מאמן באקה אל גרבייה מליגה א' צפון, צחי אילוז, מספר על התחושות הלא פשוטות שמלוות אותו ואת שחקניו בימים אלה-על רקע המתיחות הגואה במדינה בין יהודים לערבים.

 

צחי אילוז. "טוב שביטלו את המשחקים"  (צילום: יח"צ אולגה)

 

בהפועל בקה אל גרבייה, קבוצה שבסגל שלה יש לא פחות מתשעה שחקנים יהודים, מנסים בכל דרך אפשרית לקדם את נושא הדו-קיום וכמובן גם להעניק לשחקנים היהודים תחושת ביטחון מרבית. ובכל זאת, בתקופה שמדי יום אנחנו עדים לאין-ספור אירועי טרור, דקירות ברחוב, זריקת אבנים ובקבוקי תבערה-נדמה כי אף אחד במדינה, ולא משנה מאיזה מגזר הוא מגיע ואיפה הוא מתגורר, לא מרגיש בנוח עם המצב הקיים. "בקה אל גרבייה זה כמו משפחה אמיתית", אומר המאמן צחי אילוז, "מי שרוצה לראות דו-קיום אמיתי וללא צביעות-מוזמן לראות את זה פה. בנוסף, אני כמאמן מרגיש מאוד בבית. מקבל יחס חם ואוהד מהקהל והתושבים. הם נותנים הרגשה מאוד טובה".  

 

עם יד על הלב, אתה מרגיש בטוח להגיע לבקה אל גרבייה?

 "אנחנו מרגישים בטוחים במאת האחוזים להגיע לפה. האוהדים, ההנהלה וכמובן השחקנים-נותנים לנו להרגיש בטוח לגמרי. עם זאת, בקרב המשפחות כן יש דאגה ופחד, והן מאוד לחוצות מהעובדה שאנחנו באים לתוך הכפר. יש הורים של שחקנים יהודים שמתקשרים אליי ומביעים חשש גדול. קשה להסביר להם שהכל כאן שקט ובסדר ובקבוצה הכל מתנהל כמו משפחה. אני משתדל להרגיע אותם וזה לא קל. בסך הכל, אחרי שהמצב יירגע אנחנו נצטרך לחיות ביחד זה לצד זה וכולי תקווה שהמצב הזה יירגע בהקדם". 

 

לדעתך, צריך לקיים את המשחקים בסופ"ש הקרוב?

"לדעתי, זה יהיה דבר חכם מאוד לבטל את המשחקים בסופ"ש הקרוב בין הקבוצות היהודיות לערביות. עם כל הכבוד לכדורגל, ועם כל הכבוד לרצון של כולם להמשיך את החיים ואת השיגרה-אני חושב שעדיף לטובת כולם לדחות את המשחקים. אנחנו חווים תקופה מאוד רגישה והכדורגל יכול לחכות קצת. מספיק שאוהד כלשהו, שהחוטים אצלו בראש לא מספיק מחוברים, יזרוק מילה לא במקום-זה כבר עלול להוביל למהומה ואסון. אז בשביל מה לקחת סיכונים מיותרים?".

 

ארז יוסף. מרגיש בטוח להגיע לאימונים בבקה  צילום: ירון כהן

 

גם השחקנים היהודים בקבוצה, כך נראה, מרגישים בטוחים להגיע לאימונים בבקה. אחד מהם הוא ארז יוסף, החלוץ המוכשר מיקנעם,שמספר על התחושות: "אני מרגיש די בטוח באימונים, ולדעתי גם שאר השחקנים היהודים בקבוצה שותפים לתחושה הזו. אי אפשר להתעלם מזה שיש פה הרבה שחקנים יהודים, כנראה זה עוד משהו שמוסיף לתחושת הביטחון שלנו. למרות המצב הלא פשוט, האנשים כאן נותנים לנו להרגיש בנוח".

 

יש דיבורים על פוליטיקה באימונים?

"אנחנו משתדלים להשאיר את זה בחוץ. השחקנים מהמגזר נותנים לנו תחושת ביטחון. רוב האנשים כאן בבקה מאמינים בדו-קיום. ויש שחקנים שאפילו מגנים את הפיגועים. אני מרגיש שגם עבורם זה לא מצב נעים. באופן כללי, מדובר בימים לא קלים עבור כל תושבי המדינה, הן אצל היהודים והן אצל הערבים. אני מקווה שנעבור את התקופה הזו במהרה".

 

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. חובה חובה להוציא את כפר כאסם מהליגה ---אוהדים מאוד בעיתים (נטרלי 13-10-2015, 17:35)
    להוציא את כפר כאסם --לעביר אותם לליגה בפלאשטין
  2. שייצא ממנו (אילוז חי בסרט 13-10-2015, 18:17)
    לקקן
  3. תיזהרו כי אין אמונה באף אחד (חיים 13-10-2015, 18:38)
  4. צריך להפריד את הקבוצות לאלתר (ירין 13-10-2015, 18:38)
  5. טוב שביטלו את המשחקים תפסו שכל (ליאור 13-10-2015, 19:52)
  6. צחי מה לך לחור הזה. תעבור למקום נורמלי (ערן 13-10-2015, 19:53)
  7. מאמן שעוד יגיע לליגת העל ובן אדם מיוחד (ים 13-10-2015, 20:28)
  8. מה זה יש שחקנים שאפילו מגנים את הפיגועים? כולם צריכים לגנות!!! (מודאג 14-10-2015, 07:15)
  9. יש שחקנים שמגנים ויש שחקניםשלא?? (בושה 14-10-2015, 17:20)
    ואתם אומרים שבטוח בבאקה? תברחו משם מהר אם יש שחקנים שלא מגנים פיגוע הם יכולים גם להוציא עליכם סכין באמצע האימון!