אורון (כמעט) עצר את מעלות

הסיפור המרכזי של המשחק בין מעלות לרמות מנשה היה מני אורון שאחרי חמש שנות פרישה חזר לעמוד בין הקורות של הקבוצה מליגה ב', הצטיין אך בסופו של דבר לא עצר את החבורה של אילן טל שניצחה 0:2 והמשיכה לשלב הבא

  • על ידי: אמיר שיבי
  • 14-11-2015
  • 13:43

במשך 48 שעות קיבלה הפועל רמות מנשה הצנועה חשיפה כפי שלא קיבלה בכל שנות קיומה. הסיפור התחיל בתחילת השבוע אז הודיע השוער המחליף של הקבוצה, אודי לוי (טל סגל טס לחו"ל) למאמן שלמה לירן שלא יוכל לעמוד בהתחייבותו ולהתייצב בין הקורות בגלל שפליקס נעים מאמן הפועל כפ"ס בה הוא משמש כמאמן שוערים מסרב לאפשר לו ליטול חלק במשחק מחשש שיפצע.

מכבש של לחצים הופעל על הכפר סבאים כולל מכיוונו של מרכז הפועל אך ללא הועיל ולכן ללירן לא הייתה ברירה ולקרוא לדגל את מני אורון, שוער העבר של הקבוצה.

למי שעוקב אחרי הליגות הנמוכות, אורון היה שוער הקבוצה בזמן ששיחקה בליגה ג' ואף סייע לה לעלות לליגה ב'. מאז התמסר למקום עבודתו (בז"ן), פרש ועבר לשחק בוותיקים של הפועל יוקנעם ובליגה למקומות עבודה. זה לא היסס והתייצב לדגל למשחק הקשה מול מעלות מליגה א'.

אגב, משחקו האחרון של אורון היה ב 11/03/14, גם אז לאחר שנתיים שלא שיחק. השוער שחגג אתמול (חמישי) יום הולדת קיווה להעניק לעצמו גם מתנת עלייה לסיבוב הבא בגביע.

 

מעלות מצידה נחשבת בשנים האחרונות לקבוצת גביע טיפוסית (הגיעה עד לרבע הגמר) אם כי בליגה היא עדיין מדשדשת וכבר הספיקה להחליף מאמן. על הקווים של מעלות עמדו אילן טל ומאמן השוערים מוטי אזולאי. בקרב הצופים פגשנו את מאמן מעלות לשער, ג'רי בן חמו (האם הוא נמצא בדרך חזרה?).

 

יחזור לאמן את מעלות? בן חמו (שני משמאל. אמיר שיבי)

 

האורחת מליגה ב' לא באה לשמש כתפאורה. לאחר שמונה דקות של גישושים, רמות מנשה יצאה למתפרצת כשאר כדור עומק נשלח ליובל לוי באגף שמאל, האחרון חדר לרחבה ובעט אך מצא את  השוער מוכן.

בדקה ה-15 אליאס חורי קיבל כדור ברחבה מעמי גילברט אך מתשעה מטרים בעט כדור חלש לפינה הימנית ולא היווה סכנה. בדקה ה-20 איתי שדה שלח את אורי ברנדמן למתפרצת יחיד, האחרון ראה את בן ויצמן מעט מחוץ לשער וניסה להקשית מעליו אך הכדור עלה מעט מעל השער. דקה מאוחר יותר נועם קילקובסקי נותר לבד ברחבה ומתוך תיבת החמש ניסה להכניע את את מני אורון אך השוער הצליח להדוף.

 

שליטה של מעלות. גבאי מנסה לעבור את עליסאת (אמיר שיבי)

 

בדקה ה-30 מעלות קיבלה כדור חופשי מ 19 מטרים אלכסונית משמאל. תומר ברוקס בעט והשוער הדף לקרן. חמש דקות מאוחר יותר מעלות הייתה חייבת לעלות ליתרון. צירופי מסירות יפים בסמוך לרחבה של אליאס חורי ואביאל גבאי, בסופם הכדור הוכנס לבר כהן שבא כטריילר ונשאר מול השוער לבד, אך ידו של האחרון הייתה על העליונה. החמצה גדולה של כהן.

 

בדקה ה-41 קאסם ניג'ר בעט כדור חופשי מ 18 מטרים אך שוב השוער הצליח להדוף את הסכנה. דקה למחצית פואד חיראלדין כמעט מצא את המסגרת של רמות מנשה שבעט מקצה הרחבה כדור חזק ושטוח לפינה השמאלית שפספס את המסגרת במילימטר.

 

תיקו מאופס במחצית. רמות מנשה ירדה מעודדת לחדרי ההלבשה לאחר שמעלות שלטה בכדור ובמשחק אך לא ייצרה מצבים מסוכנים.

 

רמות מנשה ירדה מעודדת. ישי אברהם (אמיר שיבי)

 

בדקה ה-51 קילקובסקי בעט מ 17 מטרים, אורון הדף רע וסלים גנטוס (החליף את גבאי בדקה 46) בעט מעשרה מטרים מעל המסגרת. בדקה ה-58 גנטוס קיבל כדור ארוך מהקישור, השוער קרא את המהלך ויצא לקו הרחבה ומנע מהחלוץ להבקיע. בדקה ה-68 שגב לבסקי בחן את השוער מ 25 מטרים אך וייצמן קלט בבטחה את הכדור.

 

מעלות התקשתה למצוא את הפרצה שתוביל לשער היתרון. בדקה ה-70 נכנס אילן טל במקום אליאס חורי. בדקה ה-75 גילברט בעט מ-20 מטרים אך האורון הצליח להדוף.

ארבע דקות לסיום נשבר הקרח. קילקובסקי שלח עומק נפלא לגנטוס שסחב על הגב שני בלמים ומקצה הרחבה גלגל פנימה, 0:1.

 

בתוך תוספת הזמן אילן טל הכניס כדור עומק לקילקובסקי לרחבה, הקשר היה לבד מול השער וירה פנימה, 0:2.

 

סגר עניין. קילקובסקי (משמאל. אמיר שיבי)

 

אילן טל סיכם בסיום: "מעלות התחילה דרך משבוע שעבר שנעצרה המפולת בתיקו בטבריה. כל שחקן ושחקן חייב להראות מחויבות והתחלנו את זה היום בגביע במשחק שהיה חייב לעבור, ואני שמח שעשינו את זה".

על השינויים שעוברת הקבוצה אמר "הקבוצה תתחזק במספר שחקנים בתקופה הקרובה. פונים אלינו הרבה שחקנים וסוכנים, אבל אנחנו ניקח רק מי שיתאים לקבוצה". באשר לעמדת המאמן השיב טל, "אני חצוי, אני אעשה מה שיהיה לטובת הקבוצה, ומה שבהנהלה יחליטו".

 

שוער רמות מנשה מני אורון אמר בסיום: "יש במעלות קבוצה מצוינת והגיע להם לנצח. אחרי כמעט שנתיים שלא שיחקתי זה היה כיף ואולי אני אחזור מפרישה".

 

יחזור מפרישה? אורון (אמיר שיבי)

 

אחד ממצטייני המשחק נעם קילקובסקי אשר בישל את השער הראשון והתכבד בכיבוש השני אמר בסיום: "אני שמח שעזרתי לקבוצה לנצח ולעלות לשלב הבא. זה משחק שני שאני פותח בהרכב ואני לאט לאט משתלב בקבוצה. אני בטוח שהמצב של הקבוצה ישתפר בעתיד".

הוסף תגובה
תגובות
  1. דור העתיד של השוערים. (צביקה 14-11-2015, 18:21)
  2. מעלות (שחקן בקבוצה 15-11-2015, 08:42)
    רק גרי יצליח להציל את הקבוצה עם הרבה נשמה ואהבה
  3. שוער ענק (מעלות שמעון 15-11-2015, 09:56)
    כול הכבוד לשוער הזה פשוט נתן הצגה יכולת מדהימה הציל לפחות 5 גולים . וגלבי מעלות בעזרת השם נצא מהמצב יש קבוצה ובבקשה ממכם לא להחזיר את גירי לקבוצה לא צריך אדם שרק מכניס רעל ושנאה נגד הקבוצה
  4. מעלות (אחיקו ליקו 17-11-2015, 10:42)
    לא להחזיר מאמן שנכשל ועזב. חסרים מאמנים במדינה ? עם אילן טל מעלות מרוויחה מאמן ושחקן.
  5. אורון מני (שלמה 13-11-2020, 12:26)
    שוער ענק..תמיד היה