הנשר נערך לתעופה

בשבועות האחרונים עירוני נשר מסתמנת כקוטלת הענקים של ליגה ב' צפון ב', והיא כבר במקום החמישי בליגה. האם מדובר בתופעה חולפת, או שמא במועדון שעושה דרכו לגדולה?

  • על ידי: חן קלימוסיס
  • 20-04-2011
  • 15:03

הכדורגל הישראלי נוטה להזכיר, לפעמים, משחק של כסאות מוסיקליים. מועדוני פאר כגון אלה מבית שאן, יהוד, יפו, שמשון ת"א וצפרירים חולון, צנחו ממקום מושבן בצמרת הכדורגל במדינה, ואף נעלמו ממפת הכדורגל, ופינו את מקומם לטובת מועדונים כגון קרית שמונה,רמת השרון והפועל אשקלון. על סמך ניסיון העבר, ניתן לשער כי גם בשנים הבאות, נהיה עדים לעוד מספר לא מבוטל של תהפוכות דומות, בהן אימפריות יקרסו וקבוצות קטנות מהפריפריה יצמחו ויעלו לגדולה.
זכרו היכן קראתם לראשונה על עירוני נשר, כקבוצה בעלת פוטנציאל בלתי נגמר של הפיכה, משום דבר לשם דבר בכדורגל הישראלי.
 

האיצטדיון המדהים בנשר. פוטנציאל אדיר  .

 

את המושכות לבניית הפרויקט במתכונת החדשה, לקחו על עצמם שני שחקני עבר בהפועל תל חנן,אמיל יוסיפוב (33) ושלומי פרץ (39), המשמשים כעמודי תווך במועדון. בקבוצה הנוכחית משחק גם כוכב הפועל חיפה והנבחרת האולימפית בעבר, צחי טובי.
ראשית, ראוי לציין כי עירוני נשר נבנתה על חורבותיה של הפועל תל חנן האגדית, אך הפעם במתכונת מודרנית להפליא, ובסטנדרטים שלא היו מביישים מועדונים בליגת העל. בנשר ישנם יתרונות, הרבה מעבר למתקן האימונים המפואר שנבנה, שאליו עוד נגיע בהמשך. כשמתחילים לנבור בפוטנציאל הטמון במועדון, אפשר יהיה להבחין בראש ובראשונה באזור בו נמצאת נשר. פליטי מכבי והפועל חיפה יוכלו לעבור עונת גילוח קרוב לביתם, בתנאים ובסטנדרט גבוה. כמוהם גם תושבי הקריות, עכו, יקנעם, טבעון ועמק יזרעאל, כולם במרחק של כעשר דקות נסיעה לכל כיוון. שחקנים צמאים למקומות מסודרים ותנאים מקצועיים, כפי שזוכים להם בימים אלה בנשר.
בנוסף, בנשר ישנה תשתית, שאין כמעט לאף מועדון בליגות הנמוכות. מדובר, כמובן, על מחלקת הנוער המפוארת של המועדון, המנוהלת על ידי "הקוסם", הלא הוא איל ברקוביץ'. מחלקת נוער טובה היא אבן יסוד לכל מועדון, השואף להתקדם. לעת עתה אין מענה ראוי לשחקני נוער מוכשרים להמשיך במועדון, מאחר והקבוצה הבוגרת משחקת בליגה ב', אך בשעת הצורך, יהיה לנשר את פס הייצור ממחלקת הנוער, מה שנותן הרבה נקודות זכות לעתיד המועדון.
אז על אזור דמוגרפי כבר דיברנו, למחלקת הנוער המפוארת גם התייחסנו, כל שנותר עכשיו הוא להזכיר את הדובדבן שבקצפת, ולהביאו לקדמת הבמה. מדובר, כמובן, על האצטדיון העירוני. כר דשא מטופח, יציעים מדהימים, גישה לרכבים תחת מנהרה, חדרי הלבשה חדשים, קאנטרי קלאב חדיש ומפואר מול מתחם האימונים, ובנוסף, מגרש סינטטי מחוץ לאצטדיון, הנותן מענה בתקופת השזרועים ולאימוני מחלקת הנוער, קומפלקס הראוי לרמות גבוהות מליגה ב', לכל הדעות.
 

צחי טובי עם הכדור. כוכב הפועל חיפה והנבחרת האולימפית בעברו. (צילום: יניב ליכט)

 

נקודת זכות נוספת הטמונה בנשר היא קהל אוהדים פוטנציאלי הקיים בעיר. כראיה, במשחק המפתח בעונה שעברה, הגיעו לא פחות מ-1000 צופים למשחק הקבוצה בליגה ג', נתון מעניין, שלא היה מבייש את הפועל עכו ומכבי פ"ת מליגת העל.
סביב המועדון נושבת רוח חיובית והתנאים מרשימים, אך הנקודה השחורה, לעת עתה, היא חוסר ההשקעה מצד העירייה. לצערם של קברניטי המועדון, הם אינם זוכים לתמיכה ראויה בכדי לקדם את הכדורגל בעיר. עם זאת, בתכנית המגירה ישנה שאיפה, גם מבחינת העירייה, להעלות את התמיכה הכספית בקבוצה לסדרי העדיפויות, במוקדם או במאוחר. כולם יודעים שכדורגל שם ערים על המפה, ולא רק ספורטיבית, אלא גם פוליטית וחברתית. הרי על בית שאן, קרית גת ונצרת עילית שמענו ונחשפנו דרך הכדורגל. בינתיים תזכה נשר לכינוי "העיר הפוטנציאלית", אך כשיחליטו בנשר להעביר הילוך ולהביא לידי ביטוי את הכוח האדיר הטמון במועדון, תבינו היטב את הכתוב בשורות אלה. רק תזכרו היכן קראתם זאת לראשונה.
 

הוסף תגובה
תגובות