אהלן וסהלן

מוחמד עבאס, עבר בתחילת העונה לליגה הפלסטינית מעירוני טבריה, סגנית האלופה בליגה א' צפון. בראיון בלעדי לאתר "גולר", מדבר עבאס על ההבדלים בין הליגות הישראליות לליגה הפלסטינית, מדוע עזב את הליגה הישראלית, על בית"ר ירושלים ואומר: "יש שחקנים טובים בליגה הפלסטינית וכדאי שהמאמנים הישראלים יתחילו להגיע לחברון, לשכם ולעוד מקומות ואנחנו נקבל אותם בברכה"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 01-05-2012
  • 02:49

 מוחמד עבאס החל את קריירת הכדורגל שלו במועדון, מכבי חיפה עוד שהיה בנערים. כעבור שנה  קנו את כרטיס השחקן שלו, שהייתה אז בליגה הארצית. במדי כפר כנא כבש 9 שערים כבר בגיל 18 ועלה עימה לליגה הלאומית. כעבור שלוש שנים, עבר להכח ר"ג  בתקופתו של הסמל הבית"רי, אורי מלמיליאן. משם עבר לשפרעם מליגה א' והיה מלך השערים של ליגה א' עם 17 שערים. לאחר שנה חזר לכפר כנא וזכה שוב פעם בתואר מלך השערים בליגה א'. מכפר כנא עבר להפועל אשקלון וסיים את העונה עם 12 שערים בליגה הלאומית. "לאחר העונה באשקלון, התקשרו אליו מהליגה הפלסטינית ברמאללה והציעו לו להגיע לקבוצה. הוא סיים את העונה עם 12  שערים בעונתו הראשונה. "לאחר שנה ברמאללה, חזרתי לטבריה ועשיתי עונה מצוינת. העונה חזרתי לכפר כנא ובתחילת העונה הגיעה ההצעה מהליגה הפלסטינית מצעירי חברון והחלטתי לנסות את מזלי ואני לא מצטער על כך".

 

מהם ההבדלים בין הליגה הפלסטינית לליגה הישראלית?

"ההבדל הראשון הוא שבכל משחק מגיעים 18-19 אלף צופים אני לא ראיתי דברים כאלו מעולם והליגה מתפתחת בקצב מדהים. יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'בריל רגוב עושה עבודה נהדרת, הוא גייס ומגייס הרבה כסף לקבוצות על מנת שיהיו מתקנים טובים. אנחנו משחקים על מגרשים סינטטיים וכולם מגרשים טובים. הקבוצה שלי היא רק השנה עלתה ליגה וכבר אנחנו מתחרים ראש בראש על אליפות המדינה מול הילל אל קודס (ירושלים) קבוצתו לשעבר של שחקנה של הפועל חיפה, עלי חטיב".

 


      מוחמד עבאס(מס 15) במדי מ.ס כרמיאל צפת. "אם ישלמו לי כמו בחברון אחזור לשחק בישראל".

 

לגבי הבדלי הרמות אמר: "הרמה של הליגה הפלסטינית היא באותה הרמה של הליגה הלאומית היום. אם אנחנו נעשה משחק אחד נגד השני אני מאמין שהקבוצה בליגה הפלסטינית תנצח. ההבדל הגדול הוא שבליגות הנמוכות בישראל אין הרבה קהל וכאן מגיע לכל משחק לפחות 15,000 צופים שזה תענוג גדול לשחק מול קהל כזה גדול".   

 

למה עברת לליגה הפלסטינית?

"עברתי בגלל הקהל וגם מכיוון שמשלמים הרבה יותר טוב בליגת העל הפלסטינית מאשר בליגות הנמוכות בארץ ברוך השם. כיף לשחק בליגה הזאת, האנשים טובים, הקהל מדהים והתנאים הם הרבה יותר טובים. המקצועיות, האימונים והרצינות שמשקיעים שם השחקנים הם הבדלים עצומים מהליגות הנמוכות בארץ. כאן אנחנו מתאמנים 5 פעמים בשבוע וכמובן משחק. זה לא כמו פה שפעם בשבוע מתאמנים אומרים היי ולאחר שעתיים ביי".

 

העונה עוד מעט מסתיימת, יש סיכוי שאתה חוזר לארץ?

"יש לי הרבה הצעות לעונה הבאה, נשב נחשוב ונראה מה נעשה, הכל תלוי בהצעות ובמחיר. אם ישלמו לי כמו בחברון אז אני בשמחה אחזור לליגה הישראלית. הסכומים הם גדולים מאוד בליגה הזאת ואני שמח שאני כאן".

 

יש מחשבות לשחק בנבחרת ולייצג את פלסטין? מכיוון שאתה אחד המצטיינים העונה בליגה.

"אני מלך השערים של הקבוצה עם 11 שערים ב-18 מחזורים ואני אשמח לשחק בנבחרת. אני מחכה לזה בכיליון עיניים, כי אני רוצה לשחק בנבחרת ולייצג את פלסטין".

 

מוחמד עבאס: "אני מחכה לזה בכיליון עיניים, כי אני רוצה לשחק בנבחרת ולייצג את פלסטין".

 

אתה חושב שהמאמנים הישראלים צריכים להתחיל להסתכל גם על הליגה הפלסטינית?

"כן בוודאי, ההוכחה הכי טובה זה עלי חטיב שהיום הוא הלהיט של ליגת העל במדי הפועל חיפה. יש שחקנים טובים בליגה הפלסטינית וכדאי שהמאמנים הישראלים יתחילו להגיע לחברון, לשכם ולעוד מקומות ואנחנו נקבל אותם בברכה. אני רוצה להגיד רק להגיד לגבי עלי חטיב שהוא חבר מאוד טוב שלי, שאני מקווה שיחזור למגרשים מהר מאוד. מה שקרה עם עלי חטיב זה גועל נפש ועדיף שיסגרו את הכדורגל ושכולם ילכו הביתה. הבן אדם רצה להרוג אותו, אני ראיתי את זה בטלוויזיה והייתי בהלם".

 

בליגה הפלסטינית, אין אלימות במגרשים?

"אני יכול להגיד לך שאין אלימות בכלל. הליגה היא מאוד שקטה, עם הרבה קהל והיא ליגה מעניינת וטובה. אנחנו משחקים רק בשביל הכדורגל, הספורט וההנאה במגרש".

 

מועדון כמו בית"ר ירושלים שמייצג רוב נכבד מאזרחי ישראל, לא מוכן במשך עשרות שנים לשתף שחקן ערבי במועדון. אתה חושב שזהו מהלך גזעני והיא מפסידה שחקנים טובים?

"כן בוודאי הם מפסידים, יש הרבה שחקנים ערבים טובים והם מפסידים לא אנחנו. אנחנו לא מפסידים כלום וקבוצות אחרות כמו הפועל ת"א, מכבי חיפה, נתניה ועוד קבוצות קולטים את השחקנים והם נהנים מהם ובגלל זה בית"ר נמצאת בתחתית הטבלה. יש גזענות רק בבית"ר, כי  אני שיחקתי בטבריה ואוהבים אותי בכל מקום אבל בבית"ר לא רוצים שחקנים ערבים וזה החלטה שלהם. כל הקבוצות המובילות בארץ יש להם שחקנים ערבים מובילים בהרכב. זאביק זלצר  שכולנו מסכימים שהוא אדם מכובד אמר: "בעוד 5-8 שנים, חצי מהשחקנים בנבחרת ישראל יהיו ערבים". אז זה החלטה שלהם, הם חושבים ככה ושיהיה להם לבריאות".

 

מוחמד עבאס: "כל הקבוצות המובילות בארץ יש להם שחקנים ערבים מובילים בהרכב".

 

"הקבוצה של המגזר" בני סכנין עשתה עונה נהדרת, בשנה הבאה כנראה מצטרפת אליה בני לוד לליגת העל. הקבוצות מהמגזר מתחילות להתעורר?

"אני מקווה שבני לוד יעלו לליגת העל בעזרת השם וכולנו מחזיקים אצבעות לסולימאן אזברגה ולשחקניו. אנחנו אוהבים את לוד ואני גאה בקבוצה הזאת שהגיעה לליגה הלאומית וכל הכבוד ללוד". לגבי אבו סובחי ומהלכיו אמר: "אנחנו מתעסקים בספורט ולא בפוליטיקה".

 

מה נאחל לך לעונה הבאה?

"הרבה בריאות, אושר ולסיים סגן מלך השערים בליגה הפלסטינית". 

הוסף תגובה
תגובות