סיכום עונה ליגה ב' דרום ב'

ליגה ב' דרום ב' סיפקה לנו השנה הרבה דרמות, מהפכים, הפתעות ובעיקר הרבה שערים וכדורגל מצוין. מכבי באר יעקב עשתה היסטוריה ועלתה לליגה א', בני יהוד והפועל מרחבים נשרו לליגה ג'. אבל מי היה שחקן העונה? מי בנבחרת? מי מאמן העונה? ועוד...

  • על ידי: אוהד רון
  • 18-05-2013
  • 08:34

845 שערים הובקעו העונה בליגה, ממוצע של 28 שערים במחזור, 3.5 שערים למשחק. מכבי באר יעקב היא הקבוצה שהבקיעה הכי הרבה שערים העונה עם 75 שערים. עירוני נתיבות היא הקבוצה שספגה הכי מעט שערים העונה עם 23 שערים. מתוך 240 משחקים במהלך העונה רק ב-14 משחקים התוצאה הייתה 0-0 ולא הובקעו שערים. המשחק שהובקעו בו הכי הרבה שערים היה במחזור ה-26 במשחק בין צעירי רהט למ.ס באר שבע שהתוצאה הייתה בסיום 8-4 (12 שערים במשחק). לא פחות מ-7 קבוצות הוליכו את הטבלה במהלך העונה. מכבי באר יעקב אחרי שהפסידה לבית"ר גבעת 1-0 במחזור ה-18, עשתה ריצה של 12 ניצחונות רצופים עד סוף העונה ועלתה ליגה.
 

 

מכבי באר יעקב,  ריצה של 12 ניצחונות רצופים בסוף העונה! (צילום: אדי חליאבין)

 

נבחרת העונה

שוער: אוהב אהרון (בן 33)מכבי באר יעקב- השוער המצוין של מכבי באר יעקב לא התחיל כל כך טוב את העונה אבל בהמשך הוא הוכיח את עצמו והיה מצוין ברגע האמת. אוהב סוגר עונה שלישית במועדון ומשלים עם הקבוצה עלייה שנייה בשלוש שנים לאחר שעלה עם באר יעקב מליגה ג' לליגה ב' לפני שנתיים. אוהב ידוע ביכולות האתלטיות שלו ולמרות שהוא לא מהגבוהים מבין שוערי הליגה הוא בלט העונה בכל הפרמטרים ובמיוחד בכדורי הגובהה.
 

 

אוהב אהרון, שוערה של באר יעקב בעוד זינוק לכדור. (צילום: אדי חליאבין)

 

בלם: דור בן לולו (בן 24) צפרירים חולון- הבלם המצוין של צפרירים עשה עונה ענקית עם הקבוצה הצעירה של שלומי שלמה. דור שחקן מהיר וחכם שבדרך כלל משחק מגן הוכיח את עצמו העונה בעמדת הבלם והנהיג את החבורה הצעירה של צפרירים. דור כבש העונה 5 שערים.
 

 

בלם: עידן סהר (בן 21) מכבי באר יעקב- עונה חלומית של הבלם הצעיר שהגיע למכבי באר יעקב בעונה שעברה ועשה התקדמות ענקית. בתחילת העונה עידן לא פתח בהרכב אך בהמשך אחרי הפתיחה הלא טובה של קבוצתו, הכניס המאמן אבי דבח את עידן להרכב והבלם הצעיר הוכיח את עצמו. עידן שחקן חכם לגילו, שחקן מהיר מאוד, עובד ונלחם בלי הפסקה. 
 

 עידן סהר (מס' 15), בבאר יעקב גדל בלם צעיר ומוכשר.(צילום: אשר שלמה חיים)

 

מגן: רון ברזני (בן 22) בית"ר גבעת זאב- רון המגן הצעיר של גבעת זאב עשה עונה טובה והיה שותף להישג הענק של גבעת זאב ומאמנה שלומי עמר. רון מגן חזק מאוד ומהיר, תומך בהתקפה בצורה טובה ושומר בהגנה בלי פשרות. הרבה שערים העונה של גבעת זאב התחילו מההתקפות של רון שבישל לא מעט שערים.
 

 

מגן: תומר מיארה (בן 30) מכבי באר יעקב- תומר מיארה שמשחק הרבה שנים בליגות הנמוכות הגיע בתחילת העונה למכבי באר יעקב, ברגע שקיבל את ההזדמנות הראה תומר לכולם את הניסיון והיכולות הטובות שלו. הוא יציב בהגנה ושומר מצוין, וגם עזר להתקפה הפורייה של מכבי באר יעקב עם כמה בישולים.
 

תומר מיארה, עונה מצויינת למגן של באר יעקב. (צילום: אדי חליאבין)

 

קשר: אמיר אלפיניש (בן 26) הפועל רהט- למרות שהפועל רהט הייתה רוב העונה בתחתית אי אפשר להתעלם מהקשר המצוין שלה שהרבה בזכותו הפועל רהט נשארה בליגה. אמיר ששיחק תקופה בליגה הפלסטינית חזר להפועל רהט והראה את היכולות המצוינות שלו וכבש 14 שערים העונה.
  

קשר: דוד קנבסקי (בן 30) מכבי באר יעקב- הקשר המעולה של מכבי באר יעקב עשה עונה נפלאה והנהיג את הקישור של מכבי באר יעקב. דוד המכונה "גרזן" היה בכל מקום במגרש עצר התקפות ונלחם בלי הפסקה.
 

 

דוד קנבסקי (בכחול), שחקן העונה של אתר גולר!!  (צילום: אלירן ברנשטיין)

 

קשר: דודו פלס (בן 27) עירוני נתיבות- עונה טובה של דודו שסיים עם 18 כיבושים העונה. דודו היה הברומטר של נתיבות, שחקן מהיר עם יכולת כדרור מצוינת. דודו כבש העונה שערים חשובים שהשאירו את נתיבות בצמרת. למרות ירידה ביכולת במאני טיים שלו ושל קבוצתו עדיין דודו נמצא בנבחרת העונה בזכות.
  

קשר: עזריאל פרידמן (בן 20) בית"ר גבעת זאב- עוד שחקן צעיר מקבל את הכבוד ונכנס לנבחרת העונה. עזריאל פרידמן עשה עונה מדהימה בגבעת זאב וכבש 18 שערים. עזריאל עם יכולת פריצה מצוינת, מהיר וחד מול השער. 
 

 

דודו ביטון, מלך שערי ליגה ב דרום ב. (צילום: ניר חורי) 

 

חלוץ: דודו ביטון (בן 31) מ.ס שיכון המזרח- החלוץ המצוין של שיכון המזרח כבש העונה 30 שערים בליגה והוסיף עוד 2 שערים במשחקי המבחן. דודו ביטון שעלה ליגה גם עם קביליו יפו וגם עם הפועל אזור רצה לעשות את זה שוב עם שיכון המזרח, אך שיכון המזרח לא עמדה בלחץ ונשרה במבחנים.דודו חלוץ עם יכולת כיבוש נדירה שמספיק לא חצי מצב בשביל לכבוש ואין ספק שהוא את שלו עשה העונה.
 

חלוץ: אלירן מגול (בן 27) מכבי באר יעקב- אלירן מגול משלים עלייה שנייה ברציפות לאחר שעשה זאת גם בעונה שעברה עם הפועל אזור. אלירן חלוץ רחבה מעולה עם משחק ראש פנטסטי כבש העונה 20 שערים שהשיא מבחינתו צמד במשחק העלייה נגד עירוני נתיבות. אלירן עשה שינוי בהתייחסות שלו לכדורגל והוכיח שהוא מהחלוצים הטובים שיש לנו בליגות הנמוכות.
 

 

אלירן מגול, חלוצה המצויין של באר יעקב. עונה גדולה לחלוץ ענק. (צילום: אדי חליאבין)

 

הנבחרת השנייה של העונה

שוער: אלי בראשי (ביתר גבעת זאב).
בלם: שי גבאי (מכבי באר יעקב).
בלם: איציק עטיה (בית"ר מעלה אדומים).
מגן: רמי דודזאדה (מ.ס באר שבע).
מגן: אלירז יהודה (מ.ס שיכון המזרח).
קשר: יבגני רפפורט (עירוני נתיבות).
קשר: אדיר מעודה (מכבי באר יעקב).
קשר: דודי בכר (הפועל נחלת יהודה).
קשר: אלירן שמש (צפרירים חולון).
חלוץ: אורן פחימה (עירוני נתיבות).
חלוץ: כפיר מלול (עירוני מודיעין).

 

כפיר מלול, הוביל את מודיעין לעונה ראשובה מבחינתה. (צילום: פזי שינדלר)

 

השחקן המצטיין של העונה

דוד קנבסקי (מכבי באר יעקב)- בדרך כלל אנחנו רגילים שאת הקרדיט נותנים למלך שערים או לשוער או לקשר התקפי שכבש הרבה גולים, אבל הגיע הזמן לפרגן למי שעושה את העבודה השחורה ולא תמיד מקבל את אור הזרקורים. דוד קנבסקי בן 30 משחק הרבה שנים בליגות הנמוכות. דוד גדל במחלקת הנוער של הפועל אשקלון ושיחק בקבוצות כמו עירוני אופקים, כפר שלם ונחלת יהודה. דוד הגיע למכבי באר יעקב בתחילת העונה שעברה לפי המלצתו של אבי דבח שהפך למאמנו ודוד לראשונה בחייו עולה ליגה. דוד ידוע כשחקן הגנה מעולה שנלחם ונותן את כולו למען הקבוצה. מקצוען אמיתי.
  

 

אבי דבח, מאמן העונה של אתר גולר 1!  (צילום: אדי חליאבין)

 

מאמן העונה

אבי דבח (מכבי באר יעקב)- בעונה שעברה אבי התחיל כשחקן בקבוצה. לאחר שהקבוצה הייתה במקום האחרון עם 4 הפסדים פנתה ההנהלה לאבי שייקח על עצמו את אימון הקבוצה והקבוצה עשתה עונה מצוינת וסיימה במקום השלישי. בתחילת העונה הנוכחית אבי בנה תלכיד מעולה של שחקנים צעירים בשילוב שחקנים ותיקים, מקומיים ושחקני רכש, שבסופו של דבר הקבוצה שבא אבי דבח גדל העפילה לליגה א' ועושה היסטוריה. אבי אדם צנוע עם ידע רב בליגות הנמוכות הצליח להביא את היכולות שלו לידי ביטוי. כל הכבוד!!!
 

הקבוצה המפתיעה

צפרירים חולון: אין ספק שהעונה עשתה צפרירים חולון את ההפתעה הגדולה שבסך הכל רצתה לשרוד עוד עונה בליגה. עם מינימום תקציב ועם מאמן גדול בדמותו של שלומי שלמה סיימה צפרירים חולון את העונה הסדירה במקום השלישי, והגיע במבחנים לגמר המחוז. הישג ענק לשלומי שלמה וחניכיו שהראו שכסף אמנם חשוב אבל לא הכי חשוב. בהצלחה לשלומי ושחקניו בהמשך. מילה טובה מגיע גם לבית"ר גבעת זאב ומאמנה שלומי עמר שכמו צפרירים עשתה גבעת זאב עונה מצוינת ומפתיעה.
 

 

שלומי שלמה,  מאמנה של חולון. עשה עונה מצויינת בצפרירים. (צילום: אדי חליאבין)

 

הקבוצה המאכזבת

הפועל נחלת יהודה- קבוצה שנבנתה כדי לעלות ליגה ולא הצליחה להתברג בין חמש הראשונות ולסיים במקום השישי זה כישלון גדול. ציון עזרא מאמן מוכשר אבל אכזב ביחד עם שחקניו. בנחלת יהודה צריכים לעשות בדק בית רציני לקראת העונה הבאה בכדי שאכזבה כזאת לא תחזור לקבוצה הסימפטית מראשון לציון.
 

 

שלומי עמר, עשה עונה יפה עם גבעת זאב. (צילום: אדי חליאבין)

 

התוצאה המפתיעה של העונה

לאחר שניצחה עירוני נתיבות את בית"ר גבעת זאב 1-0 בדקה ה-90 והפער בפסגה צמח ל-4 נקודות אירחה שבוע לאחר מכן במחזור ה-24 של העונה עירוני נתיבות את עירוני בית שמש. על הנייר משחק קל לנתיבות שהייתה אמורה לנצח די בקלות את האורחים מבית שמש. בית שמש מפתיעה את נתיבות בביתה ומנצחת 3-2 מדהים שפותח את המרוץ של העלייה שוב.
לסיום: תודה לכולם, השחקנים, המאמנים, ההנהלות, האוהדים, על עונה נפלאה עם הרבה גולים ודרמות, תודה לכולם על עונה בלי מקרי אלימות, תודה לכולם על ההתנהגות הספורטיבית, תודה לכולם על משחקים הוגנים, בלי מכירות משחקים ובלי שנאה. תודה רבה ונפגש בעונה הבאה. "גולר1 תמיד שם בשבילך".
 

הוסף תגובה
תגובות