ציון לא הגיע לנחלה

ציון עזרא, מאמנה בשנתיים האחרונות של נחלת יהודה מליגה ב', מסכם עונה מאכזבת ומקווה ששנה הבאה תהיה טובה יותר. צפרירים חולון וגבעת זאב הצליחו ללא תקציב והגיעו לפלייאוף, הוא טוען: "בלוף לאורך זמן מתגלה. זה לא יכול להימשך כמה שנים" ראיון מעניין עם בחור מעניין...

  • על ידי: אוהד רון
  • 07-06-2013
  • 12:52

ציון עזרא, הסמל הבלתי מעורער של הפועל נחלת יהודה מליגה ב' דרום ב', מי  ששיחק בקבוצה שנים רבות פרש ממנה לפני שנתיים ומאז הוא מאמן את הקבוצה הצנועה מראשון לציון. ציון ששיחק ברמות גבוהות מליגה ב' בקבוצות כמו מכבי יבנה, אשקלון, נס ציונה וחולון. חתם לפני שנתיים בקבוצה לשלוש שנים והעונה הוא צפוי להמשיך לאמן בתקווה להצליח קצת יותר.

 ציון, איך אתה מסכם את העונה?

השנה שהסתיימה שמנו לנו למטרה לסיים בחמשת המקומות הראשונים ולא עמדנו ביעד כשסיימנו מקום שישי. ולמרות שכבשנו 72 שערים והיינו שניים רק לבאר יעקב, ספגנו הרבה שערים לא מחויבים במציאות. היו הרבה משחקי צמרת שלא הצלחנו להביא את הנקודות. ובסופו של דבר לא עמדנו במטרה.

 

ציון עזרא, "לא עמדנו במטרה." (צילום: יניב גונן)

 

למה אתה חושב שלא עמדתם במטרה ולא סיימתם בין חמשת המקומות הראשונים?

הסיבה העיקרית היא שהיה לנו סגל קצר מדי. אומנם היו לנו שחקנים מוכשרים אבל סגל קצר מדי למשוך עונה שלמה. והסיבה השניה היא שלא התחזקנו בינואר כמו שרציתי.

 

למה לא התחזקתם?

לא היה כסף לחיזוק. רצינו להביא חיזוק והנהלה לא אישרה אותו. אמרו לי תעשה מה שאתה יכול עם הסגל הקיים.

 

לא זכור לי שצפרירים חולון עשו חיזוק בינואר, ולמרות זאת הם הצליחו יותר מכם. מה אתה חושב?

גם עופר טלספפה עלה ליגה עם לוד, אבל זה בלוף, אין לזה אפשרות להמשכיות. וחולון היה להם קצת מזל העונה. צפרירים חולון לקחו שחקנים ששנים לא היו בכדורגל. לפעמים זה מתחבר לשנה אחת. אי אפשר לשחק בלי כסף. ועובדה מי שהשקיע עולה ליגה, תראה את באר יעקב. אבל חולון לא יצליחו שנה הבאה לשמור על הסגל.

 

הערת כתב: מה זה משנה אם לא יצליחו לשמור על הסגל, אתה לא בונה קבוצה לחמש שנים. אתה בונה קבוצה לעונה אחת ושנה הבאה מקווה שוב להצליח. ומה שעשו העונה צפרירים חולון וגבעת זאב זה ממש הישג. ומגיע להם שאפו ענק!

 

בנחלת יהודה זאת אכזבה גדולה לא להגיע לפלייאוף?

כן. חד משמעית נכון. שנה שעברה סיימנו מקום שני והשנה לא סיפקנו את הסחורה.

 

היו הרבה שחקנים מוכשרים בנחלה שאיכזבו ובגדול. בעיקר בהגנה שספגנו מעל ומעבר. (צילום: יניב גונן)

 

אתה לא חושב שזאת אכזבה שלך? היו לך שחקנים כמו יאיר שמחון, דודי בכר, רוני אוחנה, אמיר עזרא אורן רותם.

11 שחקנים לא יכולים למשוך עונה שלמה ולא היה להם מחליפים. ובגלל זה רציתי להתחזק בינואר. אני עשיתי את המקסימום. אני בסך הכל מאמן שנתיים, אני מאמן צעיר ועשיתי טעויות בדרך. אבל בשביל זה ההנהלה בנחלת יהודה בחרה בי כמאמן צעיר ולכן החתימו אותי ל 3 שנים. ידענו מראש שאני אעשה טעויות, ולכן חתמתי לשלוש שנים כדי שיהיה לי שקט לעבוד. כי אני חושב שקבוצה כמו נחלה חייבת לשאוף להיות בחמישיה הראשונה כל עונה ולהגיע  למשחקי הפלייאוף.

 

מה התוכניות שנה הבאה?

אני מבין שהתקציב בנחלה יצומצם שנה הבאה. ויבוסס על הגרעין של שנה שעברה ויצטרפו כמה צעירים. אני מפה קורא לחברה הצעירים שרוצים לקבל במה ולשחק, מוזמנים לדבר איתי ולקבל הזדמנות. ויכולים לקחת לדוגמא את עדן לוי, מגן שמאלי, בן 18 תוצרת ביתית ששיחק כל העונה ואנחנו מריצים אותו. זאת פעם ראשונה ששחקן בית תוצרת מחלקת הנוער משחק בנחלה והיו עוד רבים ממחלקת הנוער שקיבלו צ'אנס.

 

האם חסר לך המשחק?

ברור שזה חסר להיות על המגרש ולהשפיע אבל ברגע שהחלטתי לעבור צד זה נגמר והשלמתי עם זה.

 

אבי דבח, מאמנה המצליח של באר יעקב. "כל קבוצה שתיקח אותו תרוויח ובגדול". (צילום: אדי חליאבין)

 

מה אתה חושב על אבי דבח, מבאר יעקב?

אני מפרגן לו שהוא עלה ליגה, אבי חבר מאד טוב, אני יודע שהיו לו הרבה קשיים בדרך. אבל בסופו של דבר עם הכסף והדרך שלו הוכיחה את עצמה ואני שמח בשבילו. בכל קבוצה ובכל מקום שייקחו אותו הם ירוויחו מאמן מצויין ואדם נדיר.

 

מה נאחל לך?

אתמול היה יום נישואים שלי עם אשתי שלי. הרבה מזל טוב. אני מודה לה על כך שהיא מפרגנת לי ומגדלת את הילדים לתפארת.

 

שיהיה בהצלחה! 

הוסף תגובה
תגובות