"זה עוול גדול שאני לא ממשיך בכפר קאסם"

במילים אלו מתאר בלמה המצטיין של כפר קאסם בעונה שעברה עמרי כהן שלפתע מוצא את עצמו כחודש לפתיחת הליגות ללא קבוצה.

  • על ידי: דני דביר
  • 25-08-2013
  • 16:07
עמרי כהן הוא אחד השחקנים הוותיקים הטובים והאהודים בליגות הנמוכות שנים רבות. בשנה שעברה בגיל 35 לראשונה בחייו עלה עמרי עם קבוצתו מ.ס כפר קאסם לליגה א' ונבחר לשחקן העונה של קבוצתו ובצדק רב. כהן בעונה מצויינת החזיק במשך כל העונה את הגנת כפר קאסם וגם כבש פנדל מכריע במשחק הגמר נגד ערד. לאחר שהבין שבכפר קאסם לא בדיוק בונים עליו הלך כהן בעקבות מאמנו אילן אטלי לאילת אבל בסופו של דבר החליט להישאר במרכז הארץ בגלל מקום עבודתו.
 
עומרי כהן, עושה שלום לקהל של כפר קאסם במשחק הכל כך חשוב שלהם. (צילום: שלומי חיים אשר)
 
למה בסופו של דבר החלטת לא להמשיך באילת ?
היתה לי החלטה מאוד מאוד קשה. ברגע שאילן אטלי חתם באילת הוא רצה שאני יחתום יחד איתו והחלטתי לעשות את הצעד הקיצוני הזה וללכת לאילת.אחרי שבוע וחצי והתלבטויות רבות החלטתי שאני לא יכול בשלב זה של חיי לוותר על מקום עבודה קבוע שרק בשנה האחרונה נכנסתי לעבוד במסגרת צהרונים וקייטנות בבתי ספר בתל אביב . ההחלטה היתה קשה במיוחד בגלל אילן אטלי אבל בגיל שלי אני גם צריך לחשוב על העתיד ועל מקום עבודה מסודר. אני קצת מתוודה ואומר שבשנים האחרונות מבחינה אישית היו לי הרבה קשיים בחיים האישיים ורק לפני שנה סוף סוף מצאתי עבודה קבועה ושקטה וזה גם היה אחד מסודות ההצלחה שלי בשנה שעברה בכפר קאסם ולכן עקב כך החלטתי להישאר במרכז ולוותר על אילת.
 
איך החיים באילת ?
אילת זה כמו לשחק בחו"ל. אתה מגיע לשם בתור שחקן רכש וכבר כל העיניים נשואות לעברך. בכל מקום מכירים אותך מכבדים אותך כשכמובן כמו שאנחנו מכירים בכדורגל הישראלי שהכל תלוי בהצלחות. בסך הכל יש באילת קבוצה טובה וחומר שחקנים טוב שיחד עם אילן אטלי אין לי ספק שהם יצליחו. חבל לי שאני לא יהיה איתם אבל כמו שאמרתי בחיים צריך לעשות החלטות חשובות וקשות ולפעמים צריך לוותר על דברים ובאמת באמת עד עכשיו קשה לי עם ההחלטה.
 
עמרי אמרת לנו שדוקא בקיץ הזה יצאת פגוע מאוד ספר לנו קצת על מה? ולמה ?
תראה אני איש של שלום ולא רוצה להסתכסך עם אף אחד אבל אני יזכיר שני מקרים שקרו לי לאחרונה שנתנו לי סטירה בפנים. שני מקרים עם שתי קבוצות שמפאת הכבוד אני לא יזכיר שמות. אבל בשני המקרים המקרים כבר סיכמתי בעל פה עם שני מאמנים על הצטרפותי לקבוצה ומשום מה לאחר יממה אחת בלבד הפכו שניהם את עורם וחזרו בהם מכל סיכום או כל שיחה שדיברנו. תראה אני לא תמים אני בכדורגל מאז שאני זוכר את עצמי אבל יש דברים שעוברים את הגבול גם של בן אדם מאוד סבלני כמוני ובמיוחד שלאחר מכן עוד אחד מהם ממשיך להכפיש אותי מאחורי הגב. זה בושה וחרפה אבל זה החומר ממנו עשויים אנשי הכדורגל היום אין שינוי ולא יהיה שינוי. מעולם לא התחנפתי או התקשרתי לשום מאמן או יושב ראש. כל קבוצה שלקחה אותי זה אך ורק בזכות יכולתי ודוקא השנה אחרי עונה כל כך מצויינת מבחינתי עשרות עכברושים יצאו פתאום מהחורים. אז לא יעזור לאף אחד כלום כל עוד אני ירצה וכוחי במותניי אני ימשיך לשחק מכל הלב והנשמה יהיה מחוייב לכל קבוצה שאשחק ויתרום ככל יכולתי להצלחת המועדון
 
עומרי כהן, (מס. 14) שחקן העונה של כפר קאסם. איך לא נתנו לו להמשיך בליגה א'? (צילום: יניב גונן)
 
יש עוד משהו שיושב לך על הלב וכבר הרבה זמן רצית לספר לקהל הקוראים........
אכן כך זה משהו שאני אומר בשם רוב שחקני הליגות הנמוכות. לא יכול להיות שכל שנה במהלך משא ומתן קבוצות או הנהלות ינסו להוציא שחקנים תאבי בצע לכסף. אם אני שחקן טוב ויש לי ביקוש בסך הכל אני רוצה להתפרנס בכבוד ולקבל כסף בזמן. אם לשחקן יש הערכה עצמית לגבי יכולתו והוא מבקש סכום כסף בהתאם שגם ככה בליגות הנמוכות הוא לא גבוה לא צריך לגרום לשחקן להרגיש כפוי טובה או תאב בצע כמו שלי גרמו להרגיש בקיץ האחרון חייבים להבין שאף אחד לא עושה לנו טובה שלוקח אותנו לקבוצה שלו אנחנו אלו שעוזבים בית עבודה משפחה מפסידים כסף ועוד ועוד אז אנחנו אלו שעושים לכולם טובה שבכלל אנחנו באים לשחק בליגות אלו מתוך אהבה נטו לכדורגל.
 
ועכשיו לשאלה העיקרית למה שחקן העונה של כפר קאסם לא ממשיך לעונה נוספת ?
אני לא יכול להיות צבוע ולהגיד שאני מכבד את ההחלטה הזאת . נעשה לי עוול גדול . החיבור שלי עם הקבוצה ההנהלה השחקנים והקהל היה פשוט מושלם בשנתיים שלי בכפר קאסם. אחרי נדודים רבים בין קבוצות חשבתי שמצאתי קבוצה שבא גם אוכל לשחק מספר שנים וגם לסיים את הקריירה אבל קיבלתי מכה בפנים.
כל הקיץ הזה חוץ מפעם אחת לא דיברו איתי והרגשתי שלוקחים אותי כמובן מאליו וכברירת מחדל. לא יכול להיות שמספר ימים לאחר שאנחנו עולים ליגה אני צריך לשמוע שהדבר הראשון שכפר קאסם מחתימים זה שני בלמים חדשים במקומי ובמקום שותפי להגנה המצויינת ,גיא סרוסי. שמעתי כל כך הרבה קשקושים שעמרי לא מתאים לשיטה ועוד כל מיני שטויות כאלו. אז צר לי להודיע לכל אחד ואחד שזה הכל קשקוש אחד גדול. אני מתאים לכל מאמן וכל קבוצה והשיטה היחידה שאני מכיר בתור בלם ושחקן הגנה זה ללבוש בגדים לנעול נעלי כדורגל ומגנים לעלות למגרש לתת 100 אחוז לשמור על שער נקי ולנצח וכל השאר זה שטויות ,כדורגל זה משחק פשוט ביותר.
 
עומרי כהן, אולי הבלם הכי טוב בליגה ב', לא מצא עדיין קבוצה...(צילום באדיבות אתר ספורט 6)
 
אני בטוח שבכפר קאסם כבר מצטערים ועוד יצטערו אבל באמת שאין לי מילה רעה על אף אחד מהקבוצה היא תמיד תישאר לי בלב ומי יודע מה יקרה בעתיד למרות שאני כבר לא ילד כוחי במותניי אני חולה כדורגל מקצוען מתאמן קשה וכל קבוצה שתיקח אותי תרוויח שחקן וותיק ומנוסה שעדיין רעב להצלחות ולמשחק.
 
אז כרגע אתה ללא קבוצה מה התכניות ?
תראה בדיעבד עשיתי אולי טעות בקיץ שוויתרתי על מספר הצעות כי חשבתי בתוך תוכי שאני עדיין ימשיך בכפר קאסם. לאחר שלמעשה כבר סגרתי באילת יצאתי משוק השחקנים וזה לגיטימי שקבוצות יחתימו שחקנים אחרים. אני מודע שההחלטה שלי היתה גורלית בעיתוי לא הכי טוב לעונה כשקבוצות למעשה כבר סגרו סגלים אבל אני בטוח שכבר בקרוב תהיה לי הצעה טובה מקבוצה טובה כי עדיין אני רוצה לשחק בכיף ולהתפרנס בכבוד ואני לא דואג בכלל.
אני ישמח לשחק בקבוצה עם שאיפות לעלות ליגה אבל גם אם זה יהיה בקבוצה קצת יותר צנועה אני אשמח כי ממש ממש לא חשוב איפה העיקר לשחק את המשחק שאני כל כך אוהב. 
 
שיהיה בהצלחה!

 

הוסף תגובה
תגובות