שעריים החזירה את כבודה ונקמה במרמורק

לאחר שאוהדי הפועל מרמורק בחרו לנקוט בצעד של מחאה ולא הגיעו לתמוך בקבוצתם במשחק הדרבי היוקרתי של העיר רחובות, ניצחה מכבי שעריים את הדרבי הטעון בתוצאה 1:0 משערו של עוז ברנדויין. שחקני שעריים הוכיחה שוב שלדרבי חוקים משלו וניצחו את המשחק עם הרבה לב לחימה ותמיכה של אוהדיה.

  • על ידי: שי צימרמן
  • 18-04-2014
  • 23:36

רבות דובר על הדרבי של העיר רחובות שהוא ללא ספק הדרבי הכי גדול של הליגות הנמוכות ואחד הדרבים הכי מסקרנים בכדורגל הישראלי כולו. מרמורק הגיעה למשחק ממרומי המקום השני, בעוד שמכבי שעריים הגיעה לדרבי חבולה לאחר התבוסה לנס ציונה בשבוע שעבר, וכאשר התחתית בוערת וקרובה יותר מתמיד.

 

מנחם איריס, הצליח להרים את שחקניו לאחר התבוסה בשבוע שעבר. (צילום: איתמר מורז)

 

בשעריים, ברק ורד נועם תרועה ואלירן שערי שלא יכלו לקחת חלק במשחק שבוע שעבר חזרו להרכב. בנוסף ביצע מנחם איריס שינוי בעמדת הבלם כאשר בן בריגה תפס את מקומו של יאיר אזולאי. היה זה המשחק הראשון שבו צמד הבלמים ברקוביץ את בריגה שיחקו יחדיו, אך הצמד הפגין תיאום מצויין ובלמו את ניסיונות ההתקפה של מרמורק ובריגה הוכיח כי יש לו מקום בהרכב הקבוצה.

 

קומץ אוהדי מרמורק שהפרו את "מרד האוהדים" והסתננו אל הגבעות המקיפות את המגרש (צילום: איתמר מורז)

 

אוהדי שעריים צבעו את היציעים בכחול (צילום: איתמר מורז)

 

הקומץ שבכל זאת הגיע למגרש, ביניהם היו"ר חנן עדני (צילום: איתמר מורז)

 

מהצד השני, מרמורק פתחה ללא שחקני החוד חנן פדידה ומוטי מלכה שנפצע וסיים את העונה. אולם הכי חשוב, הקבוצה הופיעה למשחק ללא קהל אוהדיה שבחרו להחרים את המשחק ולא להגיע ולתמוך בשחקני קבוצתם.

כשעתיים לפני שריקת הפתיחה, התברר להנהלת שעריים כי 100 הכרטיסים שהוקצו לאוהדי מרמורק לא נמכרו, ואוהדי מרמורק לא מתכוונים להגיע למשחק. היו שטענו בקרב אנשי שעריים כי פרובוקציה זו ראויה להיענות בביטול שידור המשחק לכלל אוהדי הכדורגל ברחובות, אך הנהלת שעריים בראשותו של היו"ר אבי לודריק החליטה לנהוג בצורה בוגרת וספורטיבית ולשדר את המשחק כפי שתוכנן. מכבי שעריים השתמשה ביכולותיו המרשימות של צלם הבית שלה, איתמר מורז, אשר הרים צוות הפקה ושידור במטרה להעביר לאוהדי הכדורגל שנבצר מהם להגיע למשחק, את אווירת הדרבי עם רמת שידור באיכות גבוהה.

 

ארז זנו ועובד לוי, גילו ספורטיבית והתגייסו ברגע האחרון בכדי לשדר את המשחק (צילום: איתמר מורז)

 

איתמר מורז, צלם הבית של שעריים, הרים שידור אינטרנטי ברמה גבוהה

 

ומרמורק ככל הנראה שילמה על הצעד המחאתי והלא אחראי של אוהדיה. בעשרים הדקות הראשונות של המשחק שחקני מרמורק נראו מבוהלים, וחסרו את תמיכתם ועידודם של אוהדיהם. שעריים שלטה במשחק והשער שהפך גם לשער הניצחון הגיע כבר בדקה ה-9. התקפה מתפרצת של שעריים, ציון אזולאי מסר כדור באגף שמאל לנועם תרועה שהגביה לרחבה. עוז ברנדויין בעט אך הכדור הורחק ספק בידו של מגן מרמורק אל מרכז הרחבה, ניסיון של עידו יוסף הורחק ומתוך הערבוביה ברחבת מרמורק הכדור הגיע שוב אל ברנדויין שמקרוב בעט פנימה 1:0 לשעריים.

 

עוז ברנדויין עם שער ניצחון יקר ובמשחק נהדר (צילום: איתמר מורז)

 

בחלוף כעשרים דקות שחקני מרמורק החלו להתעשת וליזום, שני כדורי קרן שהוגבהו על ידי טל איילה יצרו מצבים קורצים למרמורק. בראשון, פרדי ציון נגח כדור שהגיע לאלירן שחר שמקרוב בעט חלש ויותם זיגדון עצר את הכדור. בהזדמנות השנייה, הכדור ננגח אל עבר השער וברנדויין הרחיק מקו השער.

עד תום המחצית מרמורק הגיעה לעוד שני מצבים טובים אך לא הצליחה להבקיע. אלירן שחר פרץ באגף שמאל, ספק הגביה ספק בעט כדור אל עבר שערו של זיגדון אך האחרון הדף את הכדור לקרן שלא נוצלה. ובדקה ה-36, טל איילה הגביה כדור לרחבה, הכדור הגיע לאביחי ממן שמקרוב בעט חלש אך הכדור הורחק על ידי אביב קורדובה.

 

המחצית השנייה היתה כבר אופרה אחרת, מרמורק כבר לא הגיעה להזדמנויות משמעותיות ושעריים היתה עדיפה במרבית הדקות. המחצית התחילה עם הזדמנות מצויינת של שעריים, הרמת כדור של ברק ורד, בן בריגה (במשחק מצויין) נגח והכדור ניתז אל קורת השער של גילברט.

 

הרבה עצבים ולחימה היו במשחק (צילום: איתמר מורז)

 

בדקה ה-57, התקפה יפה של שעריים מצד ימין, ברק ורד העביר כדור לעוז ברנדויין שמצא את ציון אזולאי לבד ברחבה, גילברט יצא לעברו ואזולאי בעט לשער אך הכדור חלף אל מעל למשקוף השער. לא חולפות להן 3 דקות ושוב התקפה של שעריים, נועם תרועה קיבל כדור מצד ימין לאגף שמאל, הכניס כדור רוחב אל ורד שהגיע לכדור עם השפיץ של הנעל והכדור פגש את הרשת החיצונית.

 

בדקה ה-63, ארז בנודיס ביצע חילוף כפול במטרה לשנות את המומנטום במשחק, כאשר הוציא את פבל קומרקוב ואלירן שחר והכניס במקום את חנן פדידה ואפי מלכה. אך המהלך לא שינה משמעותית את מהלך המשחק.

 

טל איילה, היחיד במרמורק שהפגין יכולת טובה במשחק (צילום: איתמר מורז)

 

חנן פדידה שעובר תקופה קשה בשבועות האחרונים, הוכיח היום כי הוא ספורטאי ענק. בחלוף כדקה מהרגע שנכנס למשחק, בניסיון להשתלט על הכדור, פגע פדידה עם ידו בפניו של חיזקי טייה, פדידה לא חיכה לשריקתו של השופט, עצר את המשחק ונתן לטייה להתאושש מהמכה הלא מכוונת. בחלוף כעשר דקות עוד מחווה ספורטיבי של פדידה, עוז ברנדויין נפגע ושכב על כר הדשא, שחקני מרמורק לא עצרו את המשחק וניסו לצאת להתקפה מתפרצת, הכדור הגיע לפדידה שללא היסוס הרחיק את הכדור החוצה. אוהדי שעריים ידעו להעריך את משחקו הספורטיבי של פדידה, מחאו לו כפיים ופצחו בקריאות: "פדידה, פדידה".

 

בדקה ה-85, עוד הזדמנות נהדרת לשעריים, כדור עונשין אלכסוני מ-20 מטרים, ברק ורד הכניס כדור לרחבה אל חיזקי טייה שמסר לעומר הלוי, שנכנס מספר דקות קודם לכן, האחרון בעט אל עבר השער, וגילברט הדף בקצה האצבעות לקרן שלא נוצלה.

 

בחלוף חמש דקות של תוספת זמן שרק השופט לסיום המשחק, והחגיגות בצד הכחול החלו. הרבה מתח ורגשות התפרצו בקרב שחקני, אוהדי והנהלת שעריים.

 

שחקני שעריים חוגגים עם שריקת הסיום (צילום: איתמר מורז)

 

מנחם איריס מונף על כתפיי האוהדים (צילום: איתמר מורז)

 

קפטן מכבי שעריים, ברק ורד, והמצטיין במשחק (בצוותא עם עוז ברנדויין) אמר בתום המשחק: "הגענו למשחק בסיטואציה לא פשוטה לאחר מה שעברנו בשבוע שעבר ובכלל לאורך כל העונה. בשבילנו השחקנים לא היה דבר יותר חשוב מהדרבי, אני לא יודע מה היינו עושים אם לא היינו מביאים את הדרבי הזה. כל השבוע התביישתי להסתובב בעיר. זה הכל בשביל הקהל הנפלא שלנו, היום אני מאושר".

 

ברק ורד במשחק מצויין: "בשבילנו לא היה דבר יותר חשוב מהדרבי" (צילום: איתמר מורז)

 

יותם זיגדון, לאחר התבוסה של שבוע שעבר, נתן משחק מצויין ונרגש אמר בסוף המשחק: "אחרי הבושה של שבוע שעבר אני שמח שהצלחנו להמתיק לאוהדים את הגלולה המרה של כל העונה הזאת ולשמח אותם בדרבי. אני רוצה להקדיש את הניצחון לדובר הקבוצה אביחי לוי, שיהיה חג שמח ושבת שלום".

 

חלוץ הקבוצה עידו יוסף לא הצליח להסתיר את התרגשותו בתום המשחק. יוסף הונף על כתפיי חבריו השחקנים אל מול הקהל המאושר של שעריים, ודמעות של אושר נגרו מעיניו: "אני שחקן שמכיר את העיר רחובות כל כך טוב, המשחק הזה היה כל כך חשוב לאוהדים למועדון כולו, כדי למחוק עונה שהיתה מבחינתנו בושה וחרפה. היום התאזנו עם האוהדים וזה הדבר הכי חשוב, כי מכבי שעריים בלי האוהדים אין לה זכות קיום. באופן אישי אני לא רגיל להפסיד למרמורק, זה קרה לי רק פעם אחת ואני מקווה זו היתה גם הפעם האחרונה. היה משחק לחימה של כל השחקנים שנתנו מיליון אחוז כדי לנצח את המשחק, הוכחנו שאנחנו גברים ויש לב בקבוצה הזאת".

 

עידו יוסף: "הוכחנו היום שאנחנו גברים" (צילום: איתמר מורז)

 

ומילה לאוהדי מרמורק, יהירות והחלטה לא בוגרת אולי אף לא ספורטיבית, לתת לשחקני קבוצתכם לשחק במשחק דרבי ללא תמיכתכם ועידודכם יכלה ואולי אף עלתה לקבוצתכם ביוקר. נכון לא איבדתם את המקום השני, אך במשחק דרבי יש המון יוקרה עירונית ובצעדכם פגעתם בשחקניכם ולא באף אחד אחר. נקודה למחשבה..

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. מישהו ראה את הגמד ? (שערוקי 18-04-2014, 23:54)
    שמעתי שהוא מתחבא בלטרון שזה על כביש 1 אחרי שבילבל את המח על כביש 6..יכול להיות ששכחו אותו על המנוף ? חחחחחחחח
  2. ארז בנודיס שנה הבאה אתה כחול כי את שעריים מלידה (שעריים בנשמה 19-04-2014, 00:05)
  3. שעריים בלי שיניים (מרמורק 19-04-2014, 00:11)
    שעריים בלי שיניים שעריים מביישים את העדה
  4. חבל שלא מציגים את התמונה השלמה. (אחד ש... 19-04-2014, 00:30)
    אוהדי מרמורק החרימו את הדרבי מסיבה מסויימת. כמות הכרטיסים שקיבלו לא הספיקו אפילו למכירה למנויים בלבד (חצי מהמנויים יכלו לרכוש כרטיס). אוהדי מרמורק בחרו להישאר מאוחדים ולא לבחור אוהדים שיוכלו להגיע ואוהדים שלא. המשחק לא יפריד בינהם. הכח שלהם באחדות.
  5. אוהדי שעריים בהמות (אחד ש... 19-04-2014, 00:33)
    חבל שלא הוסיפו את ההתנהגות הביזיונית של אוהדי שעריים שירקו על שחקני מרמורק ואף זרקו כדור על איתם שמאי. דבר כזה בחיים לא היו רואים אצל אוהדי מרמורק. קהל גדול שלא מבייש את ליגת העל. אהבה בלי סוף. כתבה לא אובייקטיבית
  6. משחק מצוין של (אוהד 19-04-2014, 00:48)
    משחק מצוין של הבלם בן בריגה. הוכיח שמגיע לו לשחק בהרכב! המשך בדרך זו בן כל הכבוד! שעריים או מוות!!
  7. הגמד טס למדינת הגמדים לעשות שם את הרעש ומהומה שהתעייף לעשות כאן (שערוקי 19-04-2014, 00:52)
  8. חנן (גדי 19-04-2014, 02:03)
    תפסיק להתגורר כבר במגרש תבנו לו כבר מלונה
  9. כול הכבוד שעריים! (קרית גתי 19-04-2014, 03:35)
    כול הכבוד אחים שלנו גם אתם זיינתם את מרמודרק! בעזרת ה׳ עוד שנה אתם איתנו בלאומית! על זין זין מרמורק שירו איתנו על הזין מרמורק שאתה עצוב כול כך את מרמורק זרוק לפח שיר איתנו על הזין מרמורק!!!
  10. בושה איך שעדני התנהג כיבדו אותו והוא קילל ללא הפסקה (ראש לאנשי העצולה והזדון 19-04-2014, 05:15)
  11. יאלה ויאלה שעריים (כשנלחמים מנצחים כל הכבוד 19-04-2014, 06:31)
  12. כל הכבוד שערים (צהוב עולה 19-04-2014, 07:04)
    אוהבים אותכם בקרית גת בעזרת השם תעלו שנה הבאה רק לא יפו המגעילים
  13. איפה נתי יחיא וכל עיתונאי הבית מאתר גולר ??? (הגבוה משעריים הקדושה 19-04-2014, 07:41)
    עדיין לא נמצאה האבדה הקטנה באריזה האדומה והמכוערת !!!
  14. קרית גת אוהבים אותכם שנה הבאה נצטרף אליכם , מרמורק זה רק רחוב !!!! (שערוקי 19-04-2014, 08:51)
    כל הכבוד לשחקנים שלנו על הלחימה ויאללה שערייייייים !!!
  15. רק האגו של בנודיס מנע את העליה ללאומית תבדקו נתונים מאז (דרור 19-04-2014, 10:05)
    הגיע יוסי אמר למיטב זכרוני ללא הפסד וספיגת שער אחד ב 13 משחקים , נכון שיוסי שחק במשחק ההפסד בכ"ס אבל המאמן עשה שם את כל הטעויות . מדוע לא מחזירים את השחקן ? יש מספיק עונשים שניתן להפעיל חוץ מהשעיה
  16. שעריים אלופה (אבי 19-04-2014, 10:28)
    למה כל הזמן לחפש מאמן מנחם איריס לו מגיע הכבוד .אחרי שהעלה את שעריים ליגה ורואים כמה הוא אוהב את המודון
  17. התענוג הכי גדול הוא שאוהדי מרמורק יחזרו למחילות (מוריניו 19-04-2014, 11:46)
    כייף לנצח את שחקני מרמורק אבל כייף אדיר להביס את אוהדי מרמורק היהירים השחצנים
  18. המרמורקים אוהבים את עצמם יותר מאשר את השחקנים והקבוצה שלהם (מרמורק מביישת את העידה 19-04-2014, 12:08)
  19. אין על מרמורק, אביחי ממן האלוף!!!! (מרמורקי בנשמה 19-04-2014, 13:05)
  20. בהחלט אין על אביחי ממן, שחקן מוכשר (גיא 19-04-2014, 13:06)
  21. השינוי בשעריים (משה 19-04-2014, 15:04)
    השינוי בשעריים היה בבלמים בריגה שעלה במקום אזולאי שיחק באמת מהנשמה ונתן הכל על המגרש!! הוא וברקוביץ הרגו את ההתקפות של מרמורק. להחתים את שניהם לעונה הבאה
  22. האלימות שוב נצחה (אוהד 19-04-2014, 16:37)
    קהל אלים , מקלל , נוהם הערות גזעניות זורק כדורים על שחקני האצולה.. לצערי האלימות והטרור נצחו . הקהל של שעריים גרוע יותר מהקומץ של ביתר . אין להם כבוד למבוגרים . טוני מונטנה ההוא מהסרט המפורסם פני צלקת הבן של הרב
  23. שידור ברמה טובה מאוד (אחד שראה 19-04-2014, 16:45)
    אמנם היו קיטועים פעם ב10 דקות למשך כמה שניות אבל ללא ספק אחד מהשידורים הישירים הטובים שראיתי באינטרנט, אגב אני מהצפון...אצלנו יש לא מעט שידורים ישירים. יוזמה מבורכת!!!!
  24. נתי יחיא הוא האפיקומן לא מוצאים אותו עד היום (יגאל 19-04-2014, 18:02)
  25. המשך לתגובה 22 (האוהד 19-04-2014, 19:49)
    איך הבן של הרב משעריים (ארמלי מהנבחרת )מכנה את המרמורקים בפורים ארורים . זה הכל מתחיל מהחינוך בבית . תחבשו כיפות תגדלו זיפי זקנים תנשקו מזוזות אבל דרך ארץ לא היתה לכם , אין לכם ולא תהיה לכם . תקראו לנו יהירים שחצנים אנחנו שונים כי חונכנו אחרת
  26. כנסו מרמורק ... (מרמורקי גאה 19-04-2014, 20:54)
    אחחחח טמבלים קיבלתם 4 קיבלתם 2 בתחילת עונה קיבלתם 1 אתמול אתם אפסים אתם וחנן הבושה שלכם יאללה לכו שחצנים מגעילים .... רחובות כחולה שעריים מאז ומתמיד מי המבולגנים ????
  27. למנחם איריס (אבי שערוקי 19-04-2014, 22:24)
    אתה בנאדם ענק ואיך שהרמת את השחקנים משבוע שעבר . תחתים את חן ברקוביץ ותביא שתי מגנים וחלוץ טיבעי במקום עידו(עשה את שלו)
  28. שחקן מצויין הוא עובר אלינו עונה הבאה (ל18 ו19 20-04-2014, 01:38)
  29. מרמודרקים כנסו (שעריים לעד ! 20-04-2014, 10:03)
    בשקט בשלווה משפט אחד - לכו שבו בלול "בתרתי"
  30. חבריי המרמורקים-כנסו בבקשה (מרמורקי 20-04-2014, 11:39)
    חחח....סתתתתם! אני שערוקי! אז איך זה להפסיד בדרבי יא מסתננים? איך זה לחטוף כל דרבי גול מעוז ברנדווין? רחובות הייתה, נשארה ותמיד תהיה כחולה!!! ראי, ראי שעל הקיר, מי הקבוצה הבכירה בעיר??? שעריייייייייים!!!
  31. לאן נעלם המרמורקי המתחזה שרושם כל הזמן פאדידה וחג'ג'??? (שערוקי 20-04-2014, 15:56)
    עוז ברנדווין אומר לך משהו???
  32. לשערוקים (גדי 20-04-2014, 16:55)
    חחחח יחסרי שיניים מה אתם שמחים ימכוערים יערבים לא משנה מה יקרה אתם תמיד תראו אותנו מעלכם אם זה בעבודה ואם זה בהכל אז עשו טובה תחזרו לשוק שלכם ותפסיקו לזיין את המוח