"פחדתי מהגרוע מכל"

אבי מלכה מסכם עונה: על המעבר מדלייה לאסי גלבוע ("אני עד היום בקשר עם רושדי"), התקופה הטובה שעבר ("שמח ממה שהשגנו") והפציעה שהשביתה אותו ("הגיעה כשהייתי בכושר הטוב בקריירה") ולמעשה גנזה לגלבוע את חלום העלייה לפלייאוף. וכמו בכל שנה, אבי מלכה יודע שבמקום מסוים הוא התבזבז: "כולם אומרים שאני פספוס"

  • על ידי: ארז נעמן
  • 22-04-2014
  • 09:57
חלוצה של אסי גלבוע, אבי מלכה, סיים את העונה כבר לפני מספר מחזורים כשנפצע בברכו, ועל פי בדיקת ה-MRI שעשה התגלה שהוא סובל מקרע קטן ברצועה הצידית, לא משהו שמנוחה ומספר טיפולים לא אמורים לרפא.
 
אבי מלכה עבר העונה שתי קבוצות וארבעה מאמנים, כשהמעבר שלו ממכבי דליית אל כרמל לאסי גלבוע, היה אחד המעברים המפתיעים של העונה. אבי מסביר על ההחלטה: "במכבי דלייה בתחילת העונה חשבו רק על עליית ליגה ואני חושב שעשיתי צעד נכון שחתמתי שם. בהתחלה הכל היה טוב, הביאו רכש טוב, הביאו את פליקס נעים שעלה ליגה והוא מאמן מצוין ואז אחרי הבחירות שהם הפסידו, אז כנראה כבר לא היה להם עזרה מהמועצה וברגע שעזבתי את דלייה ידעתי שאני אגיע לאסי גלבוע שזה מקום שאני אוהב מאוד וכמובן אני גם חבר קרוב של אורן דניאל. הרגשתי צורך לתת מעצמי למועדון כי אסי לא שייכת לתחתית וסתם בשביל הידע הכללי, אני עד היום בקשר עם רושדי והוא בן אדם מדהים".
 
אבי מלכה במדי דלייה. "עד היום אני בקשר עם רושדי" (צילום: רמי גרידיש)
 
הייתה לך תקופה נהדרת באסי, כבשת שערים בקצב שאתה רגיל, ואז הגיעה הפציעה ואיתה גם הקבוצה איבדה את הסיכוי לפלייאוף.
"כן. לצערי הפציעה הגיעה דווקא כשהייתי לפי דעתי בכושר הכי טוב בקריירה זאת פעם ראשונה שאני נפצע ברמה כזאת. העונה לא שיחקתי 10 משחקים וזה לא קרה לי אף פעם בקריירה. זה מאכזב אבל אני מבטיח שאני אעבוד קשה ואחזור טוב יותר ורעב יותר. לגבי הגלבוע, זה מועדון גדול בליגה א' ומקומה חייב להיות כל עונה בצמרת אבל בהתחשב בנסיבות שהיו מתחילת העונה ובמצב שהקבוצה הייתה כשהגעתי אליה אני מבסוט ממש שהשגנו".
 
אתה כבר בן 30 וכל שנה נותן את התפוקה שלך. למרות שיש לך לפחות עוד 6 שנים לשחק, לרמות הגבוהות סביר להניח שכבר לא תגיע. יוצא לך לחשוב על זה לפעמים?
"תשמע ברור שיוצא לי לחשוב על זה עם עצמי שאם הייתי משקיע יותר בתור נער הייתי יכול להגיע רחוק יותר. עשיתי הרבה טעויות בקריירה שלי, אין ספק שזה היה חלום שלי אבל היום אני שלם מאוד במקום שאני נמצא בו. אני חושב שהיום אין הבדלי רמות בין ליגה א' לליגה לאומית".
 
אבי מלכה. "פחדתי שלא יהיה לי את הכדורגל הרבה זמן. זה הלחיץ אותי"
 
שלם זה בטוח, אבל התחושה, מה שיש לך בתוך רחבת ה-16 אין להרבה חלוצים. אבי מלכה זה פספוס?
"תשמע הרבה אנשים שאני מדבר איתם אומרים לי שאני פספוס ולאור השנים האחרונות שלי בליגה א' יכול להיות שבאיזה מקום אני מרגיש ככה".
 
כשנפצעת בברך, מה היה הפחד הכי גדול שלך?
"פחדתי שזה הגרוע מכל. מה שכל כדורגלן מפחד, שזה רצועה צולבת. אני יכול להגיד לך שלא ישנתי בשלושה שבועות שחיכיתי ל-MRI. בשבילי כדורגל זה הכל בחיים, אני אוהב את זה ברמות שאין לתאר, אני נהנה מההרגשה של הבקעת שער שזה פשוט מטריף אותי להבקיע שוב ורק המחשבה שאני אצטרך להיות בלי זה כל כך הרבה זמן הלחיצה אותי מאוד".
 
ברוך סער. "התקשרתי לברך אותו, אנחנו בקשר טוב" (צילום: לילך וייס)
 
עכשיו תוכל להתכונן בשקט ולהכין את עצמך פיזית לעונה הבאה.
"כן. כרגע אני עובר טיפולים אצל גיא תדמור ואני אחזור מוכן לעונה הבאה".
 
התקשרת לברך את ברוך סער על העלייה עם נשר?
"ברור. אני וברוך בקשר טוב. אני מעריך אותו מאוד והוא גם מאמן מצוין ומפה אני רוצה להגיד לו מברוק על העלייה. יש לי שם הרבה חברים ומגיע להם כל הכבוד על ההישג שהם עשו".
 
שחקני אסי חוגגים. "מרוצה ממה שהשגנו" (צילום: ירון כהן)
 
היית באסי, עברת למגדל העמק ולדליה רק בשביל לחזור שוב לאסי. תחנה אחרונה בקריירה?
"תשמע, אני נהנה באסי גלבוע. זה הבית שלי. אבל ממה שלמדתי בכדורגל אי אפשר לדעת מה יוליד יום. יכול להיות שפתאום יהיה איחוד או שפתאום לא יהיה תקציב גבוה ודברים יכולים להשתנות".
 
אתה חתום לעונה הבאה?
"כן, יש לי חוזה לעונה הבאה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. בוא לאילת (חריאן קטן 22-04-2014, 10:03)
    צריך חלוץ שקולע מ3 נקודות מחןץ לקשת כך אילת לא תרד..והמבין יבין
  2. שחקן ואישיות ענקית (שחקן 22-04-2014, 10:53)
  3. תחזיר את הכסף (שמעון חזות 22-04-2014, 15:02)
    זה יוצא בלגאן
  4. אוהבת אותך (רחלי סרויה 22-04-2014, 18:24)
    שחקן בכל רמ"ח אבריו הלוואי והיה לכולם את הכשרון שלו
  5. אתה בסך הכל רק עוקץ קבוצות ועד שבמאמנים רואים שאתה כנסו (מיסטר כדורגל 22-04-2014, 18:50)
    רק עושה הצגות לא מתאמן עושה את עצמו כל הזמן פצוע ואז כשנמאס למאמנים ורוצים לזרוק אותו מתברר שהוא לקח מהקבוצה את רוב הכסף בכל מיני טענות זאת העקיצה מי שלוקח אתו שיזהר
  6. ממה פחדת הרי כולם ידעו שאין לך כלום ואתה רק לא רוצה להתאמן (מכבי דליה 23-04-2014, 18:27)
  7. רק להפועל בית שאן (יוסי כהן 26-04-2014, 12:26)
    אבי בוא תהיה מלך