הפועל הרצליה מוכנה לנשר

מי שביקר באימוני הפועל הרצליה השבוע, ראה חדות, ריכוז ובעיקר הבנה גדולה של משחק מרכזי בליגה א' צפון. מאמנה של הרצליה, שאף אימן בעבר את נשר, תומר אסולין מוכן לקראת המשחק: "זה משחק חשוב, אך כמו כל משחק בליגה יהיה קשה"

  • על ידי: מורן קלפר
  • 22-10-2014
  • 15:42

יום שלישי, אמצע השבוע, בשעה 13:55 מתחילים להיכנס לחדר ההלבשה שחקני הפועל הרצליה. המאמן, תומר אסולין, יושב בכיסא שנקרא בפי השחקנים "כיסא המנג'ר" או "כיסא הבוס" תלוי במצב הרוח, חושב ושוקד על האימון שיתחיל בעוד כשעה. רפי כהן, מאמן השוערים, כבר מכין את קפטן הקבוצה והשוער הראשון, עידו לוי, שבעוד רבע שעה מתחילים את אימון השוערים. איתם מתאמן כמובן השוער השני של הקבוצה, רותם מור. בזמן שהשחקנים עדיין מתלבשים, אימון השוערים הארוך מתחיל עם מעט מאוד כדורים ברשת.

 

בחדר ההלבשה, שנראה יותר כמו חדר צבאי, חיילים פושטים את מדי צה"ל ועוברים למדי האימון של הקבוצה האדומה. חלק משחקני הקבוצה מתפרנסים רק מהכדורגל, חלקם בעלי עסק, חלקם ממלצרים, חלקם "מחלטרים" ולא מעט מהם – חיילים. אלה היחידים שמאחרים, מסיבות מובנות. כל שאר השחקנים מבלים ביחד בעיקר בבדיחות בחדר ההלבשה שבמשך כשעה, הדציבלים שלו לא יורדים מרמת ה"לא שמעתי מה אמרת אחי, תשאל שוב?".

 

שחקני הרצליה מתאמנים. (מורן קלפר)

 

לחלק גדול מהאווירה אחראים דור חי-חמו וניב עשור, שלא מעט שחקנים בקבוצה מציינים שחדר ההלבשה לא היה נראה ובעיקר נשמע אותו דבר בלעדיהם. ארבע ניצחונות מתוך ארבעת המשחקים האחרונים של הרצליה בוודאי תורמים למצב הרוח הנהדר בחדר ההלבשה. הקבוצה שהחלה את העונה בהפסד מול מכבי עירוני קריית אתא, שכחה מההפסד כבר מזמן. השחקנים נראים מגובשים ויותר מכל – נראים חברים.

 

מתרכזים במרכז המגרש. (מורן קלפר)

 

את האימון, אסולין מתחיל בהסבר ארוך בעיגול מרכז המגרש. הוא נותן דוגמאות מהמשחק יום קודם לכן (מכבי חיפה -מכבי תל אביב), מסביר, מלמד, השחקנים קשובים אליו וגומעים כל מילה. אין אפילו לחישה שמישהו ינסה להגניב או אחד שיפריע לו במהלך ההסבר.

בחימום שכולל את הקפות המגרש, השחקנים מרשים לעצמם לדבר, למורת רוחו של ה"בוס" אבל מרגע שמתחילים לעבוד, השחקנים נהיים רציניים לחלוטין. אסולין גוער בשחקנים ולא מרפה, דורש קצב, נגיעה אחת בכדור ולעשות את כל זה מהר. אם זה לא קורה השחקן יודע שהוא יחטוף צעקה. תוך כדי המשחקונים הוא עוצר את כולם, מדגיש הערות חוזרות ונודד רחוק בדוגמאות, אל ברצלונה. השחקנים שוב מקשיבים וההסבר חד, רציני ומעמיק.

 

צופה מהצד שלא היה יודע שמדובר בקבוצת ליגה א' והיה יושב באיצטדיון הנהדר, עם קצב האימון המהיר שמנסה ולעיתים מצליח להכתיב אסולין, בוודאי לא היה מנחש שלא מדובר בקבוצה מהליגה הבכירה. כל הזמן הזה, מלווה את כל השחקנים בעיניים אוהבות שמוליק, מנהל הקבוצה. או איך שהשחקנים מכנים אותו, "אבא שלנו". האחד שדואג לשחקנים לכל מה שצריך מחוץ למגרש ולכל מה שהמאמן צריך על המגרש.

 

לקראת המשחק ביום שישי מול עירוני נשר, מאמנה של הפועל הרצליה, תומר אסולין הגיב: "נשר היא אחת המועמדות המרכזיות לעליית ליגה העונה, שהעמידה קבוצה בתקציב פי 2-3 מהרצליה. כמו כן, זה מעין דרבי עבורי כי אימנתי במשך שנתיים את נשר והוא מועדון שיקר לליבי. בכלל, כל ההנהלה והצוות, חברים טובים ואכן הושקע בקבוצה כסף רב על מנת לעלות ליגה השנה. מבחינתנו,  זה משחק חשוב, אך כמו כל משחק בליגה יהיה קשה. נעלה על המגרש על מנת לנצח ולעשות את הכי טוב שלנו". 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. כל הכבוד! רואים עבודה מקצועית! (אהרון 22-10-2014, 16:04)
  2. אסוליןמאמן ענק,הכי מוכשר בארץ (הרצליההה 22-10-2014, 16:22)
    מתחילץ שנה אני אומר שזה המאמן הכי טוב שהיה לנו אי פעם קבוצה צעירה אטרקטיבית ממשומעת ומאומנת אןהבים אותך אסולין,חוזה ארוך טווח ותקציב ואנחנו בליגה לאומית מתאים לרמות הכי גבוהות
  3. רואים את ההתחזקות (ג׳ק 22-10-2014, 16:23)
    הרצליה ידרסו את הנשר!!
  4. מאמן ענק (נחום הרצליה 22-10-2014, 16:42)
    מאמן מס1 תותח
  5. תומר אסולין מאמן מס 1! (אלי 22-10-2014, 17:01)
  6. הרצליה לאיחוד (אליניב 22-10-2014, 17:41)
    כתיבה יפה אבל עד שלא יהיה איחוד בהרצליה אין עתיד
  7. כל הכבוד (איתמר 22-10-2014, 21:53)
    באמת כל הכבוד תומר מאמן מוכשר שמאמין בדור הצעיר כמו כן נותן הזדמנויות ומפרגן ולכן התוצאה היא כזאת השחקנים מחזירים לו בהתאם!!! הרבה בהצלחה ! כן ירבו מאמנים כמותך!
  8. תומר אסולין חי בהזיות מאמן שמתאים לליגת ילדים (מקס קריות 24-10-2014, 18:05)
  9. למקס (איתמר הרצליה 25-10-2014, 13:14)
    אין היה לך מסוג היתה מצדי ע לתומר מאמן מספר 1