אחרי חדרה, גם אולגה בצרות

עיריית חדרה החליטה כי תתמוך באולגה רק ב24 אלף ש"ח למשך כל העונה, סכום נמוך בהרבה מהדרוש להמשך קיום המועדון.

  • על ידי: מורן קלפר
  • 25-11-2014
  • 10:12

יום לאחר שפורסם ב"גולר" כי הפועל חדרה ככל הנראה תשחרר את בכירי שחקניה ואת מאמנה, גיל פישל, כתוצאה מקשיים כלכליים קשים שנכנסה אליהם, אוהדי הכדורגל בעיר חדרה ממשיכים לקבל בשורות מרות.

וועדת התמיכות של עיריית חדרה במועדוני הספורט קבעה כי מועדון ספורט עדי גבעת אולגה יקבל סכום של 24,000 ש"ח בלבד לעונה הקרובה, הדבר מעורר זעם גדול בקרב תושבי גבעת אולגה ואוהדי המועדון. 

 

 

אוהדי אולגה, כועסים מאוד. (מוראן פחמואי)

לשם השוואה, מועדוני כדורגל המייצגים שכונות שנמצאות בערים אחרות בסדר גודל של העיר חדרה, כמו: שעריים ומרמורק ברחובות, צור שלום בקרית ביאליק, הפועל נחלת יהודה, מ.ס שיכון המזרח בראשל"צ, כפר שלם בתל אביב, הפועל מחנה יהודה, מכבי עמישב פתח תקווה בפתח תקווה והפועל מורשה רמת השרון ברמת השרון, מקבלות תקציבים שנעים בין 300 אלף למיליון שקלים בעונה. .

 

יועצה המשפטי של מ.ס עדי גבעת אולגה יוסי שוקרון אומר, "אם אכן המלצות ועדת התמיכות היא נכונה, הרי שמדובר במכה אנושה לספורט בחדרה. עם כל הכבוד אני לא ראיתי בוועדה אנשים שמעורבים בספורט ומבינים את ההבדלים בין אגודות הספורט השונות , גוף קבע כי קבוצת נשים בליגה בת 10 קבוצות עם התעניינות מועטה זכאית לתמיכה רחבה יותר מקבוצה בליגה א' שמאות אם לא אלפים הולכים אחריה ומחזיקה קבוצות ילדים ונוער המהווים מסגרת לילדים  הוא חסר הבנה בסיסי בכל הנוגע לחלוקת התמיכות לאגודות הספורט בעיר. למעשה חברי ועדת התמיכות והחלטתם הוכיחו לי כי אינם מבינים לא את ההווי החדרתי, לא את תרבות הפנאי בחדרה ולא מבינים את גודל האחריות המוטלת עליהם. מדובר בהחלטה שמקפחת לא רק את קבוצת הכדורגל אלא את השכונה כולה. לא ברור מהם גרם לחברי הועדה לקבוע כי חברי מועדון קליעה זכאים לתמיכה כמעט כפולה מהכדורגל. לא ברור מה גרם לחברי הוועדה לקבוע כי כדורגל חופים וכדורגל אולמות יקבלו סכום גבוה יותר".

 

שחקני גבעת אולגה, עוד קבוצה בחדרה שוקעת לבעיות כלכליות. (לילך וויס)

 

ההאשמות לא נגמרות שם, שוקרון ממשיך, "איפה הפרופורציות? אין אלא להביע צער שאנשים שחלקם בכלל לא מחדרה והקשר שלהם לניהול או למעורבות באחת מאגודות הספורט יכולים להכריע מי ישרוד ומי יתפרק. אם אכן המלצת הועדה היא נכונה, עולות המון תהיות ושאלות באשר לשיקולי החלוקה שכן החלוקה מלמדת על מטרה מסוימת והיא פירוק קבוצת הכדורגל משכונת גבעת אולגה ופירוק  מחלקות הילדים והנוער. אנחנו נעשה עבודת מטה, נערוך השוואות עם רשויות אחרות ונפעל בכל הדרכים החוקיות על מנת שהחלוקה תהא שוויונית וצודקת גם על חשבון הקפאת חלוקת הכספים. מועדון ספורט אולגה זכאי להסבר מנומק על אופן קבלת ההחלטה , מדובר בכספי משלם המיסים ואני בטוח כי הרבה מאוד משלמי מיסים בעיר לא ישמחו לדעת כי כספי התמיכות מתקציב העירייה מופנים ומחולקים בצורה מגוחכת".

 

מקורבים למעודון מוסרים, "אנשים פועלים בכוונת זדון כדי לסגור את מועדון ספורט גבעת אולגה, ההחלטה האחרונה זה כבר יותר מידי. אנו לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים. נפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת לתקן את העוול, מסתבר שהיחס לשכונת גבעת אולגה כסוג ג' של העיר אינו זר לנו וההתייחסות למועדון הכדורגל המקומי רק מחזקת את התחושה שאנחנו צודקים. לא נוותר".

 

שחקן בקבוצה התבטא, "העירייה רוצה לתת מכת מוות לכדורגל באולגה, אבל אנחנו נילחם למען ילדי השכונה".

 

ללא ספק, ימים קשים עוברים על אוהדי הכדורגל בעיר חדרה, טענות מצד שתי הקבוצות החדרתיות כי העירייה תוקעת מקל בגלגליו של הכדורגל בעיר.

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. צביקה גנדלמן תתפטר (צביקה גנדלמן תתפטר 25-11-2014, 10:23)
  2. ההבדל הגדול הוא שאולגה לא משחררת שחקנים וכן עומדת בחוזים !!! (משה 25-11-2014, 12:07)
  3. אולגה לא מעניינת אף אחד צריך לפרק אותם (מציאותי 25-11-2014, 16:17)
  4. תגובה ל-3 ומה עם הפועל חדרה הם מכן מעניינים אותם לא צריך לפרק (אולגאי 25-11-2014, 21:20)
  5. 3 המציאותי לפי מה שאתה אומר צריך לפרק את כל הליגות הנמוכות (חובב ספורט 25-11-2014, 21:22)
  6. לחדרה יש מיתקן מחלקת נוער עבר מפואר לכם חוץ מצרות אין כלום (תגובה לי4 ו-5 26-11-2014, 21:44)