מגרש אלים: ג'סר אל זרקה

מקום שבו האלימות חוגגת ממשחק למשחק, הן במגרש והן בחוץ, לרוע המזל זה נגמר בפציעה של אוהד אחד מתוך מאות. תומר מרקוביץ מדבר לאחר התקרית

  • על ידי: אדיר נמרוד כץ
  • 23-12-2014
  • 11:43
זה היה במחזור השמיני של ליגה ג' שומרון, מ.ס חיפה רובי מתארחת אצל הפועל בני ג'סר אל זרקה, עוד משחק טיפוסי שעל הנייר הוא קל לחיפה. כבר בדקה ה- 35 רובי חיפה הובילה 2:0 על ג'סר.
 
היה נראה שג'סר כבר חזרו, אך השופט פסל שער מנבדל והרוחות התחילו לבעור, כמה דקות לאחר מכן מ.ס חיפה כובשת את השלישי מרגלו של כפיר לייבוביץ ואז הגיע הסימן הראשון, "מטח אבנים קל" הגדירו את זה ככה האוהדים שהגיעו לצפות במשחק.
 
"המבוגרים הרחיקו אותם במחצית ואז היה קצת שקט", מספר אוהד מסור של הקבוצה. בדקה ה- 61 זה כבר היה האות, שגיא חייט כובש את הרביעי, האוהדים שרו את השיר הקבוע שלהם "מרלן" ושוב, מטח אבנים לעבר הקהל האדום.
 
כמות אוהדים גדולה מצד האדומים מחיפה, במזל נגמר רק בפציעה קלה של אוהד אחד (צילום : באדיבות עיר הפועלים)
 
"אבן אחת כמעט פגעה במישהו לידי, אבל הזהרתי אותו והוא התחמק. אבן שנייה פספסה אותי בסנטימטרים, את השלישית ראיתי שניה לפני שהיא פגעה בפניי ונפלתי על הרצפה", מספר תומר מרקוביץ, אשר נפגע מהמטח אבנים. "מיד קפצו עליי 4 אוהדים שלנו, סחבו אותי רחוק מהגדר המפרידה, האוהדים שלנו צרחו לשחקנים לרדת מהמגרש אבל הם לא ממש הבינו מה קרה". המשיך שלחזר מרקוביץ.
 
לאחר שהגיעו כוחות מג"ב ומד"א לאזור, הפסיקו אותם פורעים לזרוק אבנים, אך גם פה יש מחדל, תומר לא קיבל את הטיפול הראוי כאשר מנהל האירוע כנראה הסתחבק עם כונן מד"א ואמר לו "שהכול בסדר" ופנה אל מרקוביץ בבקשה ש"אל תגיש תלונה" ולכן הוא החליט שלא להגיש תלונה על המקרה כי באותו רגע נתקף הלם ולא חושב שבאמת יעשו עם זה משהו.
 
בסוף המשחק, פינו את הקבוצה מדרך צדדית (דרך הים) על מנת שלא לעבור דרך העיר מסכנה וזו עוד אחרי שביקשו מהקבוצה לחכות מספר דקות במגרש כדי שיוכלו לפזר את אוהדי הכפר. בנוסף, השופט עצר את המשחק למספר דקות ואף רשם בדוח את זריקת האבנים. ג'סר אל זרקה נקנסה ב 1000 ש"ח ומשחק ללא קהל, עונש קל שלא מרתיע אף אחד ורק נותן יד לפורעי נוספים לעשות את אותם המעשים.
 
תומר מרקוביץ מימין, לפני שנפגע מהאבן (צילום : באדיבות עיר הפועלים)
 
מרקוביץ מספר: "ממש התחננו בפניי שם מעדיף שלא להגיד מי, הייתי גם די בהלם ממה שקרה, די ניצלו את זה".
 
 איך הרגשת באותו רגע ?
 "בהתחלה בעיקר הלם, כאב לי באיזור המכה ואחרי המשחק גם הראש כאב לי"
 
למה עכשיו את לא מגיש תלונה ?
"אני טס אוטוטו לכ אוכל להתעסק עם זה, די הבנתי שלא באמת יעשו עם זה משהו".
 
למי שביקר או שיחק בג'סר אל זרקה יודע; שזהו מגרש באיכות טובה אך הבטיחות שם לקויה בחסר, חורים מתחת לגדרות, היציעים שמשם אוהדים יכולים להכניס כל מני דברים מבעד לאבטחה.
 
עוד שני משחקים שזכורים באלימות מחוץ למגרש ע"י תושבי הכפר, הפועל טירת כרמל נגד מ.ס חיפה רובי שפירא כאשר התושבים זרקו אבנים על האוטובוס של טירת הכרמל והלכו בינם לבין עצמם מכות. במשחק נוסף, הפועל טירת כרמל מתארחת בג'סר אל זרקה, מכוניות של שחקנים נרגמו באבנים והנהלת הקבוצה המארחת נאלצה להעביר חלק ממי שנשאר בדרך צדדית.
 
האם ההתאחדות תתליט לשים לב, שזהו מגרש מסוכן באזור מסוכן וקיום משחקים בו היא סכנת נפשות? זאת נדע בעתיד.
 
מנהלה של מ.ס חיפה רובי שפירא, פאר שמילוביץ: "אנשי ההנהלה היו בסדר ואיתם יש לנו קשרים מצויינים. ביציע היו מכות רצח בתוך עצמם ושסיימו החלו בזריקת אבנים לעבר הקהל שלנו".

הוסף תגובה
תגובות
  1. לסגור מיידית את המגרש (עמית 23-12-2014, 12:40)
    הייתי במשחק, אין מקום לקבוצה כזאת בליגה, יש לסגור את המגרש ולפרק את הקבוצה, ומייד
  2. מסכנים הפועל חיפה (אשרי תמימי דרך 29-12-2014, 01:07)
    המאמן הסכסכן שלהם שילהב את הקהל המקומי המופרע ומי נפגע מזה? הקהל האדום המדהים.. איך עמותה עם תקציב של מאות אלפי שקלים לוקחת מאמן שכונה שעולה ליגה בלי לאמן?