נפלאות הגביע: הסיכומים

מפעל גביע המדינה, לעולם לא מאכזב. שלוש סינדרלות יש לנו בדמותן של גבעת אולגה, מ.כ חולון ובני אילת. בני יהודה ובני לוד עלו לשלב הבא, מעלות המנוסה במפעלי הגביע, הצטרפה לסינדרלות. שיכון המזרח, כפ"ס, מרמורק , הרצליה, מגדל ואחי נצרת בשלב הבא

  • על ידי: אביחי חיים
  • 24-12-2014
  • 10:34

אוי כמה התגעגענו למפעל גביע המדינה. עזבו את הקלישאות, באמת שבמשחק אחד בגביע הכל אבל הכל יכול לקרות. כך נכחו לדעת גבעת אולגה מליגה א', מ.כ חולון מליגה ג', ובני אילת מליגה ב', אשר גברו על יריבות מהליגה הלאומית וליגה א', הלוא הם הפועל רמת גן, קרית גת, ואסי גלבוע אשר מודחות מהגביע בבושת פנים. 

 

אין ספק שההפתעה הכי גדולה עד כה, התרחשה במשחק בין בני אילת לקרית גת. בני אילת הינה קבוצת צמרת בליגה ב', אירחה את עירוני קרית גת אשר ממוקמת בצמרת הטבלה בליגה הלאומית. ידוע לכל מי שחווה את המשחקים באילת, שזהו מגרש קשה ביותר עם רוחות חזקות המשפיעות על מהלך המשחק. זדה יודע זאת היטב מניסיונו בליגה א', אך היום גם הניסיון לא עבד לטובתו. גל אסולין העלה ליתרון בדקה ה-72 את האילתים, וקבע את "ה-סנסציה" הגדולה של גביע המדינה. הקבוצה הדרומית של ישראל, בני אילת, מדיחה את עירוני קרית גת מגביע המדינה.

 

שחקני בני אילת, מחכים לראות מול מי יוגרלו בסיבוב הבא. (-יהודה בן יתח-"יוד צילומים אילת")

 

ההפתעה השנייה, הגיעה מהצפון הרחוק. אסי גלבוע שנמצאת בתחתית טבלת ליגה א' צפון, אירחה את מ.כ חולון המוליכה הגאה של ליגה ג' מרכז. ב-20 הדקות הראשונות במשחק, אסי גלבוע השתלטה על  המגרש ואבי עמר כבש צמד שערים, אשר הציבו אותה במצב נפלא לקראת המשך המשחק. בדקה ה-21 חן מלכה חזר לכבוש, וצימק את התוצאה. בני שרקט השווה את התוצאה 20 דקות לקראת סיום 90 הדקות. אבי עמר במשחק מדהים, כבש שלושער אדיר, אך שתי דקות לאחר הזמן החוקי, רועי גליקשטיין השווה את התוצאה ל-3:3 מדהים, והקבוצות הלכו להארכה של 30 דקות.

 

מ.כ חולון חוגגת עליה לשלב הבא, לאחר משחק ענק. (באדיבות: אתר one) 

 

5 דקות בהארכה, ליאור אסמרה הימם את כולם וקבע מהפך 4:3 לחולון. שתי דקות לסיום המשחק, עומרי אלמקייס החזיר את התוצאה על כנה, רבותיי הולכים לפנדלים. שתי הקבוצות כנראה התאמנו טוב מאוד על הפנדלים, כאשר הגיעו ל-3:3 לאחר שכבשו מהנקודה הלבנה. שחקנה של אסי גלבוע, רם סופר, לא עמד בלחץ והחמיץ. מוסא בן חיים שחזר את הבעיטה ממשחק הגביע הקודם, והעלה את מ.כ חולון לשלב הבא על חשבונה של אסי גלבוע.  

 

הפועל באקה אל גרביה אירחה את מעלות תרשיחא, הזכורה לנו היטב ממסע הקסם שלה במפעל הגביע אשתקד. הפתיחה הייתה כולה של מעלות, אשר לאחר 18 דקות עלתה ראשונה על לוח התוצאות ע"י וואיל חירבאווי. במחצית השניה, אבי ספרא המשיך את החגיגה של מעלות שכבש בדקה ה-56. תאאר כיתאני מבאקה, ניסה לצנן מעט את החגיגות שכבש 13 דקות לסיום, אך בר כהן חתם את הסיפור בדקה ה-90 והעלה את הסינדרלה מהשנה שעברה, אל השלב הבא.

 

שיכון המזרח מליגה א', אירחה את מ.ס באר שבע מליגה ב'. הבאר שבעים עשו לא מעט צרות לשיכון המזרח, אך חלוצה של שיכון המזרח, דניאל בלומנפלד, הילד המוכשר מראשון לציון מעלה את השיכון לשלב הבא בדקה ה-78 ונותן הרבה אוויר לשיכון המזרח שמא, היו עלולים ליפול ל-"מלכודת הסינדרלות". 

 

דניאל בלומנפלד, העלה במו רגליו את השיכון לשלב הבא. (אביחי חיים)

 

הפועל מרמורק אירחה את בית שאן. במשחק די משמים שתי הקבוצות, הובילו את המשחק להארכה שבסיומה הגענו לדו קרב פנדלים. עוד לפני כן, יוסי פליקר ראה את האדום בדקה ה-95, למרות מחאותיהם של אנשי מרמורק שלא אהבה בלשון המעטה את ההרחקה. בסיום, מרמורק מנצחת בפנדלים 3:4 ועולה על חשבונה של בית שאן לשלב הבא בגביע המדינה. 

 

הפועל מרמורק, חוגגת כל הדרך לשלב הבא במפעל. (רפי נחמיאס)

 

קרב על טהרת ליגה א', הפגיש את מגדל העמק מול מכבי דלית אל כרמל. מגדל העמק עלתה ליתרון כפול לאחר 22 דקות של משחק, ע"י לידור כהן ועידן בלסטרה. דלית חזרה למשחק בדקה ה-50 מפנדל של איימן אבו סאלח. 10 דקות לפני שריקת הסיום, מגדל העמק חתמה את התוצאה עם שער נוסף של לידור כהן ועלתה לשלב הבא. 

 

בני לוד פגשה את הכח עמידר ר"ג, לקרב על טהרת הליגה הלאומית. רק בדקה ה-89 הגיע השער הראשון במשחק והאחרון. בני לוד עולה ליתרון בדקות קריטיות לאחר שער נחוש של יחיא עיסא ועולה לשלב הבא. 

 

אזברגה עולה שלב. (באדיבות אתר ONE)

 

הפועל רמת גן הלוהטת של הליגה הלאומית, אירחה את גבעת אולגה הצנועה מליגה א' צפון. בדקה ה-6 במשחק, גבעת אולגה מקבלת פנדל מוצדק, ובועם הפנדלים הקבוע, אדם לם עם השמאלית מעלה את גבעת אולגה ליתרון מפתיע, בשלב מוקדם במשחק. 5 דקות למחצית, רמת גן משווה את התוצאה מהנקודה הלבנה, ע"י דידייה ברוסו. הסתיימו 90 הדקות, ושתי הקבוצות הלכו להארכה ומשם לדו קרב פנדלים. בסיומו, גבעת אולגה מדיחה את הפועל רמת גן וקובעת סנסציה נוספת במפעל הגביע.    

 

צחי אילוז יחד עם גבעת אולגה בשלב הבא. (יח"צ) 

 

מכבי הרצליה אירחה את בית"ר טוברוק מליגה ג'. הרצליה החלה את חגיגת השערים כבר בדקה ה-6 ע"י אבי חי. אדריאן פרננדס המשיך עם שער משלו לאחר 3 דקות. אוראל אדרי כבש את השלישי של הרצליה. דור הלוי המשיך להתעלל בטוברוק ואוראל אדרי כבש את החמישי לזכותה של הרצליה וחתם את תוצאת המשחק. 

 

עירוני טבריה אירחה את הפועל כפ"ס לקרב של שני העולות החדשות לליגה הלאומית. בדקה ה-19, הירוקים של כפ"ס עלו ליתרון ע"י אורן ניסים. דקה לפני שריקת המחצית, ברנקו מיכאלוביץ' מכפיל את היתרון לזכותה של כפ"ס. בדקה ה- 49 במחצית השנייה במשחק, שלום עקיבא החזיר את טבריה למשחק. בדקה ה-67 מי אם לא שלום עקיגא, כובש מהנקודה הלבנה ומשווה את התוצאה. הסתיימו 90 הדקות, ושתי הקבוצות הלכו להארכה ומשם לדו קרב פנדלים. בסיומו, הפועל כפ"ס עלתה לשלב הבא על חשבונה של עירוני טבריה.    

     
אורן ניסים חוגג את השער ואת העלייה לשלב הבא. (באדיבות אתר one)

 

בני יהודה הממוקמת במקום הראשון בליגה הלאומית, אירחה את מכבי צור שלום מתחתית ליגה א' צפון. בדקה ה-9 בני יהודה הראתה שפערי הרמות הם גדולים ביותר. 10 דקות מפתיחת המשחק, פדרו גלבאן, העלה את בני יהודה כצפוי על לוח התוצאות. עוז ראלי, מכפיל את היתרון בדקה ה-24 במשחק. 30 דקות מהפתיחה, גל צרויה משלש את התוצאה לזכותה של בני יהודה. גיל יצחק היה עם הרביעי. בדקה ה-46 גל צרויה כובש צמד במשחק וזה כבר 5-0 לזכותה של בני יהודה. גיל יצחק עושה את השישי במשחק. בדקה ה-86 בר אהרוני משלים את השביעי וחותם את התוצאה.      

 

בני יהודה, עולה לשלב הבא בקלות. (באדיבות אתר one)

 

אחי נצרת אירחה את הפועל ירושלים. בדקה ה-53 הרשת מתעוררת לחיים בעזרתו של עידו אקסברד, מעלה את אחי נצרת ליתרון במשחק. בדקה ה- 90 אקסברד משלים צמד ומעלה את אחי נצרת לשלב הבא. 

 

עידו אקסברד, נותן הצגה ומעלה את אחי נצרת שלב. (באדיבות אתר ONE)

הוסף תגובה
תגובות
  1. השוער (אולגאי 24-12-2014, 12:42)
    טליאס אתה מספר 1כל היציאות מתוזמנים ומדויקים נגד החלוצים של ר"ג.
  2. אילת קיבלה מעות חנוכה מזהב (מוטי 24-12-2014, 13:37)
    וקרית גת... דמעות חנוכה