לאחר 50 שנה: קבוצת הכדורגל בית"ר עפולה על סף פירוק

העירייה מסרבת להעמיד לקבוצה מגרש לקיום משחקי בית בטענה לרישום מאוחר ולעומס במגרשים. בקבוצה דוחים הטענה: "זה סכסוך אישי ויש מי שעומד על הרגליים כדי שלא נשחק"

  • על ידי: יצחק סולומון
  • 09-10-2019
  • 21:04

בית"ר עפולה, קבוצה קהילתית הקיימת כבר כ- 50 שנה, נמצאת על סף פירוק, בשל חוסר רצונה השל עיריית עפולה להקצות לה מגרש לקיום משחקי ליגה. משחקה של הקבוצה נגד איכסל, במסגרת גביע המדינה בוטל בשל היעדר מגרש ביתי, הקבוצה ספגה הפסד טכני, הועמדה בפני וועדת המשמעת של ההתאחדות ונקנסה ב- 1000 שקל בפועל ו- 3000 שקל על תנאי, סכומים גבוהים עבור קבוצה שאינה מתוקצבת.

במחזור הליגה הראשון הם לא שיחקו משום שהקבוצה היריבה התפרקה. ביום שישי אמור להתקיים המחזור השני נגד אום אל פאחם, והקבוצה ככל הנראה לא תופיע. בקבוצה מתכנים להודיע להתאחדות לכדורגל על פירוק. "אין לנו כוח להילחם", אומרים בקבוצה שהוקמה על ידי שלום צרימי ומנוהלת כיום על ידי בנו זוהר צרימי. ברוב ייאושם וכדי לעורר הד ציבורי קיימה הקבוצה את אחד מאימוניה על הדשא ליד העירייה, מה שהגביר את זעמם של אנשי העירייה נגד הקבוצה. "אנחנו קבוצה שבאים אליה מאהבה. אנחנו לא בנויים למלחמות", אומרים בבית"ר עפולה.

 

מנהל, מאמן ובעל זכות חתימה בקבוצה, נדב באבי, שהגיע מבית שאן אומר: "העירייה אומרים כי נרשמנו מאוחר והמגרשים תפוסים. אנחנו חושבים שזו תשובה מצוצה מהאצבע. כשהיה מגרש אחד כל העולם היה משחק עליו. היום יש שלושה מגרשים ולנו אין מקום? אני יודע שזה סכסוך אישי ויש מי שעומד על הרגליים כדי שלא נשחק".

חשבתם על להשכיר מגרש?

"חשבנו על זה, זו אפשרות שעלתה אבל אנחנו קבוצה שלא מתוקצבת ואין לנו ספונסר. לשלם 3000-4000 שקל להשכרת מגרש זה לוקסוס עבורנו".

בעירייה טוענים שבעונה שעברה הקבוצה התפרקה...

"חד משמעית אני לא מכיר דבר כזה. לא היינו פעילים, לא שיחקנו אבל לא התפרקנו. העונה כבר בתחילת אוגוסט נרשמנו לליגה למרות שהליגה התחילה באוקטובר".

בעירייה טוענים שהם בודקים לאן הגיעו 40 אלף שקל שהועברו אליכם בשנה שעברה.

"את השאלה הזו צריך להפנות לזוהר צרימי. אין לי מושג ופעם ראשונה שאני שומע את הסיפור. לא שמעתי על זה".

 

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: ״בית״ר עפולה תוקצבה בשנה שעברה בסכום של 40 אלף שקלים ומיד לאחר מכן פורקה. הנושא נמצא בבדיקה ואם יימצא שנעשתה עבירה יוגשו תלונה במשטרה ותביעה בבית משפט. השנה הם הוקמו מחדש ונרשמו מאוד מאוחר להתאחדות לכדורגל ולתכנית העבודה למגרשי הכדורגל שכוללת את הפועל עפולה, שבע קבוצות מחלקת הנוער ועוד קבוצות ילדים רבות ואת המקום הפנוי שנותר קיבלה קבוצת וותיקים של הפועל עפולה שהוקמה השנה ונרשמה בזמן. לאחר שיתקבלו מסקנות הבדיקה לאן נעלם התקציב בשנה שעברה, מוזמנים נציגי בית״ר עפולה לנסות שוב בעונת המשחקים הבאה״.

הוסף תגובה
תגובות
  1. קבוצה של ‏מאפיה (עירוני אשדוד 09-10-2019, 22:57)
    ‏חייב חקירה שם כל ‏הקומבינות של טל ושובל ‏ורואה חשבון חקירה חקירה חקירה חקירה
  2. קשקושים (מרמורקי חכם 10-10-2019, 01:08)
    שומו שמיים ותרעד הארץ. מי ישמע יש בכלל אוהדים לקבוצה כזאת