הורחק ל 12 שנים מהמגרשים, ובגיל 54 חוזר לכדורגל

ליגות הכדורגל הנמוכות מספקות לנו לא מעט רומנטיקה ורגעי כדורגל מרגשים, אבל גם סיפורים שנשמעים כאילו נשלפו מתוך סרט. אחד מהם הוא של אייל עמר, שהורחק ל-12 שנים מהמגרשים לאחר שנגח בשופט במהלך משחק, וכעת סיים לרצות את עונשו. ביום שישי הקרוב הוא ישוב למגרשים במדי הפועל רמלה מליגה ג' , הפעם בגיל 54

  • על ידי: לירן ביטון
  • 15-12-2020
  • 14:11

בשנת 2008 הפועל רמלה הייתה קבוצת אמצע טבלה טיפוסית בליגה ג', ואייל עמר שיחק במדיה כשהיה בן 42. באחד ממשחקי הליגה היא פגשה את מכבי "קבילו" יפו , קבוצת האוהדים שהוקמה מחדש ובין שחקניה היו אז אביבי זוהר, יוסי אבוקסיס פליקס חלפון ועוד. למגרש בבת ים הגיעו אלפי אוהדים כדי לצפות במפגש בין הקבוצות. מי ששובץ לנהל את המשחק הוא השופט זיו אדלר, אז שופט ליגה לאומית והיום שופט VAR עם קריירת שיפוט ארוכת שנים. התקרית הדרמטית במשחק הגיעה במצב של 0:3 למכבי "קביליו" יפו, ובו שלף אדלר כרטיס אדום לעמר, שהגיב בזעם וניסה לנגוח בשופט.

 

אייל מה גרם לך לנסות ולנגוח בשופט זיו אדלר?

"עברתי כמה שחקנים הגעתי עד למגן ועקפתי אותו, הוא עשה לי חסימה ונפלתי. השופט שרק בגלל עברה נגדי, וזה היה אמור להיות הפוך. מספר עמר ומוסיף: ״לא הבנתי למה הוא שורק ומוציא לי אדום."

 

מאותו הרגע המשחק התפוצץ והתחיל בלאגן במגרש. מי ששילם את המחיר היה עמר, שנלקח לחקירה במשטרת בת ים. "המשפט שלי נמשך שלוש שנים, וביום גזר הדין השופט פשוט שאל "כמה כמה נגמר המשחק?" עניתי לו 3-0 ושהמשחק התפוצץ, אז הוא אמר לי " 500 ₪ קנס כדי שלא תנגח יותר בשופט."  במקביל למשפט הפלילי שהתנהל מולו, עמר נשפט בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, והורחק ל12 שנה מהמגרשים. "לא האמנתי שאקבל עונש כזה, זה עונש חסר תקדים, בדקתי ולא היה דבר כזה"

 

אתה חושב שהחמירו איתך?

"אני לא חושב שיתנו אי פעם לשחקן עונש חסר תקדים כזה, זה בלתי נתפס אבל גם תלוי במצב רוח של השופט. שמעתי על שחקנים שעשו דברים ולא קיבלו 12 שנה. אני לא יודע מה היה בתקופה ההיא שהחמירו איתי."

 

ביום שישי הקרוב ואחרי שסיים לרצות את עונשו, עמר ישוב למדי הפועל רמלה אחרי 12 שנים מחוץ למגרשים, וגם בגיל 54 התשוקה למשחק לא עברה לו. "12 שנים זה הזוי, אבל מה שיותר הזוי מהעונש זה שאני חוזר לשחק. ידעתי תמיד שאני אחזור לכדורגל, זו הנקמה המתוקה שלי ורק חיכיתי לרגע הזה."

 

אתה מתחרט על המקרה?

"אני מצטער. זה לא היה צריך לקרות בכלל וזה היה בלהט הרגע. אני אדם חיובי, אני לא קרימינל. ראיתי הרבה שחקנים שהשתוללו ופגעו בשופטים, אצלי זה הפך להיות פלילי. שילמתי את המחיר ואת העונש שלי ואני יוצא לדרך חדשה, אומנם עם שיער לבן, אבל דרך חדשה."

 

בעיר רמלה איתה מזוהה השחקן המנוסה, יש שמחה גדולה לקראת חזרתו למגרשים. ובמשחק הקרוב צפוי להיערך טקס לקראת חזרתו של עמר למגרש, בנוכחות ראש, והעיר משפחתו ומכובדים נוספים.

אייל עמר חוזר למגרשים בגיל 54 . צילום: יח"צ

הוסף תגובה
תגובות
  1. מיותר לחלוטין (סן 15-12-2020, 16:10)
    איזה פרס מגיע לאחד שפוגע בשופט צריך להיות מרוחק לצמיתות
  2. משחק איתו כול יום רביעי בותיקים (איתן חיים 15-12-2020, 16:39)
    מגיע לחבר אייל עונש כבד אפילו שאני אוהב את אייל כדי ששחקנים אחרים לא יעשו דין
  3. שקרים מפה ועד להודעה חדשה (יפואי 15-12-2020, 16:48)
    רמלה היתה קבוצה דיחה שעשה צחוק מעצמה כדי להרגיז את ראש עיריית רמלה, יואל לביא. לא עשתה נקודות, חטפה 10 כל משחק. השחקן כיסח שחקן אחר, השופט שרק נגדו והוא ירק לעבר השופט שהוציא לו אדום. השחקן ניגח ונגח בשופט בקטנה. התפלאנו שהוא לא הורחק לצמיתות אבל כנראה שבית הדין לא חשב ששחקן בן 42 יחזור לשחק בגיל 54.
  4. זה לפחות חודש עבודות שירות יצא זול 500 ש"ח . (דני 15-12-2020, 16:54)
  5. ממש פושע (חוסן 16-12-2020, 05:07)
    איזה מתנה מגיע לאיש כזה צריך לנדות אותו מהחברה קרימינל חסר תקנה לכלא במיידי למשך 15
  6. עים היה ערבי (חוסני 16-12-2020, 11:01)
    היה ניכנס לכל החיים לכלא ממש פרוטקציה בושה וחלימה תתביישו לכם איפה ואיפה יהודים חרה