סיכום בלאומית: ריינה ונס ציונה עלו לליגת העל, רעננה ירדה לליגה א'

שערים דרמטים, מהפכים ופנדלים מוחמצים, אי אפשר היה לבקש יותר ממה שמחזור הסיום של הליגה הלאומית נתן. בני ריינה ניצחה 2:0 את הפועל אום אל פאחם ועשתה היסטוריה. נס ציונה גברה 2:1 על בני יהודה ועלתה גם היא, זאת לאחר שמוטי מלכה החמיץ פנדל בדקה ה-90 שהיה שולח את כפר קאסם לליגה הלאומית. שער של אוהד אלמגור בתוספת הזמן הוריד את רעננה לליגה א' ושלח את ראשון לציון למשחק המבחן מול כפר שלם.

  • על ידי: אורי בן נון
  • 06-05-2022
  • 19:54

פלייאוף עליון: 

 

בני ריינה - הפועל אום אל פאחם 0:2 

 

מה עוד כבר אפשר להגיד על אחד מהסיפורים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי? בני ריינה, זאת שקיימת בסך הכל מאז  2016, זאת שבסך הכל שיחקה את עונתה הראשונה בליגה הלאומית העונה, זאת שמאחוריה עומדת מועצה מקומית בעלת בסך הכל 19,000 תושבים, ריינה הזאת היא בליגת העל ובעונה הבאה תגיע לאצטדיונים כמו טדי ובבלומפילד ותפגוש את אריות הכדורגל הישראלי. שערים של חוליו סזאר (36) ואמיר עגייב (84) העניקו לריינה את הניצחון ואת המקום הראשון בליגה הלאומית. 

 

ריינה בליגת העל!  (צילום: חג'אג' רחאל)

 

 

סקציה נס ציונה - בני יהודה תל אביב 1:2 

 

אם היו אומרים לנו בתחילת העונה שהקבוצה הכתומה שתחגוג עלייה לליגת העל בבלומפילד זאת נס ציונה, אף אחד לא היה מאמין. הקבוצה של ניר ברקוביץ' הציגה כדורגל התקפי ונהדר והיא בצדק תהיה בליגת העל בעונה הבאה, אחרי שירדה ממנה לפני שתי עונות. נס ציונה שהייתה צריכה לנצח בתוספת איבוד נקודות של כפר קאסם כבשה ראשונה משער של איתי רוטמן בדקה ה-39, דודו ביטון, מלך שערי הליגה (18 שערים) הכפיל בדקה ה-81 ואלמוג בוזגלו רק צימק בדקה ה-87. המשחק בכפר קאסם הסתיים ב-1:1 קצת לפני שריקת הסיום בבמלומפילד ששנתנה את האות לפתיחת החגיגות של נס ציונה.

 

הפועל כפר סבא - מ.ס כפר קאסם 1:1

 

המשחק הכי דרמטי של המחזור, וכנראה גם הכי כואב נוכח הכמות הנפלאה של אוהדי כפר קאסם שהגיעו לכפר סבא לראות את קבוצתם רושמת עלייה היסטורית, אך יצאו מאוכזבים. כפר קאסם נקלעה לפיגור כבר בדקה ה-29 משער נהדר של סתיו טוריאל, אך השוותה כבר אחרי 5 דקות מבעיטה של מוטי מלכה. בדקה ה-60 כפר סבא קיבלה פנדל, צליל חתוכה סיפק הצלה גדולה לבעיטה של גיל יצחק והפיח תקווה בשחקניה ואוהדיה של כפר קאסם.

בדקה ה-90 הייתה זו כפר קאסם קיבלה פנדל משל עצמה. מוטי מלכה, כובש השער הראשון, היה צריך לכבוש על מנת להעלות את קבוצתו לליגת העל, אך הוא בעט רע והכדור נהדף. כפר קאסם המאוכזבת נשארת רק עם המחמאות אחרי עונה גדולה. 

 

פלייאוף תחתון: 

 

הפועל רעננה - הפועל ראשון לציון 2:1 

 

ראשון לציון כבר הייתה רגל וחצי בליגה א'. הקבוצה שהגיעה למחזור הסיום כשהיא מתחת לקו האדום וכשהיא חייבת ניצחון על רעננה על מנת להישאר בליגה, הייתה רחוקה מלהיות טובה היום. 

 

רעננה נראתה טוב יותר ברוב דקות המשחק וגם נהנתה מתמיכה של קהל ביתי ביתי שהגיע בכמויות גדולות ביחס למה שאנחנו רגילים לקבל מרעננה. בן אז'ובל כבש לזכות רעננה בדקה ה-63 והיה נראה שהיא בדרך הבטוחה להישארות,  ראשון לציון חזרה משום מקום בעזרת שער של מתאוס לימה קרוז בדקה ה–68, שבע דקות לאחר מכן רעננה נשארה בעשרה שחקנים כאשר שניר שוקר ראה כרטיס אדום, ועמוק בתוך תוספת הזמן אוהד אלמגור קבע את המהפך ששלח את קבוצתו למשחק המבחן והוריד את רעננה לליגה א'. הפעם האחרונה של הפועל רעננה מחוץ לשתי הליגות הבכירות הייתה בעונת 1999/2000.

 

הפועל עכו - עירוני ניר רמת השרון 0:1 

 

הפועל עכו, בעלת העבר המפואר וההווה העגום, שרדה בלאומית. הקבוצה של תומר קשטן הייתה צריכה ניצחון כדי להבטיח הישארות בליגה ואת זה בדיוק היא עשתה. איאד חאג' כבש את השער היחיד במשחק בבעיטה חופשית יפה בדקה ה-68. 

 

בית"ר ת"א/בת ים - הפועל רמת גן 3:3 

המשחק בין הקבוצה שכבר ירדה ליגה לקבוצה שכבר נשארה בליגה ספיק לנו שישה שערים. הסיפור של המשחק הוא השלושער המהיר של מיקו ממן, ביתר ת"א/בת ים הובילה כבר 2:0 רק שאז שלושה שערים של מיקו ממן (40,42,45) הפכו את התוצאה עוד לפני המחצית. בזכות השלושער, ממן סיים את העונה כסגן מלך השערים של הליגה עם 17 כאלה.  

 

תוצאות נוספות בליגה הלאומית:

 

הפועל פתח תקוה - הפועל אדומים אשדוד 1:1

הפועל עפולה - מכבי אחי נצרת 1:1 

הוסף תגובה
תגובות
  1. ‏כפר סבא (אדומים אשדוד 07-05-2022, 07:27)
    ‏כל הכבוד לכם שלא נתתם לערבים המזוינים לעלות ליגה כל היהודים להיות מגובשים
  2. שחקני ראשון תנו את הנשמה עוד ניצחון ( ראשון מלחמה 07-05-2022, 14:17)
  3. קבוצות של המיגזר (אדומים אשדוד 07-05-2022, 14:31)
    קבוצות פח אשפה
  4. למס'1 חבל שמוטי מלכה לא נתן את הבעיטה לאחר כי הוא נשאר עם בושה וכלימה כדי לנצח את הקבוצה החלשה שלך (אמיר 07-05-2022, 16:15)