מי תעלה מליגה א' דרום? כפר שלם? מ.ס. דימונה? או שתהיה הפתעה?

אז מה יהיה עם הפועל כפר שלם ומ.ס. דימונה? שתי הקבוצות המתיימרות להיות החזקות בליגה א' הפסידו במחזור הפתיחה של הסיבוב השני לקבוצות חלשות מהן , לפחות על הנייר, מה שמצייר תמונה כאילו שהן "לא רוצות" לעלות ליגה. האם עירוני מודיעין או שמשון ת"א יכולות להפתיע? ואולי בכלל חולון תגנוב את הכרטיס הנכסף? ועד מתי יאושרו מגרשים גרועים כמו זה בשעריים? אנחנו כבר ב-2024!!

  • על ידי: אוהד רון
  • 20-02-2024
  • 09:56

אם היו שואלים 100 אנשים שעוקבים אחרי ליגה א' דרום, לפחות 99 מהם היו אומרים בוודאות שהפועל כפר שלם ומ.ס. דימונה תנצחנה במשחקי המחזור שחלף. הרי היריבות שניצבו מולן, היו נחותות מהן, לפחות ע"פ הטבלה. אבל תחזיות לחוד ומציאות לחוד. זה התחיל ביום חמישי שהפועל לוד מהתחתית רשמה ניצחון קטן-גדול 0:1 על כפר שלם ונמשך ביום שישי כשמכבי שעריים, שכנתה לטבלה של לוד הדהימה את דימונה וגברה עליה באותה התוצאה.

נכון, ישנם כאלה שיגידו שקשה לשחק בשעריים כי המגרש גרוע ודומה יותר לפארק מאשר למגרש כדורגל ומי שמסתכל קרוב רואה חלזונות וחרקים בדשא,  אבל שעריים ניצחה וזה מה שחשוב מבחינתה וכנ"ל גם לוד אם כי שם תנאי המגרש אינם יכולים להוות תירוץ להפסד של כפר שלם. אולי ישנן סיבות אחרות...

קצת סטטיסטיקה: בעונת 2021/22 היו למוליכה  בתום המחזור ה-16, מ.כ. חולון ירמיהו 38 נק'. בעונה הבאה אחריה, 22/23 היו למוליכות מכבי הרצליה ואותה כפר שלם 35 נקודות. העונה יש לשתי המוליכות, דימונה וכפר שלם רק 31 נקודות. האם זה מראה שהליגה שוויונית או סתם חלשה? 

 

דימונה וכפר שלם בינתיים לא מרשימות בלשון המעטה, למרות הסגלים המרשימים שלהם במושגים של ליגה א' אז מי כן יכולה להפתיע ולעלות ליגה? 
שמשון ת"א? יש לה אומנם 4 נקודות פחות מהמובילות ולולא איבוד הנקודות הסיטוני מול קבוצות התחתית, הייתה יכול לצעוד היום בגאון בראש הטבה, אבל הסגל הצעיר והתקציב הנמוך כנראה יעמדו לה לרועץ בלחץ של מאבקי העלייה כך שאם יגיעו לפלייאוף עליון הם בהחלט יכולים לחגוג כאילו זכו באליפות. 

 

עירוני מודיעין? ארז בנודיס בנה קבוצה חזקה מאד שניכרת בה העבודה הטובה שהוא עושה בה עם הנסיון והשקט שלו. הוא וקבוצתו אמנם יכולים לאיים על המובילות אך הסגל הקצר יכריע וגם מודיעין לא תצליח להפתיע ולעלות. 

 

ירמיהו חולון? הקבוצה של מוסא בן חיים פתחה נהדר את העונה ואף הובילה את הטבלה אך בדרך משהו קרה. בן חיים אמנם חיזק את הקבוצה והיא נראית עכשיו נהדר. 5 נקודות פיגור מהמובילות, ביכולת הנוכחית שלהן, זה לא הרבה כך שחולון בהחלט יכולה לאיים על הראשונות אך עד סיום העונה היא צפויה לאבד עוד נקודות כי חוסר היציבות תמיד היה בעוכריה של הקבוצה החולונית. 

 

אז מי כן תעלה ליגה? זו שאלה קשה ובטח בשלב זה. נכון לעכשיו עושה רושם שהפער שנוצר בצמרת יכריע רק בין דימונה וכפר שלם. הסיכויים נוטים לטובת הכסף הגדול והעומק בסגל של דימונה, אם כי נשארו עוד מספיק מחזורים והרבה נקודות בקופה אז מה שבעצם חסר לנו זה קבוצה אחת ש"תיתן גז", תתחיל להרשים ולצבור נקודות בסיטונות ותעלה ליגה בקלאס...

אוהדי כפר שלם, רוצים לעלות ליגה...צילום: דדי ברק

הוסף תגובה
תגובות
  1. יש לי תשובה מדוייקת (הוגה דעות 20-02-2024, 13:16)
    אתן אותה בעוד 14 מחזורים
  2. עליית ליגה (ציון אלחדד 20-02-2024, 14:48)
    אני מאמין שדימונה תעלה ליגה בסוף
  3. אין הבדלי יכולת (אחד שרואה את הנולד 20-02-2024, 15:49)
    אין הבדל בין הקבוצות בליגה השנה ,יש הבדל רק בנסיון. שעריים לוד ומרמורק יכולות לנצח כל קבוצה בליגה,שעריים נצחה כבר שתי קבוצות צמרת חולון ודימונה,את חולון נצחה בחוץ כך שתרוץ המגרש לא רלוונטי,נגד דימונה גם הוציאה תיקו בדימונה,אז על איזה פערי יכולת מדובר אדון רון הקשקשן?
  4. שמשון .תל.אביב (דרור קעטבי 20-02-2024, 17:16)
    שו.שו.שולמית שמשון ללאומית ⚽️????
  5. שמשון ת״א ראויה (אלון 20-02-2024, 19:51)
    משחקת כדורגל הכי יפה שלא לדבר על ההיסטוריה, בהחלט ראויה
  6. התחלת למחוק הודעות (רון הבונבון 20-02-2024, 21:04)
    לא יפה
  7. מודעין (שי מרום 21-02-2024, 08:33)
    תזלזלו במודעין כנאמר צוחק מי שצוחק אחרון שם המשחק לעלייה ללאומית הוא נסיון להזכירכם במודעין ישנם כ- 6 שחקנים עם נסיון מוכח בליגות הבחירות אומנם הסגל קצר אבל יש מאמן שיודע היטב לבצע את ההתאמות הנדרשות . לכן הבחירה שלי היא מודעין .
  8. מודעין עולה (שערטקי 21-02-2024, 09:22)
    הקבוצה הכי טובה בליגה מודיעין עם מאמן מצויין כמו ארז בנודיס היצור מודיעין עולה
  9. העולה לליגה הלאומית (יניב 21-02-2024, 18:56)
    הליגה שיויונית וכל קבוצה ממקום 1-5 יכולה לעלות ליגה במידה ושמשון לא היו נאיבים נגד קבוצות התחתית היו מובילים את הטבלה , שמות לא עושים קבוצות וזה מה שיש היום בדימונה וכפר שלם