לקראת פסח: אליפות המדינה לשוערים

שוער העבר ומאמן העתיד, גבי בורשטיין חושב שלא מספיק מעריכים את השוערים בארץ לכן חיפש תאריך מתאים על מנת ליצור יום אחד שיוקדש לשוערים בלבד. גבי חזר לשער, לעוצמה חולון מליגה ג' ואמר: "אני מקווה שאני יהיה חתום על עוד עליית ליגה השנה" צפו בווידאו !!

  • על ידי: אביחי חיים
  • 04-04-2012
  • 09:34

בתאריך ה- 9.4.12 בחופשת הפסח, תתקיים אליפות המדינה לשוערים באיצטדיון החדש בחולון בהשתתפות שוערים מגיל 10 עד בכירי השוערים בליגות הגבוהות. השוערים מגיעים מהצפון ומהדרום כדי להשתתף ביום המיוחד הזה, שיהיה הפנינג גדול לפסח. התחרות מתחילה בשעה 9:00 בבוקר עד 15:00 אחר הצהריים. שחקני ליגת העל, יבואו לתמוך בשוערים הצעירים. כמובן שכמו בכל תחרות יש פרסים למנצחים. מטרת המשחקונים היא למנוע כמה שיותר שערים ב- 2 דקות. עלות ההרשמה הינה- 20 ₪ בלבד. עוד פרטים על היום אפשר למצוא באתר יוטיוב בלינק:  http://www.youtube.com/watch?v=QnkGbRdxUaA ובפייסבוק: דו קרב שוערים 2012. 
 

איך עלה הרעיון?
"עשיתי 7-8 מחנות אימונים בקריירה שלי ובסוף כל אימון, הייתי מבצע לשוערים תרגילים כדי לשפר את מיומנותם. חיפשתי תאריך שיהיה נוח כמעט לכולם ומצאתי שפסח זה החג האולטימטיבי לעשות את היום המיוחד הזה. הרבה שוערים בכירים מהליגות הגבוהות יגיעו לאצטדיון בחולון: שוערה של בני יהודה, דלה אנוגבה, אלוף המדינה שוערה של קרhת שמונה, דני עמוס ועוד רבים וטובים. כרגע אנחנו בתחילת הפרויקט ואני מקווה שתהיה לו המשכיות בעתיד על מנת שנגדל כמה שיותר, והרבה שוערים בעתיד יבואו לאליפות ויהינו כי בסך הכל זו המטרה הסופית".
 

גבי בורנשטיין, מארגן  את אליפות המדינה לשוערים. שווה לבוא לראות! (צילום: גיא חזקיהו)

 

מדוע אתה מארגן את יום השוערים, התגעגעת לשער?
"אני מארגן את יום השוערים כי זה נותן לי סיפוק מרבי, לראות את הילדים במגרש מתרגשים ונהנים וזה פשוט ממלא ומחמם את הלב. השנה חזרתי לכדורגל והגעתי לעוצמה חולון כדי לעזור להם לעלות לליגה ב'. אני מחכה כבר לקיץ "לכדורגל חופים" כי אני לא אמרתי די לכדורגל ואני רוצה להמשיך לשחק כדורגל מכיוון שזה החיים שלי, ובאמת אני אוהב את המשחק".
 

עזבת את קריירת האימון?
"לא עזבתי, אבל מאז שסיימתי את תפקידי ביפו באמצע העונה לא מצאתי קבוצה מכיוון שקשה להגיע למועדונים ולהתחיל לאמן באמצע העונה. כל התקופה הזאת, אימנתי שוערים בצורה פרטית וחזרתי לעוצמה חולון מליגה ג'. אני מקווה שאני יהיה חתום על עוד עליית ליגה השנה.
 

מה דעתך על הסטיגמה של השוערים, שחייב שתהיה לך שריטה כדי להיות שוער.
"כן אני מסכים, כל שוער חייב שתהיה לו שריטה. כאשר שוער יוצא לכדור הוא לוקח בחשבון שבכל רגע אחד השחקנים עלול לפגוע בו והוא יכול להיפצע, אבל למרות המחשבות הללו הוא בכל זאת יוצא על מנת לקחת את הכדור. חוץ מזה היום בכדורגל המודרני השוער חייב להיות חכם, כדי לקרוא את המשחק, לסדר את ההגנה ולחבר את הקבוצה. כי אם אין לך את התכונה הזאת, שוער אתה לא יכול להיות".

 

 

גבי בורנשטיין, מקווה לחזור לאמן בקרוב. בינתיים מקווה להיות חתום על עוד עליה עם עוצמה(צילום: ארז נעמן)

 

תפקיד השוער הוא כפוי טובה?
"בהחלט התפקיד הוא כפוי טובה. יכול להיות מצבים שהיית מצוין לאורך כל המשחק וטעות קטנה שגם לא באשמתך, הכל מתהפך והאשמה בסופו של יום היא עלייך. כדי להיות שוער טוב צריכים להעניק הרבה ביטחון אמונה ובעיקר דקות משחק כדי לצבור ניסיון ואז אני מבטיח לך שכל שוער ייתן את המירב".
 

 

איך אנחנו מגדלים את השוערים בארץ, לדעתך?
"בשביל להיות טוב צריך לשחק, והרבה חוכמות אין בזה. יש לנו שוערים מצוינים כמו: דני עמוס שעשה עונה נהדרת, אריאל הרוש השוער הבית"רי, בוריס קליימן שהראה את יכולותיו המצוינות בדרבי, וכאשר מגיעים זרים ברמה גבוהה אז הם באמת מעל הרמה שלנו פה כרגע. אנחנו צריכים לגדל את השוערים, להאמין ולתת להם ביטחון והאנשים בארץ בעיקר המאמנים מפחדים לתת לשוערים הישראליים לשחק". לטענה שהשוערים הישראליים לא מתאימים לאירופה אמר: "רוב השוערים בארץ מתאימים לאירופה, לא מקובלת עליי בכלל מכיוון שכאן לא נותנים זמן אז לא רואים תוצאות אני יכול להגיד למאמני הקבוצות באשר הם: תנו צ'אנס תאמינו בשוערים ואני יכול להבטיח לכם שהם יחזירו בגדול".
 

 

השוער הבא של נבחרת ישראל?
יש לנו הרבה שוערים טובים, אריאל הרוש, דני עמוס, ברק לוי, בוריס קליימן ועוד. אבל לפי דעתי דודו אוואט עוד צעיר, הוא רק בסביבות גיל ה-35 ואני מאמין שיש לו  עוד 2-3 קדנציות, כי שוערים יכולים לשחק עד גיל מבוגר יותר. חשוב להבין שהתקופות הטובות של השוערים, מתחילים בסביבות הגילאים המבוגרים.


 

הוסף תגובה
תגובות