מה לבחור: ספסל בליגה בכירה או לשחק 90 דקות בליגה נמוכה?

מה עדיף, לנסות את מזלך בקבוצה בכירה (ולהסתכן בלא לשחק)? או ללכת על בטוח ולקבל דקות משחק בקבוצה בליגה נמוכה? המטרה של הטור הזה היא לעזור לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר שתאפשר לך לפרוץ העונה - ותמנע ממך לקבל החלטה שתצטער עליה בסוף הקריירה.

  • על ידי: איתן עזריה
  • 15-06-2013
  • 07:35

זהו לא סוד שההחלטות שאנחנו מקבלים על המגרש ומחוצה לו מעצבות את הגורל שלנו בקריירה, ומסתבר שיש בנו הכדורגלנים 2 שחקנים שמשפיעים על ההחלטות שלנו בקריירה:

1. ה"שחקן הקטן"
2. ה"שחקן הגדול"

 

השחקן הקטן זה החלק שבך שרוצה ביטחון בחיים - לכן הוא יעדיף להתפשר על קבוצה קטנה, עם משכורת סבירה, בלי לחצים וציפיות גבוהות, השחקן הקטן גם ישכנע אותך שאתה תשחק 90 דקות כל משחק בקבוצה קטנה. למרות שביננו? גם בקבוצה קטנה אפשר לרדת לספסל אם לא תציג יכולת גבוהה.

 

השחקן הגדול זה החלק שבך שרוצה לפרוץ בקריירה - זה הווינר שבך שרוצה להתקדם, לצמוח, להתפתח ולהפוך את הכישרון שלך לקריירה מצליחה, וכדי שזה יקרה הוא יהיה מוכן לקחת סיכונים, לנסוע רחוק לאימונים, לוותר על כסף בטווח הקצר כדי להצליח בטווח הארוך, ולא תהיה לו בעיה להלחם כדי למצוא מקום בקבוצה בכירה שבה יוכל לפרוץ בגדול (למרות שעל הנייר הסיכויים לשחק הם קטנים).

ולאורך כל הקריירה שני השחקנים האלה מנהלים בינהם קרב קשה ומר (בראש שלנו).

 

אז איפה מתחילות הבעיות?

כל הבעיות מתחילות כשאנחנו מקבלים החלטות מתוך השחקן הקטן (הפחדן/השורד). כשאנחנו מתפשרים על קבוצה קטנה, כשאנחנו לא מנסים לתת את הצעד הנוסף, את הטלפון נוסף, את הבירור הנוסף שאולי יגרום לנו להגיע למבחנים, לבוא להתרשמות ובאמת להוכיח שאנחנו ראויים לשחק במגרש של הגדולים. וכשאנחנו חושבים מתוך השחקן הקטן אנחנו תמיד נגלה שעשינו בחירה מתוך פחד ולא מתוך אומץ.

ואם אתה קורה את הטור הזה עכשיו, אני יודע שאתה לא בעולם הכדורגל כדי לגמור את הקריירה בתור שחקן בינוני או פוטנציאל מפוספס!

 

 (צילום: עדי לווינשטיין)

 

לכן הטיפ שלי להיום הוא חד ופשוט: חפש להתברג עוד העונה בקבוצה הטובה ביותר שתוכל להתקדם בה! לא הקבוצה הנוחה ביותר שקרובה לך לבית או לקבוצה שבה יש לך חבר שיסיע אותך טרמפ לכל אימון, חפש את הקבוצה הטובה ביותר להתקדמות שלך ככדורגלן. לרדת למטה תמיד תוכל, אבל את ההזדמנות להתברג למעלה אני מציע לך לא לפספס, בטח לא בגילך היום. זכור, מומנטום הוא זמן רגיש שאסור לשחק איתו. אל תנסה לתכנן את ההצלחה שלך - תיצור אותה.

שמעתי מישהו שאומר פעם שעדיף להיות זנב לאריות מאשר ראש לשועלים, אני אומר שמומלץ להתחיל בתור זנב לאריות, אבל תוך כדי זה להפוך את עצמך לאריה בתהליך מסודר של שיפור היכולת הפיסית והמנטאלית שלך.

 

והנה עוד 3 טיפים שיעזרו לך לעשות את הצעד הראשון לקבוצה טובה יותר כבר העונה:

1. לעולם אל תקבל החלטות כשהשחקן הקטן שולט בך - שאל את עצמך שאלה פשוטה עכשיו: "אם הייתי היום השחקן המצליח שאני שואף להיות - מה הייתי בוחר?": להתפשר על קבוצה קטנה או להלחם כמו אריה בקבוצה בכירה יותר?

 

2. תשתיק את השחקן הקטן - ותעיר את השחקן הגדול! אל תיתן לקול הקטן להכניע אותך להתפשר על קבוצה קטנה! אל תשחק עם המומנטום. לעולם לא תדע מתי ההזדמנות שלך להתקדם תחזור שוב, לכן אם יש לך אפשרות להתקדם אל תהסס - לך על זה! ואין אין לך הזדמנות, או שאף קבוצה לא פנתה אליך קרא את מספר 3.

 

3. פעל עכשיו! אם אתה מאמין בעצמך אז זאת החובה שלך לדאוג שישמעו עליך, ושיתנו לך במה להראות מה אתה שווה. והדרך המהירה ביותר להראות מה אתה שווה היא להפסיק לחכות שקבוצות יפנו אליך ולהתחיל לפעול וליזום. עכשיו זה הזמן שלך להיות הסוכן של עצמך, כי אין שום דבר שהוא חשוב יותר היום מלסגור לעצמך קבוצה טובה עכשיו! צלצל היום למאמנים, מנהלי קבוצות, אנשים שאתה מכיר שיכולים לסדר לך מבחנים או התרשמות, אל תתבייש, מאמנים הם בני אדם כמוך שגם רוצים להצליח, ואולי אתה זה שיכול להיות תגלית העונה שלהם!

 

אתה מתכוון לפספס את זה?

 

הלינק לסדנא:

www.thementalist.co.il/2013seminar

 

בהצלחה

איתן

הוסף תגובה
תגובות