"אני פריק של כדורגל"

אורן זילכה, עבר לא מעט בכדורגל הישראלי. בגיל 35, מוצא את עצמו לקראת פתיחתה של העונה עדיין ללא קבוצה אך הוא לא נשמע נרגש במיוחד: "מעדיף את ליגה א' כי אני מכיר אותה מהשורש, אבל אם תבוא הצעה מליגה ב', אני אשקול זאת בשיא הרצינות"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 20-08-2013
  • 15:55

אורן זילכה עבר לא מעט קבוצות בקריירה שלו, אך בעונה האחרונה הגיע לקריית אתא מליגה א' צפון וסייע לה בהצלחה רבה להישאר בליגה עונה נוספת. העונה, אורן הינו שחקן חופשי אשר מחפש רק לשחק כדורגל מהנשמה ובעיקר מהלב. אורן כיום בן 35, עובד בדואר ישראל כבר 12 שנה, אב לשניים ורוצה "בשלהי הקריירה" (למרות שהוא לא חושב כך), להיות קרוב למשפחתו האהובה ולאהבתו השנייה הכדורגל.

 

עונה לא רעה עברה עלייך בקריית אתא.

"הגעתי לקריית אתא במחזור ה-10 כאשר הם היו מתחת לקו האדום, עשינו שני ניצחונות רצופים והתחלנו להתקדם מעלה במעלה הטבלה. ירדתי מתפקיד החלוץ לתפקיד הבלם האחורי, "תפקיד הבית שלי" ולשמחתי הבטחנו את ההישארות בליגה א' צפון מוקדם מהצפוי. קריית אתא לא פתחה את העונה טוב, ואני שמח שהצלחנו לייצב את הקבוצה ולדאוג להישארותה בליגה א' ".

 

אורן זילכה (מימין), בלם עם הרבה ניסיון בליגות הנמוכות. (צילום: חגאג רחאל)

 

עברת לא מעט קבוצות בקריירה, מדוע?

"אני גדלתי וחונכתי במחלקת הנוער של הפועל חיפה, שיחקתי כמה שנים בהפועל תל חנן (כיום עירוני נשר) ועברתי לאילת שהייתה לי שם עונה מצוינת. כאשר חזרתי להפועל תל חנן, ברוך סער (אשתקד מאמן עירוני טבריה) החליט לקחת אותי יחד עימו לליגה הארצית בטירת הכרמל שם שיחקתי 5 שנים ברציפות, הייתי הקפטן של הקבוצה וסיימתי בתור מלך השערים של הליגה עם 19 שערים בליגה הארצית. עליתי ליגה עם אום אל פאחם, עברתי באסי גלבוע ועכשיו קריית אתא. אז עברתי לא מעט, אך היו כל מיני סיבות ולא בעיקר כלכליות. אלא ההתרגשות, כמות הקהל, וגם לא הייתי שחקן בעייתי וכל המאמנים שאימנו איתי אני בקשר עימם עד היום. פשוט אהבתי להכיר עוד מקומות, להכיר עוד אנשים ולא בהכרח הכסף קבע לי את הקריירה".

 

אתה כבר בן 35, יש מחשבות על פרישה?

"אני מרגיש צעיר", מסביר. "אני אתלט, גבוה, שומר על הגוף שלי, אוכל טוב, ישן טוב ואני לא מרגיש שהגוף שלי עייף כי הגוף עדיין רוצה את זה ומתרגש כל פעם מהמשחקים והאימונים. להגיד לך שזה אותו דבר כמו לפני עשר שנים, זה לא אבל לפחות מבחינת הדרייב והרצון לנצח זה לא השתנה כי נולדתי ווינר ואמות ווינר. אני פריק של כדורגל, לא מסוגל להפסיד ולא רוצה להפסיד".

 

ממרום גילך, מה אתה חושב על הכדורגל בליגות הנמוכות?

"לדעתי הרמה בליגות הנמוכות עלתה. המשחקים בעבר היו ברמה מעט נמוכה יותר והשנה אתה רואה שיש רמה מאוד גבוהה. הכדורגל יש לו הרבה דברים חיוביים ולא רק שליילים ואנשים ושכחים את זה. בריאות, הנאה, רצון לנצח, אחריות, ביטחון כל המרכיבים הללו מרכיבים את הכדורגל. אני משחק כדורגל  מגיל 6, ואני מאמין שמי שמחק כדורגל ברות האלו, הוא אוהב את הכדורגל וקשה לו להיפרד ממנו".

 

מה נתן לך הכדורגל?

"הכדורגל נתן לי הרבה רגעים מאושרים, הרבה אכזבות ספורטיביות אבל זה הכיף שתמיד אני נזכר במשחקים גדולים שעברתי וזה חוויות לכל החיים. כמו למשל שהגעתי לגמר גביע הטוטו, שמינית גמר גביע המדינה וצריך לדעת לזכור זאת על מנת ליהנות מזה. לחבר'ה הצעירים, היום החשיפה הרבה יותר גדולה. היום יש סוכנים שמעבירים שחקנים לאירופה שלא בטוח שהם שווים זאת. יש יותר אתרים, יש יותר סיקור והשחקנים צריכים לנצל זאת כי זה הזמן, אבל צריך לעבוד קשה, קשה, קשה".

 

איזו קבוצה אתה רוצה שתקלוט אותך?

"באמת שכל דבר יספק אותי. אני מחפש קבוצה שתשחק כדורגל יפה, שאוכל להנהיג את הצעירים ומעדיף תמיד קרבות בצמרת הטבלה. כל קבוצה שהייתי בה, הייתי מנהיג ואני יודע לסחוף אחריי אנשים. אני כבר לא שחקנה של קריית אתא, ולקראת העונה הקרובה אני יושב עם כמה קבוצות למו"מ שגם השיקול  העיקרי הוא להיות קרוב לבית, לילדים ולמשפחתי. אני מעדיף את ליגה א' כי אני מכיר אותה מהשורש, אבל אם תבוא הצעה מליגה ב', אני אשקול זאת בשיא הרצינות. כרגע אני שומר על כושר בבית"ר חיפה בליגה ב', מתאמן במכון כושר בקאנטרי ומחכה לפתיחת העונה כמו כולם בתקווה שתהיה עונה טובה לכולם".

הוסף תגובה
תגובות